Bezpečnost ve znamení 3DR

30.10.2015

V článku Vaše logo ochrání životy jsme zmínili, že povinné nošení reflexních prvků chodci za snížené viditelnosti v lokalitách bez veřejného osvětlení a chodníků vstoupí v platnost zřejmě od poloviny roku 2015. Termín se pouze posouvá, ale pravděpodobnost, že od 1. ledna 2016 by chodci bez alespoň jednoho reflexního prvku, viditelného zepředu i zezadu, mohli být v uvedených podmínkách pokutování, se blíží jistotě. Novelu zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb. mají v práci poslanci a vedle mnoha dalších úprav je povinnost nošení reflexních prvků chodci jednou z nejdůležitějších změn.

Ve všech zemích, kde tato povinnost vstoupila v platnost, se počet zranění a smrtelných nehod chodců snížil. Například na Slovensku byl na milion obyvatel vyšší než u nás, ovšem po zavedení opatření se statistiky obrátily v neprospěch ČR.

Z více než dvou set reklamních a dárkových předmětů s reflexními prvky z naší nabídky bude novele zákona většina vyhovovat, protože rozměry prvku nejsou striktně dány. Jedná se hlavně o zajištění viditelnosti chodců při osvětlení vozidly a nemusí to být rovnou bezpečnostní vesty. Postačí reflexní náramky v cenách jednotek až desítek korun a jde tedy o investici nejen do bezpečnosti vašich cílových skupin, ale i jejich peněženek. Hříšníkům totiž bude hrozit bloková pokuta do 2000 korun na místě nebo až 2500 ve správním řízení. Zpočátku budou policisté porušení povinnosti nosit reflexní prvky jistě řešit spíše domluvou, protože jde hlavně o prevenci.

Do situací, kdy se za tmy, deště či mlhy chodec pohybuje po vozovkách mimo obce bez chodníků a veřejného osvětlení, se může dostat každý a oděv s vhodně aplikovanými reflexními prvky zajistí nejen ochranu před nepohodou, ale i riziky silničního provozu. Zvláště na podzim a v zimě jde tedy o reklamní a dárkové předměty s mimořádnou hodnotou a reflexní prvky na nich mohou být vyrobeny i na míru

Říká se, že opakování je matka moudrosti a v souvislosti s bezpečností vašich cílových skupin si jedno dovolíme. Článek Vaše logo ochrání životy jsme zakončili takto: Často uvádíme data, že reklamní a dárkové předměty podporují dlouhodobé vztahy. O těch, které chrání život a zdraví, to platí mnohonásobně. 

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie