Pokročilé
vyhledávání
 

iMi Partner se hlásí k CSR

29.06.2011

Společenská odpovědnost firem, anglicky Corporate Social Responsibility (CSR), znamená dobrovolné zapojení seriózních ekonomických přístupů a sociálních i ekologických hledisek do běžných firemních činností a také do vztahů s okolím. To zahrnuje všechny aktéry, kteří ovlivňují chod společností, a na něž naopak společnosti působí. Jde o zaměstnance, zákazníky, dodavatele, veřejnost, státní i místní správu, média atd. Martin Kyjovský, marketingový ředitel iMi Partner, odpovídá na otázky ohledně přístupu firmy k CSR.

reklamni_predmety_CSRe-zine: Jak dosud uváděl iMi Partner v život toto stále významnější téma?

Martin Kyjovský: V počátcích činnosti iMi Partner běžely věci spontánním způsobem. Bylo to zejména tím, že majitelé společnosti i její vedení se chovali fér sami od sebe, a to se přenášelo a stále přenáší na jejich okolí. V posledních letech jsou ve všech třech druzích odpovědnosti stanoveny plány a postupy a také konkrétní odpovědnost jednotlivých lidí.
Projevuje se to v činnostech jako je spolupráce s neziskovými organizacemi, například s Pomocnými tlapkami, AIESEC, Svazem paraplegiků a dalšími. Jde také o spolupráci s vysokými školami na diplomových pracích nebo o třídění odpadů ve vlastních provozovnách. Takových činností je celá řada. Koneckonců, společenskou odpovědnost máme ukotvenou i ve Vizi iMi Partner .

e-zine: Od března letošního roku je vaše společnost členem sdružení SEDEX...

M. K.: SEDEX je mezinárodní dobrovolné sdružení společností se sídlem v Londýně. Zaměřuje se na sociální oblast společenské odpovědnosti. Jde o to, že ne ve všech státech dodavatelských řetězců - a to se týká i reklamních předmětů – jsou zákony chránící práva zaměstnanců na stejné úrovni. V některých zemích takové zákony mají, ale vymahatelnost práva je tam nízká. Cílem sdružení je pozvednout úroveň etického chování firem v celém dodavatelském řetězci. Měly by se tak zlepšovat podmínky pracujících v oblastech zdraví, bezpečnosti, rovných příležitostí, jistoty zaměstnání nebo lidských práv na úroveň považovanou sdružením za minimální standard. To se zjišťuje pomocí auditů u jednotlivých článků v řetězci.
Členem SEDEX jsme se stali ze dvou důvodů. V prvé řadě se domníváme, že západní svět nesmí zneužívat diskriminace zaměstnanců ve třetím světě ke svému obohacování. Za druhé je to další ze služeb našim zákazníkům, kteří získávají jistotu, že námi dodávané výrobky nebyly vyráběny v továrnách nebo dílnách s nevyhovujícími podmínkami. Je potěšující, že zejména nadnárodní korporace zavádějí přímo do svých nákupních postupů normy, které jim povolují spolupráci pouze s auditovanými partnery.

e-zine: Co považujete v rámci společenské odpovědnosti firem i v iMi Partner za důležité pro budoucnost?

M. K.: Aby lidé ve společnostech a zejména management byli přesvědčeni o významu CSR pro firemní rozvoj, a že s odstupem času přináší i ekonomické efekty.
Aktuálně má iMi Partner vytýčený plán rozvoje do konce roku 2013. Jeho součástí jsou také cíle v jednotlivých oblastech CSR a z nich vyplývající úkoly pro zodpovědné osoby. Osobně jsem rád, že pracuji v týmu, který není ke svému okolí lhostejný. Přináší mi to nové motivace.
Na závěr bych chtěl dodat, že často je v některých firmách zaměňována společenská odpovědnost s public relations. Může se stát, že prostředky a energie vynakládané na prezentaci výsledků CSR násobně převyšují prostředky vložené do samotných aktivit. To je popření smyslu celé práce a tomu se doufám společně vyhneme.

e-zine: Děkujeme za rozhovor.

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag