V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Igelitkám zvoní hrana No. 2

15.05.2014

Před třemi roky jsme prognózovali, že „v EU zřejmě klasickým plastovým taškám brzy odzvoní hrana“ a nabídli k nim alternativy z netkaného textilu a papíru. Aktuální vývoj nám dává za pravdu, a tak se na téma podívejme znovu ve stejnojmenném článku, ovšem s pořadovým číslem 2.

Tak tedy – igelitkám skutečně zvoní hrana. V prvním čtení totiž nedávno poslanci Evropského parlamentu přijali návrh na jejich zásadní omezení do roku 2019 o celých 80 procent! Asi každý zná situaci, kdy si v hypermarketu vloží po několika kusech jednotlivých položek zeleniny či ovoce do více mikroténových sáčků. I těm bude odzvoněno. Náhradou by měly být obaly z recyklovatelných nebo v přírodě rozložitelných materiálů (více informací k tématu zde.

V našem prvním článku už dnes některé odkazy nikam nevedou, to ovšem neznamená, že by se například výrobky z netkaného textilu vytratily z nabídky. V té jich je aktuálně kolem osmi desítek. Nadále platí tři roky staré tvrzení, že například tašky z netkaného textilu jsou s ohledem na odolnost a trvanlivost na rozdíl od „igelitek“ v zásadě ekologické, protože je možné je používat opakovaně a po dlouhý čas a poté je „nabídnout“ separační nádobě na plasty.

Pokud někdo dává přednost v přírodě odbouratelným materiálům a podobně jako v případě netkaného textilu designově zajímavým taškám, vyrobené z juty jsou přesně pro něj. Od jutovníku k bavlníku je druhově sice daleko, ale i tašky z bavlny jsou elegantní a zaslouží si předponu eko.

Výčet v přírodě rozložitelných materiálů by nebyl úplný, kdybychom zapomněli na papír. Tašky z papíru sice nenabízejí vysoký počet položek, ale velikostně a účelem poskytují dostatečný výběr a navíc – ty ceny!

V roce 2010 v Evropské unii prý v odpadu skončilo asi 8 000 000 000 plastových tašek! Stojí za to nečekat na rok 2019 a „igelitky“ nahradit už nyní. Zvláště když je opravdu čím. Pokud výzkum organizace ASI v USA zjistil, že 83 % respondentů si tašky ponechává kvůli jejich užitečnosti a četnost reklamních účinků tašek je nejvyšší ze všech reklamních předmětů, pak stojí za to věnovat jejich výběru náležitou pozornost. A zapomenout na igelit.

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag