V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Jen velmi málo lidí odmítá dárky

16.11.2010

O síle 3D reklamy a o chystaných novinkách v soutěži Hvězda 3D reklamy jsme hovořili s předsedou Asociace 3D reklamy Miroslavem Borkovcem.

Borkovec_MiroslavNedávno proběhla v médiích série článků na téma, jak ministerstva a další státní instituce plýtvají penězi daňových poplatníků za reklamní předměty. Myslíte, že tato „kampaň“ mohla poškodit obor 3DR?
Věřím, že většina zadavatelů se řídí rozumem a dosavadními zkušenostmi, nikoliv palcovými titulky v novinách, a že na reklamní předměty nezanevře. Jejich účinnost je již dostatečně prokázána. Např. studie Advertising Speciality Institute z USA potvrdila, že jméno dárce si pamatuje více než 80 % příjemců reklamních dárků!
Obliba dárků jistě neklesne ani u spotřebitelů. Možná si začnou více všímat, zda jsou dárky, které dostávají od různých firem a institucí, vybrány účelně a ne jen pro to, aby se utratily vyčleněné peníze. Ale to náš obor nijak nepoškozuje, naopak jej to kultivuje a posouvá o úroveň výš.

A měl by vůbec stát utrácet za reklamní předměty?
Demokratický stát s občany musí komunikovat a v řadě případů je pro takovou komunikaci vhodné a efektivní použití standardních marketingových nástrojů a metod. Tedy i 3D reklamy. Vždy jde samozřejmě o to, aby použitý nástroj byl efektivní vzhledem k účelu, který má splnit, ale určitě existuje mnoho situací, kdy vhodně zvolený dárek může být právě tím, co na danou cílovou skupinu zapůsobí nejlépe. Pokud by stát reklamní předměty nepoužíval, sice by se asi svět nezbořil, ale jsem přesvědčen, že finance ušetřené za nákup dárků by musel utratit jinde a stejně by nedosáhl kýženého efektu.

V čem vidíte největší sílu 3D reklamy?
Právě v tom, že když je dobře zvolená, tak na příjemce působí pozitivně. Spotřebitelé jsou již klasickou mediální reklamou přesyceni. Často ji záměrně přeskakují a nevěnují jí pozornost. Zatímco pěkný, byť drobný, dárek téměř vždycky potěší, a tedy zlepší vztah k propagovanému produktu. Jenom velmi málo lidí nechce dostávat dárky.
Velké množství 3D reklamy také působí dlouhodobě. Pokud darujeme nějaký předmět, který je praktický, obdarovaní ho používají, a tím si dárce vlastně neustále připomínají.

Jaké novinky chystáte pro nadcházející ročník soutěže Hvězda 3D reklamy?
Nejvýraznější změnou je vznik dvou nových zvláštních kategorií. První z nich je kategorie ročníku, která je určena pro ty oblasti 3D reklamy, v nichž dochází k výraznějším změnám a posunům obvykle v intervalu delším než jeden rok. Každý rok tedy budeme její téma měnit a pro začátek jsme zvolili „Pivní sklenice“.
Aby se soutěž více otevřela menším společnostem či jednotlivcům, vytvořili jsme kategorii „Hvězdná brána“, do níž smí stejný subjekt přihlásit pouze jedinou soutěžní práci, a to za celou existenci soutěže. Vstupní poplatek do této kategorie je proti standardním kategoriím výrazně snížen.
Dále ve Hvězdě 3DR přibyla kategorie „3DR hi-tech“, která je určena pro předměty či soubory předmětů vyznačující se nějakou technologickou zajímavostí či novinkou. Došlo také k rozšíření „Volné kategorie“, v níž se otevřela možnost přihlásit stejné práce paralelně do kategorií „Využití 3DR v rámci komunikačního mixu“, „Aplikace motivu na 3DR“ nebo „3DR hi-tech“.
Organizační novinkou bude možnost vyplnit a poslat přihlášku online přímo na internetu.

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag