Reklamní dárky se orientují na zákazníky

02.10.2013

Platí dávná pravda, že pro člověka existuje pouze to, na co zacílí pozornost. Tak je tomu i v případě celých korporací či malých rodinných firem, a pokud jejich obchodní zástupce zajímá jen objem prodejů, z centra pozornosti se nakonec vytratí člověk. Jenže o tom, od koho a za kolik se nakoupí, naštěstí stále rozhodují lidé.

Reklamní dárky jsou vše


Zatímco reklamní předmět je médiem reklamního sdělení, dárek vyjadřuje vztah. Říká se, že lidé časem zapomenou, co jste pro ně udělali, ale zapamatují si, jak se s vámi cítili. Společně sdílené pozitivní emoce při předání správně vybraného dárku během výjimečné příležitosti mohou nést poselství trvalého vztahu, což jednoznačně platí také o vztazích obchodních. Pokud je dárek navíc nosičem reklamy, jde o dárek reklamní a způsob inzertního sdělení pak už záleží jen na vhodné volbě pro konkrétní cílovou skupinu. Kruh uzavřeme konstatováním, že i drobnosti přibalované ke zboží či rozdávací předměty při promo akcích v místě prodeje by měly být koncovým zákazníkům „komunikovány“ jako reklamní dárky s cílem je potěšit. Bez nadsázky platí, že přerod předmětu v reklamní dárek je to, o co serióznímu dodavateli jde vždy.

Proti konkurenci stále něco navíc


Pro poskytovatele reklamních a dárkových předmětů je v zájmu obchodního úspěchu doslova povinností nabízet v porovnání s konkurencí stále něco navíc. Inspirací je právě orientace na zákazníka.
Dobře může fungovat i správné využití moderních komunikačních nástrojů a sociálních sítí. V naší společnosti jsme se rozhodli investovat do originálního profilu na facebooku s pravidelným uváděním kaleidoskopických a inspirativních zajímavostí z oboru. Další prozákaznickou aktivitou je vedení e-shopu reklamních a dárkových předmětů pod hlavičkou klienta. Tato služba může být doslova tailor made a když zmiňujeme tento základní termín oboru, velký dodavatel k uspokojení konkrétních představ zákazníků disponuje nejen co možná nejširší katalogovou nabídkou, ale k vyplnění případných mezer v ní zajistí právě i výrobu předmětů na míru klientů. Rozsáhlý sortiment a možnosti řešení zcela speciálních požadavků jsou zřejmě tím nejlepším důkazem orientace na zákazníka. Vždy je při přesném zadání v briefu snazší vybrat správný předmět či zkompletovat vhodnou sadu z tisíců položek než „ztlačovat“ zadání klienta malou či úzce zaměřenou nabídkou.

Tzv. celostní marketing


Pokud existuje celostní medicína zaměřená nikoliv na nemoc, ale na jejího nositele a hlavně na dosažení jeho zdraví, proč nezavést pojem celostní marketing? V jeho centru bude péče o zákazníka a jeho zdraví ekonomické, a to v celé škále cílových skupin B2B i B2C.  Znamená to však i narovnání mnohdy bezbřehého rozdávání kdečeho zdarma (extrém lživých nabídek, ve výsledku srovnatelných s neblaze „populárními šmejdy“ předváděcích akcí, ponechme stranou). Vnímaná hodnota zboží a služeb nemůže klesat setrvale, koneckonců platí, že co nic nestojí, nemívá žádnou cenu. Obdarování jako projev vděku za zákaznickou věrnost či naopak investice do získání klienta, je ovšem naprosto v pořádku. Vždyť jsou to právě reklamní a dárkové předměty, které ze všech mediálních nástrojů nejvíce podporují dlouhodobé vztahy. To potvrdil například dva roky starý výzkum asociace PPAI s tím, že 83 % obdarovaných si vybaví inzerenta, od kterého takový předmět obdrželi, což je o 15 % více než po shlédnutí reklamního spotu v televizi, druhého média v pořadí.
Orientace na zákazníka je pro firmu, která chce být dlouhodobě úspěšná, nezbytností. Pro dodavatele reklamních a dárkových předmětů je navíc povýšena o další úroveň, protože je třeba myslet nejen na samotného odběratele, ale i na jeho zákazníky. Pro skutečné profesionály v 3D reklamě je taková zákaznická orientace na druhou nejen výzvou, ale také požitkem.

Martin Kyjovský
marketingový ředitel iMi Partner
(základní verze článku, který vyšel v 38. vydání týdeníku Marketing & Media)

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie