Pokročilé
vyhledávání
 

Milá reklama

03.07.2009

Reklamní dárečky jsou milá pozornost.Občas nějaký ten reklamní předmět dostanu a mám z něho radost. Třeba otvírák na víno, co mají sommeliéři, či propisky známých značek.

nuz_Jiri_Mikes

Tyhle a jiné dárečky mne vždy potěší. Připomenou mi, že někdo na mne myslel a že mu to mohu oplatit tím, že si koupím jeho výrobek.

Když jsem se zmínil o vynálezu zkázy, tedy o otvíráku, pak jsem ho dostal od jednoho dovozce italských vín. Občas za ním zajdu a pár lahví si koupím. Dáreček jsem mu mnohonásobně zaplatil. Snad i proto mne zve na pravidelné degustace. Prospěch z toho máme oba.

Problém 3D reklamy není, podle mého soudu, ve vhodnosti této formy komerční komunikace, ale v její konkrétní podobě. Je často, tak říkajíc „na jedno brdo“. Stejné propisky, stejné otvíráky, zápisníky atd. atd. To si pak člověk ani neuvědomí, že je na dárečku nějaké logo. A bere ten předmět do ruky jako cosi anonymního. Jednou jsem dostal švédskou propisku, na níž bylo vyryto moje jméno. Dávno tomu. Tu propisku mám dodnes, a když jdu na nějakou super párty, tak jde vždy se mnou. Co kdyby mne někdo požádal o její zapůjčení? Už se mi to párkrát stalo. Ballograf má o reklamu postaráno. V kanceláři, v šuplíku, mám již tři propisky stejného výrobce. Nějak mi přirostly k srdci, stejně jako ta tři loga co jsou na nich.

Před několika roky jsem dostal od jedné pražské mediálky, tedy od té vůbec největší, senzační kalendář. V USA se vyrábí již desítky let. Používal ho Hemingway a další hvězdy. Další rok jsem se snažil si někde koupit nový. S novými daty. Smůla, nebyl na trhu. A tak jsem zašel ke kamarádovi, který dělá v jedné pojišťovně, co má rok co rok stejný kapesní kalendář. Možná, že není tak dobrý jako ten americký, ale dělá mi stejně radost. Na ten z daleka jsem v podstatě již zapomněl.

Když už jsem v té kritice, tak bych opravdu, ale opravdu rád viděl propisku s „bublinkovým logem Czech Republic“, které má reprezentovat náš stát. Jistě by stálo za úvahu někde předvést všechny ty dárkové a reklamní předměty, co nás propagovaly během českého předsednictví v EU. Věřím, že potěšily zahraniční hosty. Dárečky jsou milá pozornost. Včetně těch reklamních.

Jiří Mikeš                                                                                                                                                                                                                              bývalý ředitel Asociace komunikačních agentur a současný vyučující na VŠE

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag