Hrnky se šťastnou 3DR sedmou

31.03.2015

Bez ohledu na prosperitu nebo ekonomické potíže je to právě reklamní hrnek, na který padá volba mnoha firem a institucí, když řeší dárek pro své cílové skupiny. Z tohoto pohledu se tak může zdát, že zmíněná šťastná sedma vlastně není zrovna velkou předností. Podle loňského výzkumu Advertising Specialty Institute je totiž hrnek (výjimkou vítězné Mexiko) na sedmém místě z deseti hlavních druhů 3DR předmětů v četnosti obdarování. A to jim ještě pomáhají sklenice! Podobné výzkumy neřeší, zda nevybavení si obdržení reklamního hrnku v průběhu celého roku není spíše dáno psychologickým vlivem: jde o běžně používaný předmět, který je zkrátka přirozenou součástí života.

tab1

Součástí lidské civilizace je hrnek patrně už z dob paleolitu, ovšem v nám známé podobě to bude zřejmě od vynálezu hrnčířského kruhu v Mezopotámii před pěti až šesti tisíci lety. Do pozdějšího období spadá vznik pojmu keramika, kdy za časů antického Řecka probíhala hrnčířská výroba v aténské čtvrti Keramos. Mezitím ve staré Číně někdy kolem 7. století př. n. l. objevili výrobu předchůdce porcelánu, ale ten pravý se tam začal pálit až o celých čtrnáct set let později. A jak vznikl název? Z italského výrazu pro mušli „porcella“, protože do Evropy z Číny první porcelán dovezl slavný benátský kupec a cestovatel Marco Polo. Od té doby se Evropané pokoušeli tento čínský zázrak napodobit, ovšem s ohledem na horší materiály a technologie se to dlouho nedařilo. Díky kvalitnímu kaolínu hlavně na severozápadě území se ve své době staly ve výrobě porcelánu doslova velmocí i české země.

Dnes vedle porcelánových a obecně keramických hrnků k vychutnání oblíbených nápojů používáme i hrnky plastové, kovové a skleněné a stále populárnější jsou moderní termohrnky s vlastním potiskem. Hrnky se vyrábějí v různých velikostech a zvláště ke společenské konzumaci kávy a čaje se servíruje subtilnější forma v podobě šálku. Soupravy šálků, podšálků a konvic ze značkových porcelánů pak už nejsou běžným reklamním předmětem, ale dárkem pro obchodní partnery a další významné cílové skupiny.

Ke šťastné sedmičce uvedeme i další statistický údaj, který s reklamními hrnky souvisí. Jde o identifikaci reklamních předmětů u obdarovaných s dárci. S deseti hlavních sortimentních druhů opět sedmé místo zaujímá nápojové nádobí a respondenti loňského výzkumu ASI je uvedli s pěknými 49 %. Nejčastěji darované psací potřeby naopak „skončily“ se 40 % dotazovaných na místě posledním. Hrnek si tedy drží své poctivé sedmé místo, co se týká vlastnictví i vybavení si dárce.  A do třetice sedmička také v zájmu uzavřít obchod s dárcem reklamního hrnku.

tab2

Na často řešenou otázku kvality a zdravotní nezávadnosti keramických hrnků je jednoduchá odpověď, a tou je volba profesionálního dodavatele.

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie