V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Příjemné časy s vínem

10.09.2010

Vše, co souvisí s vínem, je u nás na vzestupu. Nemáme pochopitelně na mysli rostoucí obraty hypermarketů v sortimentu levných vín v krabicích. Jde nám o skutečnou kulturu vína. Co na to sommelieři společnosti iMi Partner?

0080020BK1Jejich zkušenosti od závěru loňského roku, kdy jsme je zpovídali v rozhovoru Víno je víc než reklamní předmět, jsou opět výrazně bohatší. Především se shodují v tom, že počáteční určitá nedůvěra klientů k sommelierské úrovni nabídky vín zcela pominula. Zákazníci mnohdy sami žádají radu v souvislosti s výběrem a rádi se také dozvídají zajímavosti ze světa vín.
V článku jsme uvedli, že k pánům Tomáši Šeďovi z brněnské pobočky iMi Partner a Marku Ivicovi z ostravské brzy přibude třetí vinařský odborník, vedoucí pražské pobočky Martin Kyjovský. Dejme na úvod slovo jemu.

M. Kyjovský: Sommelierské zkoušky jsem vykonal letos 19. února. Celý kurs mě obohatil a ovlivnil jako osobnost a získal jsem úplně nový, řekněme osvícenější vztah k vínu. Pomáhá mi to samozřejmě v práci při prodeji, ale také v rozhodování, jaké víno koupit pro osobní potřeby.

e-zine: Pánové, na začátku našeho povídání věnujme pozornost výběru vín pro Vánoční katalog společnosti iMi Partner.

T. Šeďa: Degustace spojené s výběrem máme úspěšně za sebou. Komise v konečné ochutnávce zkoumala přes čtyřicet vzorků vín a věříme, že každý zákazník si z katalogu vybere to své. Dá se však říci, že všechna vína jsou „chuťovou bombou“. Rozsah nabídky zůstane stejný jako v loňském roce, novinkou je zařazení tří nových vinařství, s nimiž zahajujeme spolupráci.

M. Ivica: Letos jsme se striktně nedrželi prezentací všech podoblastí Moravy, ale snažili se vybrat vína zcela výjimečná. Po zkušenostech jsme se zaměřili více na klienty, protože ne vždy, co upřednostňují sommelieři, vyhovuje jim. V širším výběru jsme nachutnali stovky vzorků předem, proto věříme, že výběr v katalogu bude vyvážený a pro klienty zajímavý.

M. Kyjovský: Samotný katalog byl vydán v polovině září. Jednou z nejkrásnějších vlastností vína je, že to kvalitní se nakonec vypije a dojde, a proto se jeho kolekce doplňovat i obměňovat musí.

e-zin: Již dříve jste zmiňovali, že kromě „běžné“ nabídky vín v rámci vaší obchodní práce máte v úmyslu pořádat i akce zaměřené pouze na prezentaci vína. Jak jste pokročili?

M. I.: Díky prvním akcím a řízeným degustacím se nám – a jistě nejen na ostravské pobočce – podařilo nastartovat téma: Proč kupovat víno u společnosti nabízející 3D reklamu. Zřejmě jsme klienty už přesvědčili, že nejsme ovlivněni konkrétními vinařstvími, ale spíše se jim snažíme představit rozmanitost vín a jejich rozdílnou kvalitu. Co se týká nejbližších akcí, jednu v Ostravě chystáme.

M. K.: V Praze právě připravujeme degustaci nové kolekce vín, která by měla proběhnout za přítomnosti cimbálové hudby ve slavné vinici v parku Grébovka. Víno v průběhu roku využíváme jako firemní dárek, například jsme přidávali k loňskému Vánočnímu katalogu velmi populární růžové víno nebo jiné bylo součástí direct mailu v rámci Sv. Valentýna.

T. Š.: Naše brněnská pobočka chystá významné akce na podzimní měsíce, jednou z prvních bude burčákový košt. V oblasti, kde obchodně působíme, je víno součástí kultury zřejmě více než jinde, proto se nám daří prodej i bez řízených degustací.

e-zine: Takže otázka na představitele pražské a ostravské pobočky se nabízí sama…

M. K.: Individuální degustace přímo na vzorkovnách, které jsou k těmto účelům vybaveny, jsou určitě nejspolehlivější cestou k prodeji. Plánujeme však rozšířená setkání pro více klientů, jakési minieventy, které budou spíše společenskými než obchodními událostmi. Řízená degustace je velmi příjemně strávený čas s klienty. Na konci je nejen spokojenost z poctivě provedeného výběru, ale také radost z poznávání.

M. I.: Už v minulém roce se nám podařilo uskutečnit několik degustací pro nejméně dva klienty a chceme v tom pokračovat. Když se takové akce zúčastní více lidí, cítí se obvykle mnohem uvolněněji. Podobné minieventy plánujeme i ve vinotékách, s nimiž v současné době jednáme.

e-zine: Pánové, sdělíte čtenářům e-zine a webu společnosti iMi Partner něco na závěr rozhovoru?

0070230PK2M. K.: Těší mne zájem ze strany zákazníků, kteří se ve velké míře zajímají, kdy bude nová kolekce vín k dispozici. Potvrzuje to, že cesta profesionální práce s vínem na sommelierské úrovni je správná.

T. Š.: Rozhodně s tím souhlasím. Tento styl práce bude podobný loňskému roku. Budeme chtít i nadále propagovat kvalitní tuzemská vína s důrazem na rozmanitost původu a charakteru.

M. I.: Obliba vína mezi lidmi stoupá a s tím také povědomí a znalosti o něm. Opravdu nestačí s ceníkem v ruce se tvářit jako prodejce vína. Zákazníci jsou stále erudovanější a vnímají odbornost, která je při prodeji vína základem. A jak už bylo řečeno, chvíle s nimi strávené jsou pak ještě příjemnější.

Závěrečná slova jen potvrzují, že o pocit z dárku jde vždy „až na prvním místě“. Dá se předpokládat, že víno letos bude pro svátky v závěru roku velmi požadovaný dárek. Snad i proto, že mnoho zákazníků bude s nákupem váhat do posledních chvil a volba vína se ukáže jako časově výhodné řešení. Tedy vína kvalitního, s jehož výběrem pomohou ti, kteří mu rozumějí… a sami je mají rádi.


Vánoční nabídka vín

ANDRÉ 2006 , výběr z bobulí, vinařství Réva Rakvice
ANDRÉ PANENSKÁ SKLIZEŇ 2007 , pozdní sběr, vinařství Zborovský
CABERNET SAUVIGNON 2007 , výběr z hroznů barrique
CHARDONAY 2009 , pozdní sběr, Waldberg
FRANKOVKA 2007 , pozdní sběr, vinařství Réva Rakvice
FRANKOVKA SLÁMOVÁ 2006 , vinařství Mráz, objem: 0,2 l
MÜLLER THURGAU 2009 , pozdní sběr, vinařství Réva Rakvice
MUŠKÁT OTTONEL 2008 , kabinetní víno, vinařství Zborovský
RULANDSKÉ BÍLÉ 2008 , pozdní sběr, vinařství Réva Rakvice
RULANDSKÉ MODRÉ 2008 , pozdní sběr, vinařství Zborovský
RULANDSKÉ MODRÉ KLARET 2008 , pozdní sběr
RULANDSKÉ MODRÉ KLARET 2009 , výběr z hroznů
RULANDSKÉ ŠEDÉ 2008 , pozdní sběr, vinařství Réva Rakvice
RYZLINK RÝNSKÝ 2009 , pozdní sběr, vinařství Hruška
SAUVIGNON 2008 VOC , vinařství Waldberg, objem: 0,75 l
SAUVIGNON 2009 VOC , vinařství Waldberg, objem: 0,75 l
SVATOVAVŘINECKÉ 2007 , odrůdové jakostní, vinařství Mráz
SYLVÁNSKÉ ZELENÉ 2009 , vinařství Hruška, objem: 0,75 l
TRAMÍN ČERVENÝ 2009 , pozdní sběr, vinařství Waldberg
VELTLÍNSKÉ ZELENÉ 2008 , pozdní sběr
ZWEIGELTREBE 2009 , kabinet rosé, vinařství Réva Rakvice
ZWEIGELTREBE 2009 , pozdní sběr, vinařství Hruška

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag