Uživatel nepřihlášen
Přihlásit Registrovat
24.06.2010
doporučuje Michael Huber, sales manager společnosti PF Concept, která je největším dodavatelem reklamních předmětů v Evropě. My jsme s ním hovořili na téma vývoje cen 3D reklamy.
Bohužel ano. V posledních letech ceny víceméně stále klesaly a mnohdy se dostaly až na takovou úroveň, která je dlouhodobě neúnosná. Vždyť když si uvědomíte, že například bavlněné tričko stojí stejně jako půllitr piva, a porovnáte, kolik práce se v obou produktech skrývá, musí vám být jasné, že tady něco není v pořádku.
No, a k tomuto pnutí se letos přidalo několik dalších faktorů, které způsobily, že situace se stala už dále neudržitelnou.
Začnu tím nejméně předvídatelným, a to je kurs eura vůči americkému dolaru. Vlivem hospodářských problémů v evropských zemích euro silně oslabilo, a protože v Číně se nakupuje za dolary, už to samo o sobě zvedá ceny o zhruba 15 procent.
Velký vliv má ovšem také rychlý růst čínské životní úrovně. Lidé už tam nechtějí pracovat „za hrst rýže denně“, jejich nároky se zvyšují, zlepšuje se vybavení továren, což také něco stojí. Číňané navíc nacházejí stále více pracovních příležitostí i v dříve chudém vnitrozemí, takže už tolik necestují za prací do průmyslových provincií. Letos po oslavách čínského nového roku se jich proto mnoho rozhodlo zůstat doma a jejich místa v továrnách zůstala neobsazena. I když krize znamenala určité snížení poptávky, dnes už čínští výrobci nestíhají plnit zakázky a prodlužují se dodací lhůty. A když je něčeho nedostatek, cena zákonitě stoupá.
No a k tomu všemu se přidává i zdražování cen surovin. Například prohlášení indických obchodníků, že nebudou mít dostatek bavlny pro export do Číny, vyvolalo okamžitě cenový skok, který se projeví v oblasti reklamního textilu. Zvedá se ale i cena ropy, z níž se vyrábějí plasty, takže ani těmto komoditám se zdražování nevyhne.
Bavlněné výrobky budou dražší už od 1. července, ostatní produkty se přidají v průběhu léta. Přesné číslo, o kolik ceny vrostou, vám dnes nikdo neřekne, ale já to odhaduji v průměru tak na 15 až 20 procent.
To sice nevyhnou, ale pokud už nyní mají jasno, jaké reklamní předměty chtějí využít v druhém pololetí, mohou je nakoupit ještě ze starých skladových zásob za původní ceny. Tím ušetří nemalé částky. Ale je třeba reagovat rychle, protože zásoby se tenčí a nově naskladňované zboží už bude dražší.
To určitě ne. Vlivem krize jsou obchodníci v nakupování na sklad velmi opatrní a zásoby se v posledním roce snížily na minimum. Takže skoro není co vyprazdňovat a volného zboží opravdu není mnoho. Pokud tedy zákazníci již vědí, co budou potřebovat, velmi doporučuji, aby neváhali. Za několik týdnů už totiž může být pozdě a jimi žádané položky budou znatelně dražší.
VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Na co jsme hrdí
Pracovní příležitosti
Jsme Vám na blízku
RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Potisk reklamních předmětů - rozmanité reklamní předměty s potiskem
Výroba a potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky
Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy
Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk
Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ
© 2021 iMi Partner, a.s. – Velkoobchod s reklamními předměty. Potisk reklamních předmětů (např. reklamní deštníky, hrnky, propisky, čepice, mikiny, bundy a jiný textil). Luxusní reklamní předměty. Rozmanité reklamní předměty s potiskem v řadě variant. In-house grafické přípravné práce, veškerý tisk, gravírování, ražba, výšivka, laser.