Pokročilé
vyhledávání
 

Plnoletost ve víru změn

06.01.2012

Společnost iMi Partner vloni dosáhla osmnácti let. Troufneme si říci, že na práh dospělosti vstoupila v plné síle a s patřičným vědomím zodpovědnosti. Když na práh, tak i nového roku, což je další důvod, abychom dali slovo generálnímu řediteli společnosti, Tomáši Kaderkovi. A jak je u profesionála zvykem, nepůjde ani tak o oslavence samého, jako o obor, kterým se těch osmnáct let zabývá.

e-zine: Pane řediteli, na začátku rozhovoru přijměte gratulaci k významným narozeninám společnosti iMi Partner, ale i přání všeho dobrého v novém roce 2012 jak Vám, tak i zaměstnancům a Vašim i jejich blízkým.

Tomáš Kaderka: Za přání děkuji a dovolím si do něj zahrnout také naše zákazníky. Podařilo se nám za oněch osmnáct roků vytvořit stabilní jádro klientů, kteří nás – jak věřím – oceňují především pro naši tvořivost, flexibilitu a spolehlivost. V posledních třech krizových letech zvládáme jejich zvyšující se požadavky i vyšší pracnost spojenou s drobnějšími zakázkami, a když použiji symboliky dospívání, plnoletosti ve zdraví se nám podařilo dosáhnout právě díky nárokům našich zákazníků.

e-zine: Slovo krize je na světě snad nejpoužívanějším. Můžete na toto téma říct několik vět z pohledu oboru reklamních a dárkových předmětů?

T. K.: Krizi je potřeba vnímat reálně, ale nebát se jí. Například eurozónu v současnosti doslova ovládá strach, ale ať již je opodstatněný nebo jde do značné míry o bublinu nafouknutou novináři i politiky, přináší obavy, a to i v našem oboru. Nižší rozpočty na 3DR předměty vyvolávají další tlak na ceny. Stále více zadavatelů také organizuje výběrová řízení, což vnímáme jako pozitivní trend, který dává možnost vybrat nejlepšího dodavatele a těm naopak rovné šance. Kvalita tendrů samozřejmě záleží v prvé řadě na nastavení kritérií.
U korporací a větších klientů jsme byli svědky převádění pořizování 3DR předmětů z marketingových oddělení na úseky centrálních nákupů, což naopak za příliš dobrý vývoj nepovažujeme. Ohodnocení kvality, kreativity a začlenění reklamních a dárkových předmětů do komunikačních cílů zadavatele náleží spíše marketingu a rozhodně není jen záležitost ceny.

e-zine: Jaké další výzvy vnímáte z pozice silného hráče v oboru? A podívejme se i dále do světa…

T. K.: V tomto ohledu nás inspiruje a svými zkušenostmi obohacuje asociace IPPAG, které je iMi Partner členem jako jediná společnost v České republice. Přináší nám hlavně nové obchodní příležitosti při obsluze nadnárodních korporací. Zvláště u nich rostou požadavky na plnění jejich etických kodexů, kterými se hlásí k šetrnosti k životnímu prostředí, dodržování sociálních a nediskriminačních pravidel a respektování zákonných norem, jichž je v EU tolik, že je velmi náročné se v nich jen orientovat. Dobré jméno takového klienta by bylo vážně poškozeno, kdyby jeho reklamní předměty nesplňovaly normy nebo je například vyráběly děti v Pákistánu. Přísné požadavky takoví klienti přenášejí na své dodavatele a ti proto podstupují audity a certifikace v celém svém řetězci až k výrobcům kdekoliv na světě.

e-zine: To jsou nároky, které splní jen silný a seriozní dodavatel. Můžete dokladovat, že takovým je právě iMi Partner?

T. K.: Stručně řečeno – poslední tři roky se iMi Partner nachází v černých číslech. Ve víru změn a krize jsme dospěli a jistě zvládneme i další výzvy, které se před námi objeví. Stále více nás bude ovlivňovat Čína a další uvolnění juanu vůči dolaru, jež se projeví na nákladech a cenách. Říká se, že rok 2012 má být rokem „bez peněz“, protože banky budou půjčovat pouze kredibilním klientům. Obecně platí, že hospodářská krize dodavatele prověří: Kdo podnikal s „děravým“ cashflow nebo dokonce v posledních krizových letech vytvářel ztrátu, na trhu nemusí zůstat.  
Pokud jsem zmínil Čínu, mějme na paměti, že je před námi rok Draka, tedy znamení velké energie, síly a vášní. Drak přináší velké příležitosti, úspěchy, ale také velké prohry. Opravdu je na co se těšit a dovolím si toto slovo nedat do uvozovek.


e-zine: Pane řediteli, na závěr Vás poprosíme o Vaše osobní profesní vyznání, případně přání…

Tomáš Kaderka: Obor 3D reklamy a vše, co s ním souvisí, mě stále baví. Je to trh velmi dynamický, často se v něm mění trendy, klienti jsou stále náročnější a je v něm silná konkurence. Rozvoj je nutný nejen kvůli růstu, ale také v zájmu prostého udržení dobré pozice na trhu. Proto mě lákají nové výzvy a cíle k jejich dosažení. Pracuji na budování vlastních značek, zajímám se o export na nové trhy, o to, jak vylepšit nabídku a servis stávajícím zákazníkům a jak zefektivnit vnitřní systém fungování firmy. Při tom myslím na všechny kolegy a zaměstnance iMi Partner, protože jen s nimi se to vše stane skutečností.
Jim, zákazníkům a vlastně nám všem přeji dobrý rok 2012.


Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag