10.11.2014
Charakteristiku respondentů výzkumu jsme uvedli v minulé statistice, která se věnovala vítězi v četnosti darování, tedy reklamním psacím potřebám. Zde jsme také uvedli zajímavé zjištění, že tento sortiment se nejvíce předává v anglosaském světě, zatímco reklamní trička a polokošile ve světě latinském.
Nyní se podíváme na další zajímavosti a dokonce si sami zahrajeme na statistiky a vypočítáme poměry četnosti darování druhů reklamních předmětů s vlastním potiskem mezi sebou.
Upřesníme, že dotazovaní měli uvést až tři produkty různých druhů reklamních předmětů, které obdrželi v posledních 12 měsících.
Jak jsou na tom s psacími potřebami jednotlivé země a města anglosaského světa? USA a Londýn uvádějí obecně nejvyšší údaj mezi všemi druhy reklamních předmětů: pero, propisku či tužku obdrželo 56 % tamních respondentů. V Sydney to bylo o 4 % méně a v Kanadě „jen“ 48 %. Nejméně ze všech zkoumaných lokalit se psací potřeby předávaly vcelku překvapivě v metropoli střední Evropy, v Berlíně (39 %).
A teď tedy vysvětlíme výpočet poměrů kategorií. Jednoduše jsme sečetli procenta jednotlivých druhů předmětů ve všech lokalitách, za srovnávací jednotku vzali nejnižší údaj – kosmetiku - a ostatní údaje tímto číslem vydělili (druhý graf). Psací potřeby tedy mají nejvyšší „koeficient“ – 4,1.
Nejnižší údaj u kosmetiky a v zásadě stejný v případě venkovních oděvů rozhodně neznamená neoblíbenost, ale spíše jejich exkluzivní charakter. Naopak už před rokem jsme ze starších dat dokazovali, že příjemci 3DR předmětů mají oděvy pro venkovní nošení nejraději a že tento sortiment má snad nejvyšší účinnost reklamního sdělení mezi všemi médii!
Ale podívejme se ještě na několik regionálních extrémů. Tím největším jsou zřejmě reklamní hrnky a další nádoby na pití, které jsou sice v průměru ve druhé polovině četnosti darovaných předmětů, ovšem jednoznačným vítězem v rámci všech míst jsou v Mexiku s 50 % respondentů (Mexico City a Monterrey). To ale není jediná pozitivní „mexická anomálie“. Podobně jako nápojové nádobí jsou na tom zimní čepice s vlastním potiskem, jež v uvedených dvou městech s 38 % také vyhrály nad ostatními lokalitami. A Mexiko do třetice. V celkovém pořadí třetí reklamní tašky zaujímají první příčku také zde (opět s 38 %).
Latinský svět vede i v Evropě. Konkrétně v Římě, kam nejen že vedou všechny cesty, ale i dvě první místa. V úvodu zmíněné vítězství reklamních triček v latinských zemích a městech je potvrzeno prvním místem v Římě s 53 % a ve věčném městě mimo čas vedou též reklamní kalendáře a diáře se 41 %. V Madridu zase najdeme vítězné flash disky s potiskem s 34 %.
Za zbývající kategorií reklamních a dárkových předmětů se přesuneme k protinožcům. Nejvíce kancelářských potřeb nahlásili respondenti výzkumu v Sydney – 34 %.
Údaje jsou zajímavé z hlediska statistiky, sociologie a snad i kultury v uvedených lokalitách. Mnohem více než na jakémkoliv pořadí kategorií reklamních a dárkových předmětů však vždy záleží na synergickém zapojení předmětů do komunikační strategie. A předmět by měl být bez ohledu na pořizovací cenu také dárkem, což v předvánočním období platí dvojnásob.
Nejhledanější dotazy
Kategorie