Reklamní a dárkové předměty stimulují dobré vztahy

14.05.2013

Vztahy se realizují v rovině racionální i emotivní a současné období Hada podle klasického čínského horoskopu obojí míchá v přesně vyváženém poměru. Určitě nebude na škodu řídit se dávnou moudrostí i při výběru reklamních dárků pro obchodní partnery. Jak však najít toho správného dodavatele?

Důvěra a solidnost „až“ na prvním místě

Dát nový a jedině správný obsah známému pořekadlu o penězích je výzvou nejen pro tento rok. Pro dodavatele reklamních a dárkových předmětů to znamená dbát co nejvíce na kvalitu jak zboží samého, tak všech služeb, které zakázky provázejí. Od přesného zadání požadavků v briefu včetně uvedení cílů komunikačního projektu, přes následný téměř on-line dialog account manažera s klientem, hledání vhodného výrobce nabízejícího nejlepší poměr hodnoty produktu k ceně, přes proces vzorkování a špičkovou kontrolu výrobního a logistického procesu až k dodávce zboží klientovi … jíž mnohé zakázky dnes už nekončí, protože stále více klientů využívá výhody, které získá tím, že zapojí dodavatele reklamních předmětů do vlastní produkce celé reklamní akce a pověří ho zajištěním dalších komunikačních nástrojů.
Nároky zákazníků přirozeně stoupají a klienti se vracejí tam, kde byli se službami spokojeni. Protože spokojenost je v zásadě subjektivní a pocitový pojem, hodně záleží nejen na termínovém a věcném plnění zakázek, ale také na onom nenahraditelném lidském faktoru. Největším bohatstvím firem jsou opravdu lidé, kteří v nich pracují, ovšem i oni potřebují k perfektní a soustředěné práci pocit jistoty, a tu jim může dát jedině seriózní a stabilní zaměstnavatel.

Jako most přes rozbouřené vody

Použití titulu slavné písně Paula Simona a Arta Garfunkela je tedy na místě, protože stejně jako pro zaměstnance je i (hlavně) pro odběratele 3DR předmětů spolehlivý dodavatel tím mostem přes nejisté časy stále nekončící krize.
V této souvislosti je velmi zajímavá zpráva amerického Advertising Specialty Institute (ASI), která uvádí, že v USA za poslední tři roky rostou investice do reklamních a dárkových produktů. Navýšení z 15,6 miliard dolarů v roce 2009 na 19,4 miliard v loňském roce znamená nárůst o 24,4 procent! Zpráva ASI též uvádí, že v roce 2012 měl trh 3D reklamy dvojnásobný nárůst proti zbývající ekonomice. Je uvěřitelné, že jde také o zmiňovanou investici do vztahů, které jsou tím nejdůležitějším, co kromě života a zdraví máme i bez krize.
A jak se na nárůstech prodejů podílejí američtí dodavatelé reklamních předmětů a dárků podle výše obratu? Celkem v roce 2012 vzrostly tržby 66 % firem, v kategorii s obratem nad jeden milion USD to bylo dokonce 73 %, a při obratu v rozmezí od 250 tisíc do jednoho milionu 70 % subjektů. Z firem s tržbami do 250 tisíc dolarů zaznamenalo růst „jen“ 60 %.
Silný a stabilní dodavatel je zkrátka mostem přes ony rozbouřené vody ekonomické turbulence. A nejen v USA.

Magická zkratka CSR

Tři písmena CSR dávno nejsou tajemstvím. Corporate Social Responsibility by však neměla být jen hitem či nálepkou, která se zrovna nosí. Společensky odpovědná firma sociální a ekologická hlediska implementuje do veškeré své činnosti nesamoúčelně, ovšem systematicky. Sledování jejich plnění v celém dodavatelsko-odběratelském řetězci požaduje stále více nejen nadnárodních odběratelů, což mj. znamená, že plnění podmínek CSR začíná být podmínkou úspěchu na trhu. V případě naší společnosti iMi Partner jde také o zapojení do mezinárodní asociace IPPAG, která právě pro péči o nadnárodní klienty předloni založila společnou agenturu a podmínky CSR jsou v rámci jejích služeb prvořadé.
V poslední době média informují o tragických neštěstích v továrnách Dálného východu. Vědět, zda jsou při výrobě zakázek pro klienty dodržována základní etická i bezpečnostní opatření je důležitým, nikoliv však jediným hlediskem CSR.
Na znalce reality v Číně a okolních zemích si dnes hraje kdekdo s přístupem na internet, ale chce-li mít klient jistotu, že jeho zboží bude nejen levné, ale také vyráběné mimo jiné i v důstojných podmínkách pro dělníky, měl by se obrátit na dodavatele, který se v tamním prostředí pohybuje mnoho let.
Vždyť reklamní a dárkové předměty mají stimulovat dobré vztahy také v zájmu trvale udržitelného rozvoje. A ten je třeba podporovat všude na světě.

Martin Kyjovský
marketingový ředitel
(základní verze textu v týdeníku M&M -´20. vydání - 13. 5. 2013)

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie