Pokročilé
vyhledávání
 

Růst trhu a další zajímavosti

18.03.2019

Zpráva Advertising Specialty Institute (ASI) z ledna tohoto roku hlásí, že vloni proti 2017 stoupl v USA objem prodejů reklamních a dárkových předmětů o 4,9 %! V posledních 9 letech roste trh setrvale. Co dalšího říkají studie ASI o výhodnosti 3DR?

Američtí distributoři za rok 2018 prodali reklamní a dárkové předměty v částce 24,7 miliardy dolarů, což v porovnání s předchozím obdobím a částkou 23,5 miliard skutečně znamená téměř pětiprocentní nárůst. Pozitivní je také vývoj tohoto údaje proti předchozím třem rokům, kdy bylo navýšení „jen“ něco přes tři procenta (2015 – 3,4 %, 2016 – 3,1 %, 2017 – 3,2 %). Jistě je to i tím, že koncoví uživatelé mají z cíleně vybraných produktů dobrý dojem, který posiluje loajalitu k dárcům.

Bezmála polovině distributorů vzrostly tržby a zhruba třetina prodeje udržela ve výši srovnatelné s předchozím rokem 2017. Zatímco vloni - z hlediska odborníků citovaných ve zprávě - zažily USA v oblasti propagačních produktů skvělý rok, na letošek se dívají opatrněji. Ve hře jsou obavy z celní politiky, vývoje světové ekonomiky i nárůstu on-line konkurence klasických distribučních kanálů.

Nejen v USA, ale i v Evropě a zvláště v zemích s nízkou nezaměstnaností - jako je i Česká republika – lze u větších společností očekávat nárůst benefitů ve prospěch udržení zaměstnanců, a tedy i množství a kvality dárkových předmětů pro ně. Malé firmy, které se zaměřují nikoliv na katalogové prodeje reklamních předmětů velkým odběratelům, ale na promyšlené tailor made produkty s vysokou přidanou hodnotou třeba i pro menší počet klientů, se jistě udrží. Zbývá ovšem věřit, že trhy neohrozí světová recese jako v letech 2008 a 2009.

V jiné studii ASI uvádí, že v USA průměrná rodina vlastní cca 30 reklamních předmětů, tedy produktů s logem či dalšími reklamními motivy. Znamená to, že je-li v USA kolem 120 milionů domácností, nachází se v nich přes tři miliardy reklamních nástrojů ve 3DR provedení! Graf ukazuje, že nejčastějším produktem (89 % dotázaných) jsou psací potřeby, s jednoprocentním rozdílem následované nápojovým nádobím. Na opačné pozici s nejmenším počtem vlastnění se nachází hit reklamní elektroniky – powerbanky – ve 33 % domácností, které je vlastní. U této hi-tech lahůdky se dá ovšem předpokládat setrvalý nárůst.

Už dlouho jsme nezdůrazňovali význam ceny za zobrazení (cost per impression - CPI), kterou studie u 3DR uvádí ve výši 1/10 centu. Je to rozhodně méně než CPI u jiných reklamních médií a neúprosná ekonomika tedy říká, že reklamní a dárkové předměty by měly být pro zadavatele komunikačních kampaní první volbou mezi reklamními nástroji. Platí to tím spíše, že většina lidí, kteří obdrželi reklamní dárek, si vybaví dárce a pokud jsou obdarováni značkovým oblečením, je to dokonce 85 % z nich. Dlouho už také víme, že většina z těch, kteří obdrželi dárek, mají k dárci pozitivní vztah a uvažují o uzavření obchodu s ním.

Aby všechna zmíněná pozitivní data byla uvedena do života, zbývá jediné: zvolit profesionální agenturu.

graf_trh_19_1

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Pracovní příležitosti
Reference
Jsme Vám na blízku

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag