V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Komunikační účel světí 3DR prostředky

02.09.2016

Upravený machiavelistický výrok samozřejmě míníme v oboru reklamních a dárkových předmětů seriózně, jak co do účelu, tak i prostředků. Podívejme se, k jakému vývoji podle PPAI došlo v posledních letech ve využití 3DR produktů u pěti nejčastějších komunikačních programů. A nejen to.

V dubnu jsme podrobně popsali, jak na tom bylo 14 hlavních využití reklamních a dárkových předmětů v USA v roce 2014. S ohledem na začátek školního roku a náklady na vybavení žáků a studentů se s nadsázkou dovolíme podivit, že tento program v seznamu chybí… TOP 5 mezi nimi byly tyto: posilování povědomí o značce a loajality k ní, manažerské dárky, veletrhy, vztahy se zaměstnanci a za páté předměty pro obchodníky a distributory. Co jsme nezmínili, že v součtu zahrnovaly více než 50 % veškerého cílení reklamních a dárkových předmětů!

Nově máme k dispozici i data z výzkumu PPAI (Promotional Products Association International) za loňský rok, která jsme z hlediska pozitivního vývoje trhu – celkového i jednotlivých kategorií předmětů – představili na začátku srpna. TOP 5 se nezměnilo a společně „ovládly“ dokonce 54,52 % trhu!

Pokud jsme v dubnovém materiálu zmínili, že v roce 2014 na čtyři programy zaměřené na interní prostředí firem bylo použito 25,45 % 3DR produktů, vloni se jednalo už o 27,28 % a nárůst zajistily reklamní a dárkové předměty věnované posílení vztahů se zaměstnanci (2014 – 9,68 %, 2015 – 11,95 %!). Lidský faktor hraje stále větší prim, jak ostatně dokazují i dárky pro manažery, které se vloni staly vítězem (11,72 %, 13,37 %) a prohodily si tak místo s předloňskou jedničkou povědomí a loajalita ke značce (14,43 %, 12,24 %). Předměty pro veletrhy (mezi kterými určitě vedou rozdávačky) se již třetí rok drží kolem desetiny trhu (10,03 %, 10,32 %), zatímco reklamní dárky pro obchodníky a distributory se předloni k desetině téměř přiblížily, aby vloni o procento poklesly (8,07 %, 7,04 %). Více v grafu.

Vývoj u dalších komunikačních programů v % (2014 - 2015):

Noví zákazníci (7,27 – 6,96) – nejde jen o nové zákazníky, ale mnohdy o získání nové zákaznické generace či cílové skupiny

Ocenění zaměstnanců (5,99 – 6,08) – k jubileím, za pracovní výsledky aj.

Interní promotion (5,95 – 5,63) – proces TQM, zlepšování docházky, produktivity, snižování zásob aj.

Nové produkty (5,71 – 4,32) – zavádění nových výrobků či služeb na trh

Neziskové programy (5,27 – 6,22) – vše, co souvisí se společenskou odpovědností firem (CSR) a fundraisingem

Public Relations (4,99 – 6,38) – tvorba firemní image, vztah ke komunitě, vztah k médiím (např. i dárky pro novináře), sponzoring aj.

Vzdělávání zaměstnanců (3,83 – 3,62) – školení, včetně bezpečnosti práce aj.

Zákaznické pobídky (3,75 – 3,02)

Marketingový výzkum (1,04 – 1,52) – včetně metody focus group.

Ostatní (2,29 – 1,32)



3dr_graf

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag