Uživatel nepřihlášen
Přihlásit Registrovat
21.04.2011
Společnost PricewatersCoopers ČR každoročně zpracovává studii PayWell, která v naší zemi sleduje trendy v odměňování a zaměstnaneckých výhodách. Loňského výzkumu se zúčastnilo 125 společností napříč sektory podnikání. Jak jsou na tom mezi ostatními benefity dárky zaměstnancům?
Studie rozčleňuje zaměstnanecké výhody na finanční bonusy, poskytování pracovních pomůcek, výhody v rámci volného času, služby pro zaměstnance a ostatní. Rovnou zodpovíme možnou otázku, ve které kategorii se skrývají dárky – najdeme je ve službách pro zaměstnance. Firmy je dávají hlavně při dvou příležitostech: k životním a pracovním jubileím tak činí 64 % účastníků výzkumu, zatímco o něco méně – 53 % - volí dárky k Vánocům.
Mezi ostatními výhodami, kterých výzkum vypočítává dvacet jedna, se dárky v procentuálním pořadí drží na 7. a 8. místě. Mobilní telefony, které vítězí s 98 % a služební vozy na druhé pozici s 90 % můžeme vlastně pominout, protože je společnosti poskytují jen vybraným zaměstnancům. Hmotné pozornosti k jubileu a k Vánocům jistě obdrží každý zaměstnanec. Prodloužená dovolená i stravovací a finanční výhody, které dárkům předcházejí, jsou s ohledem na jejich podstatu očekávaným soupeřem, ale jak výzkum dokládá, spolu s nimi dárky patří k hlavním a tradičním benefitům. Graf je tentokrát obsáhlý, ale jistě stojí za to jeho prostřednictvím ukázat, jaká je konkurence ostatních zaměstnaneckých výhod.
Podívejme se krátce do historie. Počátky benefitů lze dohledat v období před 2. světovou válkou, ale právě po ní došlo v USA k jejich velkému rozvoji. V té době zde byly zmrazeny mzdy a ceny. Tento zásah vlády měl jistě své opodstatnění s ohledem na potřebu stabilizace ekonomiky vyčerpané válkou. Zaměstnavatelé proto začali nabízet svým pracovníkům různé výhody, z nichž některé byly i daňově uznatelným nákladem.
Dnes jsou benefity běžnou součástí odměňování v mnoha firmách s cílem stabilizovat zaměstnance, ale také přilákat nové v rámci náborových procesů. Velmi důležitým důvodem nabídky výhod je i podpora hodnot firemní kultury, a v ní má předání vhodných dárků zaměstnancům ve správný čas a správným způsobem svoji nezastupitelnou roli. Projev vděku za vykonávanou práci lépe snad ani vyjádřen být nemůže.
Druhy benefitů v procentech společností, které je poskytují | % |
Mobilní telefony alespoň některým zaměstnancům | 98 |
Služební automobil alespoň některým zaměstnancům | 90 |
Pět týdnů dovolené | 84 |
Občerstvení na pracovišti | 78 |
Stravenky | 73 |
Penzijní připojištění | 71 |
Dárky k životnímu a pracovním jubileím | 64 |
Vánoční dárky | 53 |
Životní pojištění | 50 |
Sportovní akce | 46 |
Bonusy při doporučení zaměstnance (referral bonus) | 42 |
Společenské akce | 40 |
Podpora při dopravě do a ze zaměstnání | 39 |
Vlastní stravovací zařízení | 39 |
Možnost zůstat doma i bez lékařského potvrzení | 35 |
Nadstandardní zdravotní péče | 30 |
Kulturní akce | 28 |
Příspěvek na rekreaci | 25 |
Úrazové pojištění | 17 |
Dorovnání mzdy v případě nemoci | 16 |
Možnost nákupu firemních akcií/opcí | 15 |
VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Na co jsme hrdí
Pracovní příležitosti
Jsme Vám na blízku
RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Potisk reklamních předmětů - rozmanité reklamní předměty s potiskem
Výroba a potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky
Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy
Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk
Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ
© 2021 iMi Partner, a.s. – Velkoobchod s reklamními předměty. Potisk reklamních předmětů (např. reklamní deštníky, hrnky, propisky, čepice, mikiny, bundy a jiný textil). Luxusní reklamní předměty. Rozmanité reklamní předměty s potiskem v řadě variant. In-house grafické přípravné práce, veškerý tisk, gravírování, ražba, výšivka, laser.