Rozpouštíme klub veteránů

Obchodník bez auta je jako kuchař bez vařečky. A ty naše připálené vařečky už pár let pokukovaly po odpočinku. Věk nejzasloužilejších veteránů se pohyboval někde mezi devíti až čtrnácti lety. Pavlův Míša dokonce visel v servisu na nástěnce se svými 420 tisíci najetými kilometry jako nejdéle jezdící Focus, který tam kdy spravovali. Dodýchal statečně vloni na podzim v Karových Varech.

Bylo na čase začít přemýšlet o náhradnících. Nová krev měla přinést novou energii i do našeho obchodu. Že tou životodárnou tekutinou v jejich trubkách nebude benzín ani nafta, jsme ještě netušili, ale bylo jasné, že jen u záskoku za nebožtíka Míšu nezůstane. Chtělo to komplexní řešení. Jsme česká firma, tak se logicky nabízela česká značka. Navíc kubistický design nových škodovek je velmi povedený, a tak nějak nám pasuje k našemu novému logu.

Pro Toma to ale znamenalo rozhodnutí za pár milionů. Nakonec jsme podepsali smlouvu, která nám zaručila i zajímavé ceny. V plánu jsme měli do dvou let nakoupit šest nových aut. Jenže člověk míní... Náš klub veteránů začal stávkovat. Zatímco Focus Míša nám už mával z motorového nebe, bavorák Karel mu tiše záviděl, že musí každý týden chroupat dé jedničku tam a zpátky. Ano, přesně tu, kde už jednou měl namále. Ale vydržel 300 tisíc kilometrů. Na invalidu slušná porce. Oprava převyšující zůstatkovou hodnotu auta ale nepřipadala v úvahu.

A tak ve firmě ještě před Vánocemi přistáli dva noví mazlíci. Superb a Rapid. Pohled na nablýskanou konkurenci nezvládlo Honzovo čtrnáctileté Volvo a začalo na nás zkoušet svoje stařecké vrtochy. Přišel mrazivý únor a Radimův Focus se rozhodl, že už nehodlá spolupracovat při řazení rychlostí. Davidova Fabie se tvářila, že ho donutí koupit si permanentku na MHD. Šlo to rychle...

A výsledek? Dvouletou smlouvu jsme naplnili za necelého půl roku a nezbývá nám než věřit, že ti poslední mohykáni ještě nějaký ten pátek vydrží a jejich řidiči taky.

A jak je to s tou krví? Ne, modrá není – ale jak píše Tom na jiném místě, chceme být firmou odpovědnou za sebe i za své okolí. Škodovka (sice zatím jen do Octavií) nabízí motory s alternativním pohonem na CNG, což je stlačený zemní plyn. Je to palivo ekologické, nízkoemisní a provoz takových aut je úspornější a kupodivu i bezpečnější. Pro zajímavost pár čísel a informací od odborníků:

§ Nižší produkce skleníkových plynů CO2 (v porovnání s benzínem o 25%)

§ Téměř nulové prachové částice PT (které jsou karcinogenní)

§ 80% redukce HC (dráždí dýchací cesty) a NOx  (je karcinogenní)

§ Nižší emise hluku


Vozidla na zemní plyn jsou stejně bezpečná, jako jakékoliv jiné auto. Tlakové nádrže na CNG podléhají nejpřísnějším bezpečnostním předpisům a patří mezi nejstabilnější a nejbezpečnější komponenty vozu. V případě havárie jsou okamžitě vypuštěny bezpečnostním ventilem a nemůže dojít k roztržení výbuchem ani v případě požáru. Teplota vzplanutí zemního plynu je totiž až 650˚ C, zatímco u LPG je to 450˚C, u nafty 340˚C a u benzínu 250 ˚C. Této výhody CNG využívá už i řada hasičských sborů – mohou totiž se svými auty přijet k požáru mnohem blíže.

Oproti LPG je CNG lehčí než vzduch, v případě náhodného úniku se proto odvětrá do atmosféry. U LPG plyn zůstává u země, hromadí se a může dojít k výbuchu. Proto mají auta s LPG pohonem zákaz vjezdu do podzemních garáží. Auta s CNG (teď už i naše oktávky) tam bez problémů můžou.

A tak se Vláďa, Honza a Radim holt museli naučit tankovat trochu jinak, než byli zvyklí. I když rezervní nádrž na benzín všechna auta pořád mají.

Když k šestici nových bílých škodovek přičteme ještě všechny starší, ale stejně pěkně polepené Fabie, můžeme se pochlubit už docela pěknou flotilou, která naší firmě na silnicích určitě ostudu nedělá. Chcete důkaz?

Minulé úterý jsme se domluvili, že uděláme společnou fotku, naše bílé krasavce slavnostně pokřtíme a tím je definitivně přijmeme za členy našeho týmu. Požádal jsem kluky, aby si auta ráno umyli. Radim přijel z myčky a vyprávěl: „Víš, co se mi stalo? Stojím u myčky, přijde ke mně nějaký pán, kouká na auto a povídá ‚Hm, reklamní předměty. To zrovna potřebujeme.‘ No a tady je jeho vizitka.“

Vláďa stojí vedle a jen tak si zabručí: „No a? Mě se to stalo s novým autem už dvakrát...“ Radim jen suše odpověděl: „No já jen, že s tím rezatým Focusem jsem nic podobného nezažil...“

Inu, auta nám dělají radost, polepy se povedly, iMi je vidět, a ještě to přináší zakázky. Můžeme chtít víc? Tome děkujeme J

Radek

rozpoustime_klub_veteranu_01

rozpoustime_klub_veteranu_02

Kategorie