Nejen jaká 3DR, ale i k jaké příležitosti

26.04.2016

Severoamerický trh reklamních a dárkových předmětů podle jejich druhů jsme představili v tabulce k článku o růstu prodejů v USA. Jistě by bylo vzrušující studovat i výsledky výzkumu o aplikaci jednotlivých komodit v kampaních, ale snad nám je PPAI nabídne někdy v budoucnu. V dalším toulání statistikami se tedy „spokojíme“ s údaji, k jakým komunikačním účelům byly 3DR předměty v rekordním objemu více než 20 000 000 000 dolarů v roce 2014 využity. Je na místě zmínit apel instituce na nové účastníky trhu, aby i oni v zájmu stále vyšší kvality výzkumu sledovali data o prodejích reklamních a dárkových předmětů a jejich komunikačním cílení.

Dlužíme odpověď na otázku položenou v úvodu. Nejčastějším cílem předávání 3DR předmětů je posilování povědomí o značce a loajality k ní. Právě sem jich míří celých 14,43 %! Podobně nepřekvapí, že na druhém místě jsou manažerské dárky, a to s 11,72 % ze všech prodejů v roce 2014. Třetí příčku a zároveň poslední s dvojciferným procentním údajem (10,03 %) mají předměty využívané na veletrzích. Průzkum řešil celkem 14 komunikačních programů a cílů a něco málo přes dvě procenta shrnul do kategorie Ostatní.

 

 

Další programy komunikace:

 

Vztahy se zaměstnanci (9,68 %) – firemní eventy, korporátní identita, školení (nikoliv bezpečnostní), zaměstnanecká motivace, podpora závazků, profesního postupu aj.

Programy pro distribuci (8,07 %) – pobídky obchodníkům, vybavení prodejen aj.

Noví zákazníci (7,27 %) – nejde jen o nové zákazníky, ale mnohdy o získání nové zákaznické generace či cílové skupiny

Ocenění zaměstnanců (5,99 %) – k jubileím, za pracovní výsledky aj.

Interní promotion (5,95 %) – proces TQM, zlepšování docházky, produktivity, snižování zásob aj.

Nové produkty (5,71 %) – zavádění nových výrobků či služeb na trh

Neziskové programy (5,27 %) – vše, co souvisí se společenskou odpovědností firem (CSR) a fundraisingem

Public Relations (4,99 %) – tvorba firemní image, vztah ke komunitě, vztah k médiím (např. i dárky pro novináře), sponzoring aj.

Vzdělávání zaměstnanců (3,83 %) – školení, včetně bezpečnosti práce aj.

Zákaznické pobídky (3,75 %)

Marketingový výzkum (1,04 %) – včetně metody focus group.

 

 

Nelze přehlédnout, že celkem čtyři programy jsou zaměřené na interní prostředí firem a v součtu představují přes čtvrtinu všech reklamních a dárkových předmětů (25,45 %)! Koneckonců platí, že spokojení, loajální a motivovaní zaměstnanci jsou pro každou firmu a instituci tím nejcennějším. Vybírat i pro ně ty pravé reklamní dárky se tedy vyplatí.

 



 

graf_3

 

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie