Pokročilé
vyhledávání
 

Ceny půjdou nahoru, objednávejte nyní

24.06.2010

doporučuje Michael Huber, sales manager společnosti PF Concept, která je největším dodavatelem reklamních předmětů v Evropě. My jsme s ním hovořili na téma vývoje cen 3D reklamy.

Trhem se šíří zpráva, že ceny 3D reklamy mají jít skokově nahoru. Je to pravda?

Bohužel ano. V posledních letech ceny víceméně stále klesaly a mnohdy se dostaly až na takovou úroveň, která je dlouhodobě neúnosná. Vždyť když si uvědomíte, že například bavlněné tričko stojí stejně jako půllitr piva, a porovnáte, kolik práce se v obou produktech skrývá, musí vám být jasné, že tady něco není v pořádku.
No, a k tomuto pnutí se letos přidalo několik dalších faktorů, které způsobily, že situace se stala už dále neudržitelnou.

Které faktory to byly?

Začnu tím nejméně předvídatelným, a to je kurs eura vůči americkému dolaru. Vlivem hospodářských problémů v evropských zemích euro silně oslabilo, a protože v Číně se nakupuje za dolary, už to samo o sobě zvedá ceny o zhruba 15 procent.
Velký vliv má ovšem také rychlý růst čínské životní úrovně. Lidé už tam nechtějí pracovat „za hrst rýže denně“, jejich nároky se zvyšují, zlepšuje se vybavení továren, což také něco stojí. Číňané navíc nacházejí stále více pracovních příležitostí i v dříve chudém vnitrozemí, takže už tolik necestují za prací do průmyslových provincií. Letos po oslavách čínského nového roku se jich proto mnoho rozhodlo zůstat doma a jejich místa v továrnách zůstala neobsazena. I když krize znamenala určité snížení poptávky, dnes už čínští výrobci nestíhají plnit zakázky a prodlužují se dodací lhůty. A když je něčeho nedostatek, cena zákonitě stoupá.
No a k tomu všemu se přidává i zdražování cen surovin. Například prohlášení indických obchodníků, že nebudou mít dostatek bavlny pro export do Číny, vyvolalo okamžitě cenový skok, který se projeví v oblasti reklamního textilu. Zvedá se ale i cena ropy, z níž se vyrábějí plasty, takže ani těmto komoditám se zdražování nevyhne.

Kdy ke zvýšení cen dojde a o kolik to bude?

Bavlněné výrobky budou dražší už od 1. července, ostatní produkty se přidají v průběhu léta. Přesné číslo, o kolik ceny vrostou, vám dnes nikdo neřekne, ale já to odhaduji v průměru tak na 15 až 20 procent.

Co byste tedy radil odběratelům 3D reklamy? Vždyť má-li ke zdražení dojít, stejně se mu nevyhnou...

To sice nevyhnou, ale pokud už nyní mají jasno, jaké reklamní předměty chtějí využít v druhém pololetí, mohou je nakoupit ještě ze starých skladových zásob za původní ceny. Tím ušetří nemalé částky. Ale je třeba reagovat rychle, protože zásoby se tenčí a nově naskladňované zboží už bude dražší.

Není to všechno jen trik obchodníků, kteří chtějí před hlavní sezónou vyprázdnit sklady?

To určitě ne. Vlivem krize jsou obchodníci v nakupování na sklad velmi opatrní a zásoby se v posledním roce snížily na minimum. Takže skoro není co vyprazdňovat a volného zboží opravdu není mnoho. Pokud tedy zákazníci již vědí, co budou potřebovat, velmi doporučuji, aby neváhali. Za několik týdnů už totiž může být pozdě a jimi žádané položky budou znatelně dražší.

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag