V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Vývoj trhu 3DR v USA

02.08.2016

Hlavním ukazatelem vývoje trhu reklamních a dárkových předmětů v USA je, že prodeje opět vzrostly. Sdělují to data asociace PPAI, která je zveřejnila ve své studii Industry Sales Summary pro rok 2015. Co dalšího zajímavého přinášejí?

V prosinci loňského roku jsme poprvé nahlédli do stejnojmenného materiálu za rok 2014 a zjistili, že od 2010 v USA setrvale stoupají objemy prodejů reklamních a dárkových předmětů. Loňský rok nebyl výjimkou, trh byl se svými 20,81 miliardami USD rekordní a meziroční nárůst proti 2014 činil 766 milionů dolarů!

S již pravidelně rostoucím trhem bychom si nevystačili, zajímavější jsou trendy či změny u některých druhů reklamních a dárkových předmětů. V prosinci jsme o reklamním textilu psali jako o reklamní superstar. Jeho prodeje od 2009 do 2013 sice klesaly, ovšem během následujících pouhých dvou let posílil jeho podíl na celkovém trhu 3DR o 4,2 % na 32,04 %. Zvyšující se kvalita zvláště značkového textilu je zárukou, že přibližně třetinový podíl hegemona trhu zůstane zachován. Od textilu k dalším kategoriím reklamních a dárkových předmětů je co do prodejů daleko a všechny se pohybují v jednotkách procent. Podívejme se na TOP 5. V roce 2014 textil následovaly psací potřeby s 8,99 % (2015 – 7,67 %), nápojové nádobí se 7,63 % (7,54 %), reklamní tašky se 7,45 % (7,67 %) a PC doplňky s 5,94 %. Ty vloni velkou pětku opustily s pádem na 4,17 % a nahradily je kancelářské potřeby s 5,04 %. Psací potřeby za dva roky ztratily 2,75 % podílu na trhu, ale je předčasné mluvit o trvalejším poklesu tržní dvojky, která se nově o tuto pozici dělí se čtyřkou roku 2014 – reklamními taškami. V ostatních kategoriích nedochází ke změnám, u nichž bychom mohli vidět změnu trendů, zatím jde jen o meziroční výkyvy.

Pro první graf jsme zvolili vlastní výpočet průměrného poměru mezi nejprodávanějšími kategoriemi a započítali údaje od roku 2007 do 2015. Do dlouhodobých TOP 5 se tak vrátily kalendáře a diáře a naopak z nich ke 3,5 % vypadl černý kůň posledních let - PC doplňky. Uveďme si pro zajímavost i grafy s posledními dvěma jmenovanými druhy 3DR předmětů. Na rozdíl od nich a reklamního textilu jsou ostatní kategorie bez tak dramatických výkyvů.

Takový pro vás může ostatně být i český trh reklamních a dárkových předmětů, zvolíte-li jejich spolehlivého dodavatele.



 

trh_usa_1

 



 

trh_usa_2

 



trh_usa_3

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag