Pokročilé
vyhledávání
 

Co si dnes vezmeš na sebe? Reklamu!

17.04.2014

Reklamní textil je zřejmě nejlidštější mediální nástroj. Něco na sobě zkrátka na veřejnosti musí mít každý.

Jak praví přísloví, šaty dělají člověka. Každému z nás více či méně záleží na tom, jak působíme na ostatní lidi a k tomu účelu používáme mimo jiné oblečení. Navzájem se intenzívně vnímáme – ať už rádi nebo ne – a oděvy jako nástroj reklamy tak patří v oboru reklamních a dárkových předmětů k nejvyužívanějším. Podle asociace PPAI je v USA podíl reklamního textilu na prodejích všech 3DR předmětů kolem třiceti procent. U nás i v celé Evropě to bude podobné.

Já, nosič reklamy


Co se týká reklamního sdělení, nejde naštěstí už dávno jen o logo aplikované přes celou šířku trička nebo mikiny, případně kšiltu čepice. Podle průzkumu organizace Advertising Specialty Institute (ASI) jsou náklady na jedno CPI u reklamního textilu asi pětinové ve srovnání s TV spotem, tak proč toho nevyužít co nejlépe? Tedy nejen účinně, ale i vkusně, v ideálním případě prostřednictvím oděvů vyrobených na míru v originálním designu a s využitím firemních barev a motivů. ASI před rokem a půl také zjistila, že pokud jde o oděvy pro venkovní nošení s motivem dárce, příjemce si ho zapamatuje téměř stoprocentně, přesně z 97 procent! ASI však šla ještě dále: nestačí si jen pamatovat, ale mít také k inzerentovi pozitivní vztah a ten organizace u oděvů na ven zjistila ve výši 73 procent. V obou hodnoceních to z této „komodity“ činí vítěze v celém sortimentu reklamních předmětů a skvělý reklamní dárek, protože kde jsou pozitivní emoce, jde nejen o reklamu, ale také o skutečné obdarování.
Druhá v pořadí jsou trička a polokošile s 58 procenty a třetí čepice s 56 procenty. Reklamní textil zkrátka vítězí.

Kaleidoskop T-zajímavostí


„Matkou zakladatelkou“ reklamního textilu je podle všeho oděvní značka Hanes. Na počátku minulého století jako první přišla s dvoudílným spodním prádlem a zakrátko tedy i s tričkem jako samostatným oděvem. V polovině 70. let si pak lidé ve vedení Hanes Corporation všimli, že trička jsou uživateli různě zdobena a že by mohlo jít o významný byznys v oblasti reklamy.
Oděvů ve tvaru T (proto T-shirt) se na světě ročně prodá kolem dvou miliard. Ve velkém se tričko v USA začalo používat ve sportu až ve 20. letech a teprve ve druhé světové válce se s americkými vojáky tento oděvní fenomén dostal do Evropy. Trička s aplikacemi všemožných motivů s použitím různých tiskových technik jsou dávno sběratelským artefaktem. Vedou ta s motivy rockových skupin, ale nejen. Například Američan Michael McGloin vydělal na mírně kýčovitém motivu třech vlků vyjících na měsíc a prodal s ním více než milion triček. A opět platí, že právě tričko vyrobené na míru se může stát jedinečnou sběratelskou raritou, ale hlavně skvělým dárkem pro zaměstnance a obchodní partnery firem, fanoušky sportovních klubů nebo členy zájmových sdružení.

Od hlavy k patě


Některé společnosti podnikající v oboru reklamních a dárkových předmětů se s ohledem na tržní potenciál reklamního textilu zabývají pouze jím a naopak pro mnohé oděvní firmy je oblečení pro reklamní využití dalším významným prodejním kanálem.
Společnost iMi Partner se jako jeden z lídrů trhu v ČR věnuje nabídce komplexního sortimentu reklamních předmětů a dárků a textil v něm má samozřejmě své významné místo. Podstatná je jak šíře sortimentu, aby bylo možné si vybrat doslova od hlavy k patě, tak rozpětí v kvalitě až ke značkovým oděvům. Jejich páteří je právě Hanes, která nabízí oděvy pro městské nošení, turistiku i sport. Pro firmu je ovšem „vyšší dívčí“ založení vlastní značky a péče o ni. U iMi Partner jde o značku Schwarzwolf, která letos oslaví 15 let existence a v rámci předmětů pro vyznavače turistiky, cykloturistiky, kempingu a outdooru jsou početně jednou z nejvýznamnějších kategorií právě oděvy. Za důležité lze považovat, že ačkoliv jde vesměs o výrobky z funkčních materiálů pro extrémní klimatické podmínky, oděvy mají svůj styl a jsou módní.  
Koneckonců, právě o to, aby příjemci nosili reklamní oděvy rádi, by mělo odběratelům jít v prvé řadě. Jejich firemní sdělení je pak maximálně účinné a reklamní textil tak má v komunikační kampani své nezastupitelné místo.  

Martin Kyjovský
ředitel marketingu
iMi Partner, a.s.

(základní verze článku pro týdeník Marketing & Media, vydání 16/2014)

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag