V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

QR kód 3D reklamě zaslíbený

23.06.2011

„Quick response code“ přišel na světlo světa už před sedmnácti lety v Japonsku. Jeho nezměrný potenciál začíná objevovat také trh reklamních a dárkových předmětů.

reklamni_predmety_QR_kodQR kód jako dvourozměrná obdoba čárového kódu působí velmi výtvarně a tento nosič informací tak může být součástí i designového návrhu téměř jakéhokoliv předmětu. Čtvercový obrázek s tmavými čtverečky poskládanými na kontrastním světlém pozadí v tajuplných kombinacích lze však spatřit na mnoha dalších místech: na billboardech, plakátech, v inzerátech, dokonce i na chodnících ulic či instalacích v parcích. Proč?

Na informace stačí mobil


Pro potřeby článku ponechme stranou vysvětlení struktury QR kódu s jeho kotvícími body či zaměřovacími značkami. Jako 2D obdoba čárového kódu obsahuje nesrovnatelně více informací, navíc má proti němu vyšší odolnost vůči chybě způsobené poškozením, například špatným vytištěním. Na jeho přečtení není potřeba žádné speciální zařízení. Stačí běžný mobil s fotoaparátem a zdarma nainstalovanou QR čtečkou. U novějších přístrojů už bývá čtečka součástí standardní výbavy. Kód, jenž je středem našeho zájmu, pak jednoduše celý „vyfotíme“ a za okamžik si můžeme přečíst informace v něm obsažené: text v délce až 4300 znaků nebo třeba pouhý odkaz na bohatší zdroje na internetu. Ten, kdo k němu má připojení prostřednictvím svého mobilu, pak může on-line sledovat komerční nebo jiná videa autora kódu, jeho webové stránky atd.
Pro rozvoj QR kódu se velmi silným impulsem stal rok 2000, kdy byl pro něj přijat standard ISO. Je zajímavé, že tyto kódy dobře zpracovávají právě znaky japonského písma a některých dalších asijských zemí, v nichž jsou tedy nejrozšířenější. U nás na svůj boom teprve čekají.

Od reality k virtualitě a zpět


Reklamní textil, hrnek, podložka pod myš, diář, taška… V podstatě jakýkoliv reklamní a dárkový předmět může zadavatel opatřit QR kódem a zapojit obdarované zákazníky, obchodní partnery nebo zaměstnance do svého komunikačního projektu. Může jim nabídnout ke zhlédnutí reklamní spot, pozvat je na event, do soutěže, slevové akce nebo jen poskytnout informace o svých službách, výrobcích či kontakty, které lze rovnou uložit do paměti mobilu. 3D předmět s tímto prozatím nadstandardním sdělením umožní vstup do virtuálního světa jakýmkoliv, například i uměleckým institucím, ať již jde o pozvánky na nové filmy, koncerty či do galerií. QR kódy dávají možnost všem realizovat vlastní projekty, protože doslova každý si pomocí na internetu volně dostupných generátorů může svůj kód vytvořit.
Mohou nabízet reklamu plnou překvapení nebo dokonce tajemství. Ten, kdo na ně namíří svůj mobil, totiž nikdy neví předem, co jej čeká a kam bude nasměrován.

Ve městě neomezených možností - Dubaji - je ve výstavbě hotel, jehož architektuře vévodí obří QR kód. V New Yorku jimi možná brzy budou povinně označena všechna staveniště kvůli odkazům na potřebné informace o realizovaných stavbách. V německém Frankfurtu jsou v rámci projektu Tag City opatřovány historické a jinak zajímavé objekty QR kódy, díky kterým se turisté o místech dozvědí více a s ohledem na lokalitu jim jsou k návštěvě nabídnuty další památky v blízkém okolí.
Dá se předpokládat, že náš skutečný svět bude těmito kódy brzy zaplněn. Reklamní a dárkové předměty nezůstanou při jejich využití stranou.

K tématu čtěte také v týdeníku M & M (vydání č. 25/2011) – „iMi Partner jde do QR kódů“.

reklamni_predmety_QR_kod_lahve

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag