Ukaž mi své tričko, já ti řeknu, kdo jsi (No. 2)

06.02.2014

V prvním textu jsme uvedli pár čísel o prodejích, ovšem nyní se opět zaměříme na data podporující tričko jako reklamní nástroj. V prvním grafu bude dvojkou hned za dalším fenoménem – oděvy pro venkovní nošení. O nich už víme, že je mají příjemci ze všech reklamních předmětů nejraději (zde trička také druhá v pořadí) a nejvíce že si je ponechávají pro jejich atraktivnost a příjemnost.

Mezi vlastnostmi, které jsou pro výběr 3DR předmětů nejdůležitější, je jejich vliv na vztah cílových skupin k dárci. Jestliže respondenti z USA ve výzkumu Advertising Specialty Institute z roku 2013 uváděli pozitivní vliv obdržených předmětů na vztah k dárcům ve výši průměrných 53 procent, pak reklamní trička jsou na tom o celých 8 procent lépe, než činí tento průměr!

Zkusme si ale představit manažerský dárek v podobě sady trička a například mikiny, která má jako vítěz (oděvy pro venkovní nošení) 75procentní pravděpodobnost pozitivního vlivu: společný efekt zřejmě nebude na polovině mezi nimi, ale spíše násobek, zvláště v případě vycizelované výroby na míru!

Druhý graf představuje pro tričko globální pozici dvojky. Jedničkou jsou tentokrát firemní propisky a je zajímavé, že ve všech zkoumaných lokalitách tyto dva giganty žádná kategorie reklamních a dárkových předmětů nepředběhla (jen v Madridu a v Římě si tričko a psací potřeby spolu prohodily pořadí). A jaká vlastnost byla hodnocena? Jednalo se o popularitu předmětů opatřených logem a respondenti měli uvést jeden až tři, které obdrželi v posledních dvanácti měsících. Osm lokalit a deset kategorií předmětů by vydalo na zřejmě největší graf historie našich statistik, ponechme v něm tedy jen vítězné psací potřeby a trička.

Konečně několik encyklopedických zajímavostí o tričkách (dokument ČT: Tričko – geniální vynález). V 70. letech minulého století se Kalifornie stala Mekkou skateboardistů (podobně jako surfařů), kteří však ke svému hobby neměli vhodné oblečení. Jedním z prvních tvůrců módy pro bouřlivě se rozvíjející styl se stal první mistr světa ve skateboardingu z roku 1977, Tony Alva. Založil firmu Alva Skates a triček s logem této společnosti se prodalo na miliony. To například Shawn Stussy svou módní značku zavedl svým originálně řešeným podpisem, který se pro mnoho skejťáků stal na jejich tričkách kultovní záležitostí. Dalšími takovými motivy jsou křičící ruka od Jima Phillipse nebo lebka jakoby se deroucí z trička.

Japonci neberou nákup oblečení na lehkou váhu a zvláště ti mladí doslova milují právě trička. Najdou se mezi nimi i tací, kteří jsou schopni pro nějaký sběratelsky zajímavý kousek zaletět přes Tichý oceán do USA. Například trička amerických vojáků se kupovala až za 700 dolarů! Jeden mladík má ve své sbírce prý dokonce stovky triček americké protidrogové organizace D.A.R.E. Na otázku, co písmena vlastně znamenají (Drug Abuse Resistance Education), nicméně nebyl schopen odpovědět. Ale co na tom – na prvním místě je přece vztah a ten tričko vyvolat zkrátka umí.

graf1

graf2

(pozn. ke grafu)
Výzkum ASI byl prováděn v jiných městech USA než vloni - tehdy Chicago, New York, Miami, Los Angeles, Seattle, Dallas a Philadelphia, nyní Atlanta, Boston, Houston, Phoenix a San Francisco. Z kanadského Vancouveru a Toronta se přesunul do australského Sydney, zatímco v Evropě se výzkum přemístil z Londýna a Paříže do Berlína a Říma. A celkový počet respondentů? 7000!

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie