Uživatel nepřihlášen
Přihlásit Registrovat
07.08.2017
V prosinci 2015 jsme na základě výzkumů asociace PPAI uvedli, že v USA od roku 2009 trh reklamních a dárkových předmětů roste. V nových datech zjišťujeme, že růstový trend trvá už sedm let! Co vše dalšího jsme se dozvěděli?
Text Trh 3DR v USA sílí
vycházel z dat do roku 2014 včetně, a teď máme k dispozici informace
loňské. Můžeme označit biblickým jazykem posledních sedm let tučnými, když od
roku 2000 prodeje proměnlivě stoupaly a klesaly, aby o devět let později byly
nižší o více než 2 miliardy USD? Proč ne. Buďme optimisté a věřme, že růstový
trend je nyní dlouhodobý. V roce 2009 se v USA reklamních a dárkových
předmětů prodalo za 15,6 miliard dolarů, zatímco vloni již za 21,3 miliard, což
je o cca 500 milionů vícre než v předchozím roce 2015! Kompletní graf
s daty od roku 1991 uvádíme níže, stejně jako tabulku s prodeji
jednotlivých kategorií 3DR předmětů od roku 2007.
A jak je to s loňskými TOP 5 a případnými překvapeními? Reklamní textil meziročně narostl o
2,24 % podílu na trhu na 34,28 %, a jak vidíme v tabulce, prodeje rostou
už tři roky a za ten loňský byly nejvyšší za posledních 10 let! Posun nápojového nádobí
z předloňské 4. pozice (7,64 %) na loňskou dvojku (9,45 %) a prohození si místa
s psacími potřebami by mohly
být důkazem, že u klientů sílí důraz na praktičnost a účelnost, stejně jako roste
význam ICT technologií, které už
dříve z TOP 5 vyřadily kalendáře a diáře. V roce 2015 do
velké pětky nakoukly kancelářské potřeby,
aby se tam vloni opět vrátil černý kůň trhu – PC doplňky (5,75 %). Stálicí
na třetím či čtvrtém místě jsou reklamní
tašky s loňskými 8,24 %.
Postupný „Ikarův“ pád reklamních kalendářů a diářů z třetího
místa v roce 2010 (8,37 %) na 3,15 % vloni neznamená zánik, ale vývoj
komodity směrem ke kvalitě a luxusnějším produktům (asi jako kdysi u klasických
gramofonových desek po nástupu CD aj.). Rozvoj ICT, ale i polygrafických
technologií posunul kalendáře
a diáře ještě více do kategorie manažerských
dárků. Jak jsme také zjistili z údajů PPAI, tento druh 3DR předmětů byl v roce
2015 s 13,37 % v čele mezi komunikačními
programy. Loňský návrat na druhé místo za podporu povědomí o značce neznamená ústup, ale posílení jedničky
z 12,24 % na loňských 13,95 %. Podpora značek zkrátka vede vždy a dodavatel, který je
hlavně agenturou, si toho je dobře vědom.
Jestliže byl rozdíl v obratu mezi rokem 2002 a časem vrcholící krize ve 2009 nula procent, pak vytrvalý nárůst do roku 2016 o téměř 37 % lze brát velmi pozitivně. A po sedmi „tučných“ letech snad budou následovat další.
VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Na co jsme hrdí
Pracovní příležitosti
Jsme Vám na blízku
RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Potisk reklamních předmětů - rozmanité reklamní předměty s potiskem
Výroba a potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky
Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy
Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk
Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ
© 2021 iMi Partner, a.s. – Velkoobchod s reklamními předměty. Potisk reklamních předmětů (např. reklamní deštníky, hrnky, propisky, čepice, mikiny, bundy a jiný textil). Luxusní reklamní předměty. Rozmanité reklamní předměty s potiskem v řadě variant. In-house grafické přípravné práce, veškerý tisk, gravírování, ražba, výšivka, laser.