V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Plastové tašky na ústupu!

11.07.2016

V rubrice Aktuality se v souvislosti s reklamními a dárkovými předměty často dotýkáme i ekonomicko-politických témat. Už před pěti roky jsme například prognózovali právní omezení plastových tašek a sáčků. Zákonodárný proces je ve vývoji, podívejme se proto na aktuální stav a na to, jak tedy řešit reklamní tašky.

Situaci budeme určitě sledovat do jejího finiše, podobně jako jsme to nedávno udělali v případě reflexních prvků. Do fáze přijetí novely obalového zákona, zahrnující evropský požadavek, aby obchodníci od roku 2018 neposkytovali zdarma zákazníkům plastové tašky a sáčky, zbývá několik měsíců. Mělo by se tak stát do listopadu tohoto roku, aby nehrozily pokuty ze strany EU. Hlavním cílem je radikálně omezit zatížení životního prostředí, vždyť ve dva roky starém článku Igelitkám zvoní hrana – No. 2 jsme uvedli, že v celé EU skončí v odpadu na 8 miliard tašek z umělých hmot ročně! Česko je navíc v jejich spotřebě téměř jedné plastové tašky na osobu a den na jednom z čelných míst v EU. V ní je průměrná spotřeba v porovnání s námi již přibližně dvoutřetinová. Podle EU by roční spotřeba do konce roku 2019 neměla přesáhnout 90 kusů těchto tašek a sáčků na osobu, což u nás znamená dosáhnout méně než třetiny současného stavu (více o tématu zde).

Plastové tašky s potiskem v nákupních centrech patří do širokého spektra reklamních tašek. Ty ovšem zdaleka nestojí jen na plastech a iMi Partner se vývoji dokonce přizpůsobuje natolik, že v nabídce téměř tisíce položek tašek už prakticky žádné „igelitky“ nenajdete.

Když tedy „propíráme“ jeden z fenoménů trhu reklamních a dárkových předmětů, jakým taška rozhodně je, převedeme text na další díl komoditního seriálu. V něm nechybějí ani statistické údaje a ty související s reklamní taškou jednoznačně vypovídají v její prospěch. Víme, že na trhu v USA patří mezi TOP 5 3DR (4. pozice!) a jak ukazuje graf, její podíl na něm je v posledních letech (s výjimkou 2010) nad 7 % - průměr 7,38 %! Ponoříme-li se do mnohem starších údajů, zjistíme, že reklamní účinek tašek je vůbec nejvyšší ze všech druhů reklamních předmětů, a to více než dvojnásobně proti druhým reklamním čepicím a dalším pokrývkám hlavy! Aspoň to říká graf s daty organizace ASI z let 2008 a 2010 a proč by to mělo být v současnosti jinak?

Nejvýznamnější materiály reklamních tašek:

Netkaný textil – z osmi desítek tašek z netkaného textilu lze vybrat odolné nákupní tašky, skládací i přes rameno, vždy v elegantním designu. Psali jsme o nich už před pěti roky, a i když většina odkazů už není v platnosti, zůstávají v ní důležité informace o výhodách tohoto sortimentu.

Juta – málo se ví, že vlákna z jutovníku jsou v objemu produkce na světě na druhém místě za bavlněnými. K výrobě oděvů se pro svoji hrubost používá juta zcela výjimečně, ale pro užitné výrobky včetně tašek je jako stvořená. U tašek je důležité i provedení držadel a uch, které bývají například z bambusu či bavlny.

Papír – tento materiál je využívaný hlavně u tašek pro odnos jiných dárků. Zřejmě každý z nás v ní alespoň jednou dostal láhev vína a ženy například kosmetiku v taškách se speciální úpravou povrchu. Papírové tašky se ale používají i k zabalení běžného nákupu v hypermarketu.

Bavlna – v jednoduchosti je krása, a toto přísloví platí pro reklamní tašky z bavlny beze zbytku. Ušlechtilý a zároveň obyčejný materiál, pro reklamní předměty z textilu jako stvořený.


graf_tasky

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag