Jak roste efektivnost reklamních předmětů

22.09.2014

To se stane, když příjemce 3DR produkt aktivně a rád používá. Takto se strefit do potřeb cílových skupin vyžaduje, aby poskytovatel 3DR předmětů nezajišťoval pouze včasné dodání zboží. Důležité je podílet se i na BTL aktivitách klienta, pro které produkty dodává tak, aby finanční prostředky byly vynaloženy co nejúčelněji. Dodavatel by se tedy sám měl stát agenturou, která navzdory setrvalému růstu nákladů v celém dodavatelském řetězci nachází nejkreativnější a nejefektivnější řešení 3DR. Od velkých slov přejďeme ke statistickým údajům, které naše tvrzení podpoří.

Od CPI k emocím a obchodu

Jsou-li finance až na prvním místě, začneme jimi. Zatím poslední data výzkumů Advertising Specialty Institute (ASI) z USA staví náklady na jeden reklamní účinek (CPI) u reklamních předmětů výší značně pod reklamní spoty v hlavních vysílacích časech v TV a inzerci v celostátních magazínech, kousek za inzerci v denním tisku a něco málo před reklamu v rádiích a na internetu (viz graf). 0,6 centu CPI u 3DR předmětů se od roku 2012 do loňska nezměnilo a ačkoliv letošní údaje ještě nejsou k dispozici, není důvod očekávat nárůst.

Jak jsou na tom s CPI jednotlivé kategorie sortimentu, výzkum neřešil. Počty reklamních účinků však ano a výši nákladů na jeden účinek tedy lze odhadnout. Například reklamní tašky zvítězily v zámořském anglosaském světě – v USA a v Sydney – s bezmála šesti tisíci reklamními účinky za měsíc! Vše, co se nosí na veřejnosti, zkrátka vede.

Tento závěr může kulhat u nákladných venkovních oděvů, kdy zvláště značkové varianty či vyrobené na míru pro podzim a zimu CPI posouvají výše. Ovšem v jejich prospěch hovoří jiná data: Celých 95 % ze sedmi tisíc respondentů jedenadvaceti velkých měst USA, Kanady, Austrálie a Evropy bylo schopno si vybavit dárce venkovního oděvu (u všech druhů předmětů to jen v USA je v průměru 86 %). A jak je to tedy s emocemi? 75 % dotazovaných se přiznalo ke zvýšení pozitivního vztahu k dárcům oděvů pro venkovní nošení (průměr u veškerého sortimentu je 53 %). Podobně nejvíce dotazovaných - i když „jen“ 48 % - projevilo zájem obchodovat s dárcem oděvu na ven, s nímž dosud nespolupracovali. Financemi jako investicemi jsme odstavec začali a obchodním efektem 3DR předmětů jsme ho tedy ukončili.
graf

Stoprocentně zasažené cílové skupiny

Od manažerských dárků až po rozdávací reklamní předměty či reklamní předměty přibalené ke zboží, vždy je na místě snaha o transformaci položek v policích firemního skladu v reklamní dárky. Reklamní sdělení, pozitivní emoce spojené s dárkem a možnost jeho účelného využití pak přinášejí dlouhodobou a hlubokou identifikaci s dárcem.

A kolik reklamních a dárkových předmětů ve svém vlastnictví respondenti výzkumu uvedli? U mužů vedou USA s 9,8 předměty na osobu, zatímco ženy vítězí v Madridu s jednou desetinou navíc. Zajímavý údaj je k dispozici v USA v souvislosti s věkem: nejvíce reklamních a dárkových předmětů ze všech demografických skupin zde vlastní muži nad 55 let (průměrně 11,2). A proč si je respondenti nechávají? Tím nejčastějším důvodem je opět účelnost a praktické využití, které uvedlo 77 % respondentů, atraktivita předmětů a příjemný pocit z jejich vlastnictví mají stejných 29 %. Je jen na dodavateli a jeho komunikaci se zákazníky, aby všechna čísla – samozřejmě s výjimkou CPI - byla co nejvyšší.


Stěží vyčíslitelný efekt reklamních a dárkových předmětů spočívá proti jiným nástrojům reklamy v nich samotných. Reklamní spot či inzerát propagující zboží mají vést k jeho nákupu. Přetrvávající ekonomická nejistota a zvyšující se životní náklady ovšem mnoho lidí vedou k odkladu nákupů široké škály předmětů. Znát zájmy a potřeby svých cílových skupin a uspokojit je správně zvolenými a také vhodně předanými 3DR předměty může tyto problémy řešit. A bez ohledu na výši CPI znamenat vynikající investici do dlouhodobého obchodního vztahu.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie