Schwarzwolf cross Great Himalaya Range - part 3

13.11.2012

Den 7.

Cha 3850 m n.m. – Pughtal 4000 m n.m – Testa 3960 m n.m.
21km, 9 hodin
Dneska vstáváme brzo. Cestou nás čeká odbočka k fantastickému klášteru v Pugtal. Snídáme zbytky z večeře, pijeme čaj a vyrážíme do chladného, ale krásného rána. Cesta k soutoku řek Tsarap a Kargyak do vesničky (4 domy) Purne nám  trvá něco přes hodinu. Kupodivu nacházíme otevřený Tea-shop, který je v místním campu nad ochozem obou řek. „Už máme po sezóně, turisti tady chodí jen tak do konce září“ říká nám jeho majitelka, ale ochotně nás obsluhuje. Káva! Pivo!
Martin se rozhoduje návštěvu Pugtálu vynechat a tak Tom vyráží ke klášteru jen v doprovodu Lopsenga. Koně dostanou slámu a odpočívají v Purne.
Pughtal – klášter je unikátní stavba pocházející z 12. století, vetknutá do jeskyně na útesu nad řekou jako včelí plástve. Jeho součástí je i unikátní knihovna. V současnosti žije v klášteře asi 70 mnichů a slouží i jako místní vzdělávací centrum pro mladé chlapce z okolí. Ti v asi 7 letech odcházejí do kláštera, aby se naučili číst a psát.
Po návratu s kláštera a krátké přestávce vyrážíme už dál údolím řeky Kargyak. Cesta je podobná jako předchozí den, takže často stoupáme a zase klesáme. Je to náročné, ale máme dobrou náladu – asi ji způsobuje absolutní klid, který je okolo nás. Před večerem si ještě dáváme šálek čaje a sušenku v tea shopu v malinké vesničce Yalla.
Do Testy dorážíme za úplné tmy a vyčerpaní společně s početnou karavanou, tou místní navážejí zásoby na dlouhou zimu. Nutno podotknout, že jejich rychlost na trase je oproti naší dvojnásobná. Opět nalézáme ubytování u místních. Paní domu nám na kamnech plněných jačím trusem vaří výbornou rýži se zeleninou a kari. Ke spánku uleháme všichni společně v jedné místnosti zakouřené dýmem, až štípou oči.

Den 8.

Testa 3960 m n.m. – Kargyak 4200 m n.m.
17 km, 7 hodin
Snídáme placky čapátí spolu se špekem dovezeným z Čech. Zanskárci ho až na Lopsenga odmítají i ochutnat – je z vepřového. Po snídani nás Lopseng vysílá napřed s tím, že nás v průběhu dne dožene. Věříme mu to, protože chodí fakt rychle, takže ho necháváme klábosit v Testě a vyrážíme. Hned za Testou se údolí postupně rozšiřuje a dává vyniknou své kráse.
Trošku nepříjemné je, že se Lopseng zapovídal a my jsme na trase celý den bez zásob, nakonec musíme čaj vyprosit ve vesnici Tanze a potom ještě v Thablé. Naštěstí mají v každé chalupě malé děcko, které se s námi umí domluvit. Před příchodem ke Kargyaku se zhoršuje počasí a ke konci už jdeme v silném, nepříjemném protivětru. Značně podnapilý Lopseng nás dohání až v úplném závěru cesty – ještě že tak, málem jsme odbočili do vesnice Shi. Příchod do Kargyaku po týdenní cestě je tedy umocněn Lopsengovou přítomností. Jsme ozdobeni budhistickým šálem a hoštěni čajem a arakem. Po krátkém odpočinku vyrážíme ke škole, která „bohužel“ stojí nad vesnicí v kopci.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.