13.04.2016
Po zadání klíčového slova nože v databázi reklamních a dárkových předmětů se rozbalí téměř tři stovky položek. Nejde „pouze“ o nože, ale i jejich soupravy s dalšími předměty apod. Od nožů číšnických přes pořádné zavírací, kapesní, multifunkční, až po kuchyňské nože pro profesionální kuchaře, od retrostylu po design hi-tech, to vše je k výběru.
Z moře skvělých reklamních dárků ční jako vlajková loď sortiment značky Schwarzwolf Outdoor. Z jeho pěti základních kategorií právě nože a nářadí byly před 17 lety vůbec prvním zbožím značky a dnes v něm najdeme bezmála dvacítku vývojově vybroušených položek, které se systémově doplňují.
Od outdoorových, kempingových a tábornických nožů se přesuneme ke značkovým pomocníkům při přípravě jídla z dílny Vanilla Season. Nože keramické a z japonské oceli v elegantním i exotickém designu - vždy v luxusních obalech - přesně reprezentují filosofii značky: umocnit pozitivní emoce spojené s vařením, stolováním a posezením s blízkými lidmi.
Nůž jako jeden z nejběžnějších nástrojů prošel úžasným historickým vývojem a jeho předchůdce – ostrý kamenný úlomek – se stal základním prostředkem polidštění dávných předků člověka. V okamžiku, kdy vzal do ruky kámen k obraně, si uvědomil možnou evoluční převahu. Ta se posunula na další level, když k ostřenému nástroji paleolitický lovec připevnil rukojeť. Nůž v našem pojetí byl na světě, ovšem cesta od kamenných a kostěných čepelí ke kovovým byla ještě dlouhá. Od bronzových, železných a v Jižní Americe i zlatých čepelí pak vývoj dospěl k materiálům z nerezové oceli a dokonce z oxidu zirkoničitého u keramických.
Když jsme nožům (nejen) jako reklamním dárkům udělali takové „antré“, zbývá se podívat, jak si v porovnání s ostatními komoditami vedou obchodně. Z tabulky k článku o tom, že trh 3DR v USA sílí, zjistíme, že nože nemají ani svou položku a jistě se skrývají ve sportovních předmětech a potřebách pro domácnost. Tedy v součtu spolu s mnoha jinými předměty tvoří zhruba jen 4 % trhu.
Určitě však můžeme udělat pozitivní závěr, že nůž je dárek pro vybrané cílové skupiny a je z čeho vybírat.
Dosavadní díly komoditního seriálu:
Nejhledanější dotazy
Kategorie