V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Veletrh PSI se po čase opět nesl v pozitivní náladě (vyšlo v týdeníku M&M)

26.01.2011

Předloni nikdo nevěděl, co bude dál a šlo o jediné – vydržet. Vloni jsme na PSI registrovali pozitivní očekávání, že by krize už pomalu mohla ustávat.

Leden 2011 - u vystavovatelů i návštěvníků převládal optimismus a dokonce se dobře bavili.
Takto by se dala stručně charakterizovat letošní nálada veletrhu PSI, který je největší evropskou výstavní akcí v oboru 3D reklamy a koná se tradičně druhý lednový týden.
Snad jedinou obavou, která trápila firmy vystavující na veletrhu, byl cenový růst a jeho přijetí zákazníky. Vývoj se otočil a po deseti letech nezdravého poklesu se od loňského roku ceny začínají vracet k vnímané hodnotě zboží, což je správné.
Příčinou jsou skokové nárůsty cen vstupních surovin jako bavlna a ropa, a pak hlavně změny v Číně, v zemi výrobě 3D reklamy zaslíbené. Nárůst vnitřní koupěschopnosti, tlak na zlepšování tamních pracovních a mzdových podmínek, řízená revalvace domácí měny… Tématem rozhovorů v expozicích byl však i jiný cenový vliv. Další normy a nařízení Evropské unie, které komplikují dovoz zboží do členských zemí a kterým nemálo asijských výrobců nebude s to vyhovět. Jiní tyto vyšší nároky promítnou do cen konečných produktů.
Avšak obavy z růstu cen byly zastíněny pozitivním očekáváními růstu ekonomického a obchodního. Mnozí vystavovatelé jej zaznamenali již vloni a pozitivní trend předpokládají také letos, ačkoliv novinek v sortimentu je opět pomálu.
Veletrhy jsou nejen o obchodu, ale především společenskou událostí. V odpoledních hodinách se na PSI pracovní atmosféra vždy uvolnila a od stánků vystavovatelů se jednající postupně přesouvali ke stánkovým barům. Po 18. hodině, tedy po skončení výstavního dne, byla nálada podpořena živou hudbou z některých expozic, což k nim přitáhlo mnoho návštěvníků a zábava pokračovala do pozdních večerních hodin.
Toto jsme na veletrhu PSI už dlouho nezažili a vnímám to pro trh 3D reklamy jako dobré poselství.

Tomáš Kaderka
generální ředitel
iMi Partner

reklamni_predmety_PSI_2011_a

reklamni_predmety_PSI_2011_b

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag