Rozhovor #5 s asistentkou ředitele a personalistkou Romanou Leinveberovou

13.08.2024

Přinášíme vám #5 rozhovor z našeho pracovního prostředí, tentokrát s Romanou Leinveberovou. Romča, jak ji všichni známe, je nepostradatelnou součástí naší brněnské iMi Partner centrály, kde se stará nejen o hladký chod kanceláře jako asistentka ředitele, ale také o výběr nových tváří do naší firmy jako personalistka. Jestli jste někdy u nás prošli dveřmi na pohovor, určitě vám Romča není cizí.

V tomto rozhovoru vám poodhalí nejen zákulisí své práce, ale podělí se také o své koníčky a jak zvládá balancovat mezi prací a osobním životem. 

Rozhovor s asistentkou ředitele a personalistkou Romanou Leinveberovou

 

Vím, že u nás pracuješ dlouho. Můžeš přiblížit, jak dlouho přesně a co jsi dělala předtím? Proč ses rozhodla pro iMi Partner?

Letos v září to bude 14 let, co jsem v iMi Partner a rozhodla jsem se pro iMi, protože to mám jen pět minut do práce. Byla to také jediná firma, kam jsem po mateřské poslala životopis. Pamatuju si dokonce, že jsem byla poslední kandidátkou, kterou Tomáš viděl. Předtím jsem byla na mateřské a vrátila jsem se po dvou letech, které jsem strávila v Americe.

Kombinuješ svou pozici s postem asistentky ředitele a personalistky. Můžeš popsat, jak vypadá tvoje náplň práce a jak se ti obě role kombinují?

Řekla bych, že z 70 % je to asistentská pozice pro vedení firmy a pro potřeby zaměstnanců. Z těch 30 % je to personalistika. Personálního specialistu tady nemáme, ale supluju ho já, protože mám předchozí zkušenosti z personální agentury.

Změnila se nějak oblast lidských zdrojů od doby, kdy jsi začala?

Určitě. Je to nějakých 20 let zpátky, kdy jsem začala. Dřív bylo mnohem více kandidátů na danou pozici a bylo snazší sehnat kvalitního kandidáta. Dnes už to tak jednoduché není a firmy se o kandidáty perou. Kvalitní kandidáti jsou, ale mají možnost si vybírat. Je pak strašně těžké je zaujmout, aby šli právě k nám

Zmínila jsi, žes už není tak jednoduché zaujmout kvalitní kandidáty. Co myslíš, že je naší největší výhodou, která kandidáty přesvědčí, aby si vybrali právě nás? A co pro to jako firma konkrétně děláme, abychom se odlišili od ostatních?

Výhodou je naše firemní kultura. Dbáme na přátelské prostředí a otevřenou komunikaci. Kandidáty přitahuje fakt, že u nás nejde jen o práci, ale i o to, aby se tady cítili dobře. Dbáme na to, aby naši zaměstnanci měli prostor pro osobní život, což mnoho firem nedokáže nabídnout. Také se snažíme být flexibilní a vycházet vstříc jejich potřebám

Staráš se také o plánování různých firemních akcí, jako jsou vánoční večírky a výročí. Je pravda, že jsi plánovala i olympiádu?

Ano, to bylo v roce 2012, kdy se konaly i letní olympijské hry. Organizace celé akce byla velmi náročná a už bych do toho znovu nešla. Oslava zahrnovala konzumaci alkoholu, což ztěžovalo snahu dostat některé spoluhráče včas na určená stanoviště. Bylo to jen dva roky po mém nástupu do firmy, takže jsem ještě neměla přesnou představu, co vše to bude obnášet.

 

Momentka z loňských iMi narozenin, kdy jsme se vlakem vydali na výlet do vinařství Sonberk.

 
Co nás čeká v rámci letošních iMi narozenin? Můžeš něco prozradit?

To je ještě překvapení. Termín je 20. září, což je pátek. Určitě to bude na firmě a využijeme nové prostory, které máme k dispozici. Téma bude známo až na základě pozvánky, kterou teprve chystáme.

Více než 70 % našich zaměstnanců u nás pracuje déle než 5 let, někteří dokonce více než 20 let. Čím si myslíš, že je to způsobeno? Co podle tebe přispívá k tomu, že u nás lidé zůstávají tak dlouho?

Myslím, že je to již zmíněnou firemní kulturou. Lidé vidí, jak to tady funguje, že to není jen o financích. K tomu se přidává rodinný a společenský život, který firma umožňuje skloubit.

Na co se zaměřuješ při výběru nových zaměstnanců?

Primárně na to, aby nový kolega zapadl do týmu. Je důležité, aby mezi ním a týmem vzniklo souznění, protože bez něj víme, že spolupráce nebude fungovat. U důležitých pracovních pozic navíc používáme metodu grafologického rozboru písma, kdy naše grafoložka analyzuje písemný projev uchazeče a dokáže nám poskytnout hlubší vhled do jeho osobnosti. Musím říct, že nám to často otevírá nové obzory.

 

Jak zjistíš, zda kandidát zapadne do naší firemní kultury? Mimo zmíněný grafologický rozbor.

Výběrové řízení probíhá ve dvou kolech. V prvním kole jde především o rozhovor, kde si vzájemně ujasníme povahu pozice a očekávání. Ve druhém kole se zaměřujeme na praktické prověření kandidátových schopností.

Klíčovým faktorem je však i vzájemná "chemie" – pokud se s ostatními členy týmu shodneme, že by spolupráce s kandidátem mohla být náročná, víme, že to není ten správný člověk – ať je kvalitativně a pracovně jakkoli kvalitní. Musí to fungovat primárně lidsky. Hledáme člověka s předpoklady pro práci.

 

Máš nějaké speciální otázky, které používáš při pohovorech?

Některé otázky se nesmějí používat, jako je plánování rodiny, takže otázky musí být sofistikovanější. Ráda se ptám na koníčky a trávení volného času, protože to může ovlivnit, jak kandidát zapadne do kolektivu a najde společná témata s ostatními v kanceláři. 

 

Setkala jsi se někdy s narušitelem kolektivu?

Ano, a je to velmi nepříjemné. Takový člověk nemá v našem týmu a firmě co dělat. Bohužel jsme se jednou ocitli v situaci, kdy jsme kvůli časovému tlaku museli přijmout někoho, kdo nebyl lidsky ani manažersky vhodný pro danou pozici. Nakonec se ukázalo, že to nebylo dobré a dotyčný musel odejít.

 

Jak vnímáš generační rozdíly mezi zaměstnanci a jak se s nimi vyrovnáváš při začleňování nových kolegů do týmu?

Vnímám to, že dnešní mladí lidé si dokážou říct, co chtějí, což vnímám pozitivně. Ráda bych si to přála u svých dětí, aby byly zdravě drzé a řekly si, co chtějí. Ale někdy mi u těch mladých lidí chybí pokora, což je dáno asi tím, že jsem starší generace. 

Co se týče samotného začleňování, tak ve firmě vnímáme, že mladá krev je potřeba. Nejde o obměnu, jako spíše o vyváženost. Poslední tři zaměstnanci jsou pod třicet let a tímto směrem chceme jít.

 

Již řadu let vyrábíme vlastní produkty, které nabízíme našim zákazníkům a které nás odlišují od konkurence. Jaké z našich produktů používáš ty?

Využívám spoustu našich produktů, zejména pak ty outdoorové. Teď jsme chystali věci na stanování a na polovině věcí je napsáno Schwarzwolf. Pro mě je nakupování trošku trauma, takže když můžu jít do skladu a vzít si ty věci tady, je to skvělé. Jsou to věci, kterým opravdu věřím.

Kdybych měla vypíchnout, tak oblíbené jsou kempingové vidličky Schwarzwolf a cestovní panáky, které často dávám i jako dárek.

 

Jak se ti daří udržovat rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem? Co pro to děláš?

iMi tuhle stránku velice podporuje, což mi vyhovuje. Trénuji malé děti v házené třikrát týdně a od září se těším na novou sezónu, která mi zabírá hodně času – jezdíme na turnaje i soustředění.

Sama dvakrát týdně cvičím a mám ráda turistiku s rodinou, především po horách. I když ráda čtu, poslední dobou na to nemám tolik času. Na druhou stranu, žehlení opravdu nesnáším.

 

A jaký je tvůj nejoblíbenější výšlap?

Naposledy jsme byli s rodinou v rakouských Alpách u Švýcarska. Máme rádi místa, kde není moc lidí, takže jsme byli nadšení, že tam nebyli turisti, ani Češi. Takže já mám ráda Rakousko.

Děkujeme, že jste si udělali čas na přečtení rozhovoru s Romčou. Pokud vás její povídání zaujalo, nezapomeňte se podívat na naše další rozhovory. 

Buďte s námi ve spojení na sociálních sítích.
LinkedIn iMi: https://www.linkedin.com/company/imi-partner-a-s-/
LinkedIn Romana Leinveberova: https://www.linkedin.com/in/romana-leinveberova/

Kategorie