25.09.2023
Rozhlasové vysílání slouží spíš jako zvuková kulisa včetně firmami draze placeného obsahu. Billboardy kolem silnic z bezpečnostních důvodů pomalu mizí a rozesílání reklamy poštou ztratilo význam v okamžiku, kdy většina z nás zapomněla, kde má poštovní schránku. Papírové noviny a časopisy pomalu mizí v propadlišti dějin. Z „klasických“ médií tak zbývá snad jen reklama na internetu, ale kdo z nás si vzpomene, jakou naposledy viděl?
Rozhodně nechceme polemizovat s názory na podvědomé působení mediální masáže, před kterou zdánlivě není úniku. Ale všeho moc škodí. Naučili jsme se obrovské množství informací přehlížet, nevnímat, míjet. Přesto můžeme dostat informaci, před kterou neutečeme. Nebudeme totiž chtít.
Kdo by si sundal reklamní tričko, které se mu líbí a příjemně nosí? Kdo by zahodil firemní propisku, se kterou se mu dobře píše? Kdo by nepoužil praktické USB nebo powerbanku? Kdo by vyhodil bavlněnou tašku s potiskem, která má tak všestranné využití? Kdo by… Těch příkladů bychom našli stovky. Záměrně se nezbavujeme praktických, vkusných a kvalitních věcí jen proto, že je na nich logo, značka nebo nějaká informace. Navzdory nízkým rozpočtům ve srovnání s ostatními médii odvádějí reklamní předměty pro propagaci mnohem víc práce. Mezi skutečnými odborníky jsou proto často nejuznávanější formou reklamy.
Nechme ale promluvit fakta (zdroj 2019 Consumer Study, PPAI Research)
Z dotazování 3000 respondentů ve věku 18 – 78 let v USA a Kanadě vyplynulo, že:
ASI research (Advertising Specialty Institute) k tomu doplňuje, že:
Téměř každý z nás vlastní a dlouhodobě používá řadu reklamních předmětů, které někde obdržel:
Obecně platí, že 85 % lidí, kteří dostanou propagační předmět, si vzpomene, kdo jim ho daroval.
Lidé si ponechávají propagační předměty z různých důvodů. Někde hraje hlavní roli kvalita, jinde užitečnost, případně atraktivita. Ta vede třeba u triček, kde ji až 56 % spotřebitelů uvádí jako důvod, proč si tričko nechat. U psacích potřeb naopak vede kvalita, kdežto u USB a powerbank je to jejich užitečnost.
Průzkum britského dodavatele luxusních potravin a nápojů Cartwright & Butler ukázal, že stále více firem považuje dárkové předměty s vlastním potiskem za nezbytnou součást své obchodní strategie. Až 95 % jich vidí dárky jako nepostradatelnou součást své obchodní strategie a 85 % uvedlo, že jejich firemní dárková strategie posílila vztahy se zákazníky. Získání nového klienta totiž může stát 5 – 25x více energie i financí než udržení starého. Přesto 25 % dotazovaných firem uvedlo, že dárky pro potenciální klienty jim pomohly získat nové obchodní příležitosti.
Nigel Arnett ze společnosti Cartwright & Butler, řekl: „Je fantastické vidět jak si malé i velké společnosti uvědomují, že firemní dárky mohou znamenat významný posun v navazování a udržování pozitivních vztahů s klienty a zaměstnanci a zároveň posilují produktivitu. Žádný produkt proto není dost malý nebo bezvýznamný, aby nemělo smysl jej personalizovat a použít pro trvalé posilování vztahů.“
Už máte vybrané ty nejlepší firemní vánoční dárky pro Vaše klienty?
Nejhledanější dotazy
Kategorie