Američané mají rádi reklamní předměty

01.04.2010

                                                                                                     ppai

Taková skutečnost už nejspíš nikoho nepřekvapí, protože příjemné pocity z dostávání dárků jsou naprosto normální u všech normálních lidí, nejen Američanů.
1005 respondentů z řad občanů USA samozřejmě odpovídalo na spoustu otázek. Do reprezentativního vzorku byli vybraní ti, kteří za poslední dva roky obdrželi minimálně jeden reklamní předmět. Hned v úvodu také přidejme další zásadní zjištění, že dotazovaní k dárkům přistupují nejen jako k užitečným předmětům, ale i jako k reklamě s trvalým účinkem.
Pokud jsme zmínili pocity související s předměty 3D reklamy, výzkum je analyzoval přece jen podrobněji. Podívejme se na ně i my, protože hlavně na pocitu příjemce z obdrženého předmětu a z okolností souvisejících s jeho předáním (event, osobní návštěva atd.) závisí návratnost investice do 3D reklamy.
83 % respondentů vítá reklamní a dárkové předměty s reklamním poselstvím,
48 % by je rádo dostávalo častěji,
30 % se nebrání personalizovaným předmětům (s jejich jménem, s osobními informacemi atd.),
25 % má kladný vztah k produktům s odkazem na kontakty inzerenta pro případ jejich budoucího využití,
38 % z nich cítí trvalou připomínku na dárce,
49 % nijak nevadí logo na předmětech.
Poslední údaj v souvislosti s pocity obdarovaných zdůrazníme zvlášť: Pouze dvě procenta respondentů dostává reklamní a dárkové předměty nerado.
Když tedy vezmeme v úvahu tvrzení na začátku, že dárky dostává rád každý normální člověk…

Člověk je také tvor rozumný a o 3D reklamě si něco myslí. Zřejmě bychom potřebovali konzultaci s psychologem, zda v tomto oboru jde o racionalizovaný zážitek nebo myšlenku, která vyvolává pocit, ale jistě se shodneme, že emoce i rozum jsou důležité. A co si tedy o reklamních a dárkových předmětech myslí našich 1005 Američanů?
73 % z nich se domnívá, že byli obdarováni za účelem podpory jejich informovanosti o službě či zboží,
63 % si myslí, že jde o rozvíjení povědomí o značce či firmě,
56 % dochází k názoru, že je to vyjádření vděku za provedený obchod,
32 % je chápe jako rozvíjení vzájemné dobré vůle,
25 % se domnívá, že jsou připomínkou konkrétní osobní nebo společenské události,
16 % dotazovaných si myslí, že jsou pobídkou k obchodní akci,
13 % vyvozuje, že darující jimi projevují svůj úspěch.
Nejnižší údaj je opět asi nejzajímavější. Tři procenta jsou přesvědčena, že reklamní předměty nejsou ničím jiným než vyhazováním peněz. Snad tato 3 % v přepočtu na počet obyvatel třetí nejlidnatější a ekonomicky možná stále nejsilnější země na světě stojí zadavatelům za změnu jejich názoru? A jak na to? Často o tom píšeme, dnes tedy pouze stručný výčet: znalost zájmů a vkusu klienta, vhodná příležitost k předání předmětu, jeho kvalita a hlavně setrvalý rozvoj vzájemných vztahů.
Ale to vše Američané vědí dobře i bez nás.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie