Pokročilé
vyhledávání
 

Ukaž své tričko, já ti řeknu, kdo jsi

22.01.2014

Tričko je jednoznačně nejoblíbenější součást oblečení. Navíc je nejlepším nosičem informací v sortimentu reklamního textilu. To už máme dvě nej, kvůli kterým stojí za to se na tento fenomén mezi reklamními a dárkovými předměty podívat blíže.

O tom, že tričko je nadmíru žádaný oděv, svědčí fakt, že se jich na světě každý rok prodají dvě miliardy! Víme už, že u zrodu oděvu ve tvaru velkého T  (T-shirt) stála značka Hanes. V USA se tričko masivně objevuje ve sportech ve 20. letech minulého století a po roce 1943 se spolu s americkými vojáky šíří do Evropy a stává se velmi módní záležitostí.

Kultovní film s Jamesem Deanem Rebel bez příčiny z roku 1955 hlavního hrdinu oblékl do bílého trička, které se stalo symbolem nové, protestní kultury mladých lidí té doby. Jako by „ztracených generací“ nebylo málo, volné bílé tričko je nyní kultovním oděvem raperů a symbolem ghetta, a to tak silným, že ředitelé některých škol v Severní Karolíně je zakázali žákům nosit.

Bílá je však doslova stvořená k potisku! V 70. letech bylo amatérské zdobení triček inspirací mágům značky Hanes k vytvoření T-shirt coby reklamního textilu. Ovšem když už jsme v těchto časech, roztrhaná trička se tehdy stala projevem punkerské subkultury ve Velké Británii. Tato rebelská image vyvolávala silné reakce slušného okolí, ale jak už to bývá, vše nosné si podmaní výrobci a ti i z „děrovaného“ stylu udělali módu a výnosný byznys.

Většina moderních hudebních stylů a tváře hvězd šoubyznysu se v současnosti odrážejí v potiscích triček. Americká hardrocková skupina Guns ´N´ Roses byla svými motivy proslulá a například tričko s obrazem tetování jejího frontmana Axla Rose (pět lebek přibitých na kříž) se stalo jedním z nejlépe prodávaných v rámci hard-rockového stylu.

Jistý Michael McGloin začal vydělávat na potisku mírně kýčovitého motivu třech vlků vyjících na měsíc. Prodal s ním více než milion triček, snad i pod vlivem komentáře na internetovém obchodě Amazon. Jistý mladík se zde totiž pochlubil, že na tento motiv „sbalil“ krásnou dívku. Virální reklama prostě funguje!
Samotný výrobce dokonce tvrdí, že trička jeho firmy jsou tak necool, až jsou vlastně cool. To je koneckonců jedno z hesel komunity hipsterů, kteří navštěvují bazary a secondhandy a vracejí do života různá i směšná oblečení, mezi nimi samozřejmě také trička. Jistý hipster v Los Angeles začal organizovat výprodeje na své zahradě, později na ulici a brzy se stal známým v módním světě. Jde vlastně o jakousi antipřehlídku, která je tedy cool. Lze zde objevit ojedinělé kousky, ovšem pozor na to, co ano a co ne! Tento trh vygeneroval i poradce, kteří udávají základní pravidla nošení triček. Jedním z nich například je, že když je někomu přes čtyřicet let, nemá na tričku nosit hudební skupinu. Nikoho to přece nezajímá a nikdo se ho na to taky neptá…

Náš svět triček není tak nekompromisní a hlavně, vybere si v něm jistě každý. Ať již z no name nebo značkových variant Hanes, PGA Tour, Stedman, Slazenger, Schwarzwolf a dalších. A skutečnou sběratelskou raritou se jednou může stát tričko vyrobené na míru, které je vhodnou volbou dárku jak pro zaměstnance firem, tak i fanoušky sportovních klubů a členy zájmových sdružení.

Čerpáno z dokumentárního pořadu ČT: Tričko - geniální vynález

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag