Asociace jiného druhu

12.03.2010

                                                                                             Schr__nka01

Už v samotném názvu (International Partnership for Premium and Gifts) je obsažen hlavní princip tohoto sdružení – partnerství. Jaký je IPPAG a v čem se liší od dalších významných asociací, jakými jsou například PPAI (Promotional Products Association International) nebo PSI (Promotional Product Service Institute)? Pro e-zine jsme na toto téma vyzpovídali Tomáše Kaderku, ředitele společnosti iMi Partner, která jediná z České republiky je členem IPPAG.

e-zine: Pane řediteli, můžete tedy představit tuto asociaci a smysl její existence? Tomas_Kaderka
T. K.: IPPAG založil v roce 1965 švýcarský podnikatel Claude Barbey. Jeho vizí bylo vytvořit sdružení firem, které si nekonkurují, ale vzájemně se podporují a sdílejí informace o trhu. Na rozdíl od PPAI a PSI nepořádá IPPAG výstavní akce a nevydává zpravodaje, a z jedné země v IPPAGu může být pouze jeden subjekt, který v ní musí patřit k lídrům na trhu 3D reklamy. Nesmí jít o exportéry, kteří by vyváželi do státu jiného člena asociace. Cílem je tedy sdílení informací o trhu a jejich doplňování, vytváření databází ověřených dodavatelů reklamních a dárkových předmětů. Pokud členská firma provedla ve své zemi pro nadnárodního klienta zajímavý projekt, může být přenosný i do země dalšího člena. Nově je zavedeno sdílení marketingových informací, školení a výměna obchodních dovedností. IPPAG má velmi dobře řešený intranet se spoustou interních informací.

e-zine: Kolik má IPPAG členů a je otevřen dalšímu rozšiřování?
T. K.: Sdružuje více než 20 společností z celého světa. Nejde o žádný „klub vyvolených“, naopak je připraven na přijímání nových členů, kteří jsou schopni akceptovat a dodržovat jeho přísné stanovy. iMi Partner se členem stal na doporučení jednoho bývalého člena, který se zaměřil na jiný obor. Spolu s námi do IPPAGu vstoupil na začátku tohoto roku i iMi Trade jako člen za Slovensko. Nový člen musí splnit mnoho kritérií, mimo jiné výkonnostní, proto musí jít o jednoho z lídrů v dané zemi. Schválení probíhá valnou členskou hromadou, a i když se za členství platí nemalý poplatek, jeho přínos je značný.

e-zine: iMi Partner je tedy v IPPAGu krátce. Dá se hovořit o prvních zkušenostech?
T. K.: Velice dobře byla přijata naše prezentace loňských novinek. Jedna z nich, se kterou jsme uspěli i v soutěži Hvězda 3D reklamy, dokonce vyhrála cenu Best selling item za rok 2009. Určitě máme také dost prověřených dodavatelů, které sdružení nabídneme, a to samé očekáváme od něj. Pozitivní efekt samotného členství se projevil i v lednu na PSI Trade Fair v Düsseldorfu, kde na ně vstřícně reagovali vystavovatelé a nabízeli nám výhodnější podmínky dodávek.

e-zine: Znamená to, že členství v IPPAGu bude přínosem i pro vaše zákazníky?
T. K.: Určitě, a nejen z hlediska cen, ale také kvality zboží a celkových služeb. IPPAG na dodavatele vyvíjí tlak, aby mu poskytovali co nejlepší podmínky, koneckonců jeho prostřednictvím získávají přístup na trhy ve více než dvou desítkách zemí. A naopak, pokud by se některý dodavatel nechoval seriózně, reference se rychle dostává dál. V současné době asociace provádí školení svých členů v souvislosti s normami Evropské unie při dovozu reklamních předmětů z Číny. Předpisů, co vše mohou a nesmějí materiály pro výrobu tohoto sortimentu obsahovat, je celá řada, a jejich cílem je zajistit kvalitu a zdravotní nezávadnost zboží.

e-zine: Co ještě můžete zmínit o činnosti IPPAGu?
T. K.: Řídící manažeři členských firem se setkávají třikrát ročně. V lednu je to v rámci zmíněného PSI Trade Fair, dále v dubnu na veletrhu v Hongkongu a v srpnu nebo v září, kdy je hostitelem některý z členů. První dvě setkání se věnují sdílení informací o dodavatelích a nákupům zboží, třetí se obvykle zaměřuje na marketing. Mezi členy jsou přátelské vztahy, známe se jmény, navštěvujeme se a komunikujeme i mimo oficiální akce.
Na závěr chci zdůraznit, že společnost iMi Partner se stala členem úzkého, prestižního uskupení, s nímž budou mít přístup ke kvalitním a cenově výhodným zdrojům i její zákazníci.

Děkujeme za rozhovor.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie