Díky za termosku, Mr. Dewar!

31.10.2019

K vynálezci vakuové nádoby s dvojitými stěnami se ještě dostaneme, ale hned v úvodu 32. dílu komoditního seriálu se podívejme na přehlídku termosek s vlastním potiskem. Mezi více jak 60 modely najdete:

Termosky s otvíráním šroubovacím i na stlačení, v neoprenových či nylonových obalech, s popruhy přes rameno, ve většině z nerezové oceli s termoizolačním vakuem, s obsahem od 300 do 1000 ml, s bambusovým i samozavíracím víčkem, s karabinkou, s víčkem s pojistkou proti rozlití nebo s uchem v podobě hrnku, v bambusovém, mramorovém či geometrickém designu, s matovým nebo metalovým vzhledem, některé v atraktivních barevných variantách, se sítkem na čaj, v dárkových krabicích, s měděným vnitřním obložením pro vyšší termoizolační efekt, s vnitřní plastovou stěnou, s oběma stěnami z transparentního skla, s protiskluzovým dnem, modely vhodné do držáků v autě, s konstrukcí proti kondenzaci na vnější straně, uchování horkého nápoje až 12 hodin nebo studeného až 48 hodin, …

Stojí za to si představit alespoň tři konkrétní produkty, vhodné pro manažerské dárky. Vybrat je z tolika designových a technologických lahůdek nebylo snadné:

THOR 510 ml – z osmi barevných variant jsme cíleně vybrali nevšední tyrkysovou. Měděná vnitřní izolace, odolný práškový nátěr, konstrukce proti kondenzaci, víčko s pojistkou proti rozlití, v dárkové kazetě Avenue, …

SWISS PEAK – obsah 700 ml, s dvojitým dnem, dvěma šálky, s ergonomickým držadlem pro pohodlné nalévání i popruhem přes rameno. Jediná verze v šedé matové barvě s tmavšími prvky nabízí jedinečný zážitek pitného režimu ve dvou.

Sklo a bambus – unikátní termoska se dvěma transparentními skleněnými nádobami, opatřenými víčkem z bambusu. Obsahuje vyjímatelný infuser na sypaný čaj, jde tedy o produkt vhodný i pro milovníky kvalitních čajů.

V článku o statistice, která ve 3DR není nudou, jsme celou kategorii nápojové nádobí ve vlastnictví v domácnostech v USA zařadili na druhé místo (88 %!). Jaký podíl mezi nimi má termoska, nevíme, ale zcela jistě ji užívají mnohem déle než průměrných 12 měsíců a počet reklamních účinků 1400 je tak určitě překonán. Mnohé se navíc designem hodí nejen do mrazivého terénu, ale na manažerské stoly k obchodním jednáním.

A kdo byl tedy vynálezcem termosky? Skotský vědec Sir James Dewar se ve druhé polovině 19. století zabýval zkapalňováním plynů a k jejich uchování zkonstruoval svoji „dewarku“. Skleněnou nádobu s dvojitými stěnami, mezi kterými vývěvou odčerpal vzduch a zatavil otvor, navíc s cílem omezit únik chladu ji uvnitř postříbřil. Jak už to bývá, geniální vynálezy pak dobudou svět spotřebního trhu. Tak tedy, pane Deware, ještě jednou děkujeme za termosku!

 

Kategorie