Co marketéři?

02.08.2021

Výzkum Advertising Specialty Institute (ASI) je datován rokem 2018 a je pravděpodobné, že s ohledem na pandemii a home office se vítěz – elektronika – vyprofiloval ještě lépe. Před třemi lety ho jako výjimečný sortiment uvedlo celých 77 % respondentů z řad marketingových manažerů! Jako běžné předměty je označilo zbývajících 23 %, tedy jako nezajímavé nikdo. Volba pro Vaše obchodní partnery z řad marketérů by tak mohla být jasná, ale co třeba druhé venkovní oděvy s 50 % odpovídajících, kteří je uvedli jako výjimečné a jen jedno procento jim dalo označení nezajímavé? Vybírejte pro ně z reklamního textilu!

O tričkách víme, že jako reklamní předmět je nejpoužívanější komodita, i když za výjimečné je považuje jen 11 % marketingových manažerů v USA, stejně jako tašky a psací potřeby, ovšem pozor: u těchto tří komodit je značný rozdíl mezi vnímáním běžné a nezajímavé předměty – viz graf.

 

Poslední v pořadí výjimečného sortimentu je uvedeno nápojové nádobí (z celé kategorie reklamních předmětů pro domácnost s pouhými 4 %, ale je alespoň vítězem coby běžný předmět – 76 %. Přehledněji graf. Pokud se obrátíte na specializovanou agenturu, třeba (věříme, že určitě!) se jí podaří vytvořit na sto procent výjimečný předmět nejen z uvedených komodit, navíc vhodným zapojením reklamních předmětů do komunikační kampaně zvýšit její efekt o desítky procent!

Tolik výzkum ASI a na závěr uvedeme příběh, který se nedávno stal. Představte si, že ve známém knihkupectví si zakoupíte knihy v celkové hodnotě 1600 korun, ovšem odnosovou tašku s logem obchodu zde neobdržíte jako malý dárek, ale za tři koruny si ji musíte zakoupit (pravda, jde o „igelitku“). Přitom právě reklamní taška má vůbec nejvyšší počet reklamních účinků ze všech komodit reklamních předmětů. A že jich cestou z knihkupectví po hlavní třídě a městskou dopravou v krajském městě v tomto konkrétním případě bylo! Škoda, že se reklamní předmět s kouzlem úsměvu prodavačky neproměnil v reklamní dárek…

 

Výběr článků se statistikami ASI:

Proč je ASI mají? – síla reklamních předmětů spočívá mimo jiné v tom, že si je příjemci ve většině ponechávají. Proč? Hlavně pro možnost je používat, pro kvalitu i jejich vzhled. Tabulka přesně ukazuje proměnlivost těchto tří hledisek podle sortimentu. Záleží pak i na smyslu komunikační kampaně, které komodity využijete.

Statistika nuda je … ale ne ve 3DR! – mimo jiné se dozvíme CPI - tedy cenu za jeden reklamní účinek - u celkem 12 kategorií reklamních předmětů. U tašky v ceně 5 USD je pouhých 0,2 centu, tedy u „naší“ za 3 koruny se blížíme k nule.

Růst trhu a další zajímavosti – vedle dat o růstu trhu reklamních předmětů v USA jsme řešili veskrze nehmotný, ale veledůležitý aspekt 3DR: vhodně vybrané reklamní předměty posilují pozitivní vztah příjemců k dárcům a zvyšují pravděpodobnost uzavření obchodu.

Krásné pokračování léta!

 

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie