V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Poselství z Düsseldorfu – vydržet!

19.02.2009

Zatímco vloni jsme o minulém ročníku veletrhu PSI Trade Fair psali jako setrvale rostoucím veletrhu, letos je vše jinak. Důvod? Krize, která se z finančních a ekonomických sfér nastěhovala i do myslí lidí.

Ale nedramatizujme, největší evropská akce svého druhu v oboru 3D reklamy se začátkem ledna 2009 v Düsseldorfu samozřejmě konala.

Veletrh byl dokonce organizován lépe. V obrovském areálu výstaviště byly prostory PSI Trade Fair soustředěny blíže k sobě než vloni, takže všech pět hal se dalo projít komfortněji. Zatímco návštěvníků ubylo zhruba o třetinu, vystavovatelů se sešel přibližně stejný počet. Pořadatelská asociace PSI ovšem plochy pronajímá s ročním předstihem při stoprocentních storno poplatcích. Zajímavé by tedy bylo vědět, jak v současných nejistých časech probíhá příprava příštího ročníku.

Hlavními vystavovateli jsou tradičně evropské obchodní firmy s převažujícím dodavatelským zázemím v jihovýchodní Asii. Tomáš Kaderka, ředitel iMi Partner, který veletrh navštívil, k tomu dodává: „Vystavovaný sortiment těchto firem se nijak zásadně neposunul a žádný nový trend se nevyskytl. Novinky nějaké jsou, ale neobjevili jsme mezi nimi nic převratného a bylo jich celkově méně oproti loňským ročníkům. Na veletrhu převládala dárková klasika v podobě hrnků, deštníků, tašek, propisek a kalendářů. Čím dál více se daří textilu, který se pomalu přesouvá k využití funkčních materiálů".

Dále – z USA do Evropy dorazila vlna zájmu o ekologické předměty a Düsseldorf jej také reflektoval. „Nejde ani tak o zájem ze strany odběratelů, spíše je to snaha firem touto již ucelenou nabídkou eko-předmětů postupně poptávku vytvořit. Proti ní zatím hovoří i skutečnost, že tyto předměty nejsou právě laciné, ale do budoucna je s nimi třeba počítat,“ dodává Tomáš Kaderka. Zásadní novinkou letos bylo, že naprostá většina firem neposkytovala ceníky, a pokud nějaké byly k dispozici, pak pouze s cenami orientačními. V nejisté situaci každý sleduje konkurenci a nerad odkrývá karty. Je jen přirozené, že žádná firma své problémy nepřizná, zatímco konkurenci je přisuzuje. Vzhledem k tomu, že mnozí odborníci jako vývojový trend předpokládají odklon od nadlinkové mediální reklamy k mnohem cílenějším podlinkovým aktivitám, o PSI Trade Fair ani o 3D reklamu jako takovou se jistě nemusíme bát. A krize? Co je silné, vydrží a posílí. Uvidíme příští rok v Düsseldorfu.

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag