Pokročilé
vyhledávání
 

Dárky pro zaměstnance pod lupou výzkumu

21.04.2011

Společnost PricewatersCoopers ČR každoročně zpracovává studii PayWell, která v naší zemi sleduje trendy v odměňování a zaměstnaneckých výhodách. Loňského výzkumu se zúčastnilo 125 společností napříč sektory podnikání. Jak jsou na tom mezi ostatními benefity dárky zaměstnancům?

Studie rozčleňuje zaměstnanecké výhody na finanční bonusy, poskytování pracovních pomůcek, výhody v rámci volného času, služby pro zaměstnance a ostatní. Rovnou zodpovíme možnou otázku, ve které kategorii se skrývají dárky – najdeme je ve službách pro zaměstnance. Firmy je dávají hlavně při dvou příležitostech: k životním a pracovním jubileím tak činí 64 % účastníků výzkumu, zatímco o něco méně – 53 % - volí dárky k Vánocům.
Mezi ostatními výhodami, kterých výzkum vypočítává dvacet jedna, se dárky v procentuálním pořadí drží na 7. a 8. místě. Mobilní telefony, které vítězí s 98 % a služební vozy na druhé pozici s 90 % můžeme vlastně pominout, protože je společnosti poskytují jen vybraným zaměstnancům. Hmotné pozornosti k jubileu a k Vánocům jistě obdrží každý zaměstnanec. Prodloužená dovolená i stravovací a finanční výhody, které dárkům předcházejí, jsou s ohledem na jejich podstatu očekávaným soupeřem, ale jak výzkum dokládá, spolu s nimi dárky patří k hlavním a tradičním benefitům. Graf je tentokrát obsáhlý, ale jistě stojí za to jeho prostřednictvím ukázat, jaká je konkurence ostatních zaměstnaneckých výhod.

Podívejme se krátce do historie. Počátky benefitů lze dohledat v období před 2. světovou válkou, ale právě po ní došlo v USA k jejich velkému rozvoji. V té době zde byly zmrazeny mzdy a ceny. Tento zásah vlády měl jistě své opodstatnění s ohledem na potřebu stabilizace ekonomiky vyčerpané válkou. Zaměstnavatelé proto začali nabízet svým pracovníkům různé výhody, z nichž některé byly i daňově uznatelným nákladem.
Dnes jsou benefity běžnou součástí odměňování v mnoha firmách s cílem stabilizovat zaměstnance, ale také přilákat nové v rámci náborových procesů. Velmi důležitým důvodem nabídky výhod je i podpora hodnot firemní kultury, a v ní má předání vhodných dárků zaměstnancům ve správný čas a správným způsobem svoji nezastupitelnou roli. Projev vděku za vykonávanou práci lépe snad ani vyjádřen být nemůže.

Druhy benefitů v procentech společností, které je poskytují %
Mobilní telefony alespoň některým zaměstnancům 98
Služební automobil alespoň některým zaměstnancům 90
Pět týdnů dovolené 84
Občerstvení na pracovišti 78
Stravenky 73
Penzijní připojištění 71
Dárky k životnímu a pracovním jubileím 64
Vánoční dárky 53
Životní pojištění 50
Sportovní akce 46
Bonusy při doporučení zaměstnance (referral bonus) 42
Společenské akce 40
Podpora při dopravě do a ze zaměstnání 39
Vlastní stravovací zařízení 39
Možnost zůstat doma i bez lékařského potvrzení 35
Nadstandardní zdravotní péče 30
Kulturní akce 28
Příspěvek na rekreaci 25
Úrazové pojištění 17
Dorovnání mzdy v případě nemoci 16
Možnost nákupu firemních akcií/opcí 15

reklamni_predmety_graf_darky_pro_zamestnance

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag