Pokročilé
vyhledávání
 

Pocity a dojmy – a co na ně statistika?

16.04.2018

Co ovlivní potřebu a chuť navázat a prohlubovat spolupráci, uzavřít obchod? Dobrý pocit a dojem z nich. Do jaké míry jsou tyto zásadní psychoemocionální stavy ovlivnitelné dobře nebo špatně vybranými reklamními předměty a dárky, jsme dokladovali mnohokrát. K dispozici je i nová statistika.

V únoru tohoto roku Advertising Specialty Institute (ASI) na svém webu zveřejnil materiál s více grafy, čerpajícími z průzkumu mezi zákazníky B2B do 40 let věku, nakupujícími reklamní a dárkové předměty. Zajímavé jsou všechny údaje, ale pro naše potřeby jsme vybrali závěrečný přehled, jak respondenti reklamních předměty vnímají. Zaškrtávali podle tří charakteristik – jako běžné, přijatelné a výjimečné. A pozor – běžné neznamená, že nejsou chtěné a potřeba!

Vítězem se stala elektronika, kterou jako výjimečnou možnost k obdarování hodnotilo 63 % dotazovaných a jen 2 % ji vnímají jako běžnou. Většinu elektroniky u nás najdete pod kancelářskými potřebami v položkách pro PC a mobily, v rádiích a přehrávačích a mezi hodinami a meteostanicemi. Je otázka, jak například z obyčejné „flešky“ mít pocit výjimečnosti, ale protože jde o velký malý 3DR předmět, záleží vždy na komunikačních souvislostech a poradě s kvalitní agenturou, aby okamžiky předání i používání byly opravdu jedinečné.

Druhými jsou venkovní oděvy se 42 výjimečnými procenty a pouze 3 % běžnými. Dávno víme, že oblečení pro venkovní nošení mají příjemci reklamních předmětů a dárků nejraději! Už v roce 2012 organizace ASI také zjistila, že u mikin, bund, větrovek atd. mají darující 97procentní šanci, že obdarovaní si jejich logo a další motivy z oděvů zapamatují.

Třetími v pořadí kladného vnímání 3DR předmětů jsou – trička! Mezi cílovými skupinami od malých dětí až po seniory nenajdeme asi nikoho, kdo by rád občas nedostal obyčejné vkusné, elegantní nebo i značkové tričko. Na běžné nošení i sport z mnoha druhů bavlny, ale i pro náročný outdoor z inteligentních materiálů, vše je pro dobrý pocit z obdarování na obou stranách k dispozici.

Evergreen tašky. Na to, jak účelný a praktický předmět taška je, se zdá být 17 % respondentů, co je berou za výjimečný reklamní předmět, vcelku dost. Ovšem mezi osmi stovkami tašek nákupních, chladicích, papírových, plastových, bavlněných, jutových, z netkaného textilu aj. určitě najdete výjimečných více než těch 17 %.

Nápojové nádobí má největší podíl respondentů v oblasti vnímání uprostřed, tedy jako přijatelného – celých 77 %! Ano, pít se prostě musí, ale ve 3DR se výjimečných 9 % může v rukou schopné agentury podstatně navýšit.

Šestý sortiment v pořadí – magnetky. Jim se příliš často nevěnujeme, možná jsou ve vnímání běžné a alespoň přijatelné (59 % a 39 %!), ale co když se vyrobí na míru?

Na konci statistiky se skrývají psací potřeby. Tento nejčetnější sortiment reklamních a dárkových předmětů jako běžný vnímá 59 % tázaných a 41 % jako přijatelný. Na výjimečnost psacích potřeb už nezbylo ani jedno procento, ale pokud zvolíte značkovou variantu, poměr se může zásadně změnit.

A o to jde především: reklamní a dárkové předměty vždy volit tak, aby každé jejich předání provázely výjimečné chvíle a prožitky.

graf_18

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag