V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Postřehy z jarních veletrhů v Hongkongu a Kantonu

29.06.2009

V prvním letošním vydání e-zine jsme přinesli informace o podzimních veletrzích v uvedených městech. Je prověřenou pravdou, že právě veletrhy odrážejí ekonomickou situaci, ve svém oboru určitě.

Jak se trh 3D reklamních předmětů změnil z pohledu nejvýznamnějších světových výstavních akcí po půlroce? 

Než dáme slovo řediteli společnosti iMi Partner, Ing. Tomáši Kaderkovi, který veletrhy na přelomu dubna a května navštívil, uvedeme některá důležitá data.

Gifts & Premium Fair v Hongkongu je veletrh specializovaný na dárky a reklamní předměty s tím, že převažují nestandardní, zakázkové a tailor made 3D předměty. Ve dnech 27. – 30. dubna 2009 jej navštívilo téměř 47 tisíc návštěvníků, z nichž ti domácí tvořili necelou polovinu. Ze 3 983 vystavovatelů jich byla celá třetina ze zahraničí. Jejich počet tak opět vzrostl, což je důkazem vysoké prestiže veletrhu a toho, že i svět má co nabídnout Číně. Masový China Import & Export Fair konaný v Kantonu ve třech fázích (15. – 19., 24. – 28. dubna a 3. – 7. května 2009) je největším veletrhem svého druhu na světě. Na gigantických 1 125 000 m², což je dokonce o 10 tisíc více než na podzim, mělo své expozice 22 104 vystavovatelů (o téměř 250 méně než před půlrokem). 55 885 jejich letošních stánků s převážně standardním, katalogovým zbožím je naopak o 265 více než na podzim. Co se počtu návštěvníků týká, oficiální statistika těch zahraničních uvádí 165 436, což je „jen“ o necelých 10 tisíc méně než na podzim, ale Tomáš Kaderka snížení návštěvnosti vnímal jako výraznější.

„Alespoň ve dvou fázích, které jsme navštívili, jsem viděl prázdné uličky mezi stánky, což dříve nebývalo. Zvýšila se tak aktivita obsluhujícího personálu expozic, aby do nich přilákal potenciální zákazníky. Upřímně řečeno, v expozicích nebývají vždy ti, se kterými lze obchod skutečně dojednat, šlo spíše o získání kontaktů a informací o zboží a jeho cenách. Pokud krize potrvá, příště možná výrazněji ubude i vystavovatelů, protože výstavní prostory se nasmlouvávají s předstihem a vliv hospodářské recese se tak na jejich počtu letos znatelně neprojevil.“

Vše špatné je k něčemu dobré. Podle Tomáše Kaderky se díky recesi zlepšil přístup čínských partnerů k odběratelům a jsou také více ochotni jednat o nižších minimálních množstvích předmětů v zakázkách. Navíc daleko dříve po skončení veletrhu společnost iMi Partner kontaktovali s nabídkami produktů.

Pokud jsme ve druhém letošním e-zine v souvislosti s veletrhem v Düsseldorfu uvažovali, zda zadavatelé 3D reklamy budou pro své zákazníky volit méně produktů ve stejné cenové hladině, nebo nezměněný počet levnějších, podle Tomáše Kaderky se naplňuje druhá varianta. „Je to logické a správné, není důvod rozlišovat klienty a zároveň každý pochopí, že situace je složitější. I naše společnost registruje nárůst zájmu o cenově přístupnější zboží vyrobené v Asii při mírném poklesu nákupu evropských produktů. V Číně výrobky navíc zlevnily. V průběhu loňského roku ceny rostly až do podzimu, kdy stagnovaly a od začátku roku klesají. Souviselo to se surovinami, které vloni podražily, ale situace je nyní opět příznivější. Mimo jiné také proto je výhodné řešit už nyní vánoční dárky.“

Čína krizi bere na vědomí, ale jako sílící velmoc se jí zřejmě nestresuje. Tomu by odpovídala rovněž skutečnost, že nová veletržní hala v Kantonu (viz rozhovor s Veronikou Vykoupilovou v e-zine 01/09) je dokončena a na výstavišti probíhají práce na nové stavbě.

Se Zemí středu je zkrátka nutné počítat a při výběru dárkových a reklamních předmětů se to určitě vyplatí.

 

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag