V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Reklamní předměty v motivaci zaměstnanců v USA

02.05.2011

V této statistice se z českých luhů a hájů přeneseme zpět do severoamerických prérií. Dost romantické poetiky. Stejně jako v Čechách nás zajímá, jak firmy v USA využívají reklamních a dárkových předmětů při odměňování svých zaměstnanců.

Kdo by rád nedostával dárky! Jde o přímo archetypální rituál, kdy předávající obdarovávanému projevuje úctu, poděkování, ocenění, chce mu dát i radost, ale současně si jej zavazuje pro budoucnost.
Toho si jsou víc než dobře vědomi HR manažeři firem za Atlantickým oceánem a ve většině z nich proto reklamní a dárkové předměty mají významné místo v systému zaměstnaneckých výhod.
Americká asociace dodavatelů v oboru 3D reklamy PPAI zpracovala na toto téma studii. Její výsledky dokládají, že firmy využívají dárky hlavně při výjimečných událostech a aktivitách. 59 % z nich například organizuje vnitrofiremní zaměstnanecké soutěže, jejichž ceny tvoří 3D produkty. Stejný počet své zaměstnance obdarovává při firemních výročích a není bez zajímavosti si všimnout, že jde o průměr českých dat z předchozí statistiky (64 % firem předávajících dárky v rámci osobních a pracovních jubileí zaměstnanců a 53 %, které předávají dárky u příležitosti Vánoc).
České povaze možná bude proti srsti fakt, že 45 % amerických společností věcnými odměnami podporuje správné chování na pracovišti. Buď hodný a poslouchej, dostaneš dárek – chtělo by se říci. Je ale jisté, že jde spíše o ocenění dodržování hodnot firemní kultury, k nimž patří spolehlivost, solidnost, slušnost, loajalita a další pozitivní povahové vlastnosti, které se firmám vyplatí ocenit.
34 % amerických společností odměňuje své zaměstnance jako poděkování za zpětnou vazbu při různých diskusních a dotazníkových akcích, které mají za cíl odhalit případné slabé stránky firmy. Teambuildingové akce pro zaměstnance znamenají nejen časovou, ale mnohdy i psychickou a fyzickou zátěž. Jejich efekt pro firmu však bývá mimořádný a stojí za to zaměstnance za aktivní účast při nich odměnit dárkem. V USA tak činí 31 % společností.

Staré přísloví říká, že pod svícnem je tma. V našich statistikách jsme se zatím více zaměřovali na obchodní partnery a koncové zákazníky. Tentokrát jsme si „posvítili“ na zaměstnance, aby nezůstali „ve tmě“ zájmu řídicích i personálních manažerů při volbě a cílení reklamních a dárkových předmětů. Protože tím nejcennějším v každé firmě či organizaci jsou právě lidé, kteří v nich a pro ně pracují.

Jak 3DR motivuje zaměstnance v USA (firmy v %)
ceny v zaměstnaneckých soutěžích 59%
dárky při firemních výročích 59%
podpora správného chování na pracovišti 45%
jako poděkování za zpětnou vazbu 34%
odměna při teambuildingu 31%


reklamni_predmety_graf_USA

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag