Pokročilé
vyhledávání
 

Reklamní textil vládne

16.06.2011

Sortiment reklamních a dárkových předmětů je v USA stejně jako kdekoliv jinde široký. Pohled na „koláč“ nám však potvrdí známou skutečnost, která komodita je nejoblíbenější. Reklamní textil tvoří bezmála třetinu z oněch 16,56 miliard dolarů, které americké firmy vloni za 3D reklamu utratily.

Šaty zkrátka dělají člověka, jak praví přísloví. Málokomu nezáleží na názoru okolí na jeho osobu a prostřednictvím oblečení působíme na lidi kolem a současně na svůj pocit z nás samotných.
Pokud zůstaneme u reklamního textilu, jeho obliba u odběratelů je dána také tím, že jde o jeden z nejefektivnějších nosičů firemního sdělení. Podle průzkumu amerického Advertising Specialty Institute jsou náklady na jedno zhlédnutí motivu u reklamního textilu asi 5krát nižší než v případě TV spotu.
Reklama, která se prostřednictvím člověka pohybuje na veřejnosti, je i v rámci produktů 3DR mimořádně účinná, ačkoliv už dávno nejde o logo vytištěné přes celou šířku trika nebo kšiltu čepice. Proti roku 2009 vloni klesl prodej reklamního textilu v USA o mizivý zlomek procenta. Uvnitř komodity však stále narůstá podíl výrobků z ekotextilií, ročně je to o desítky procent. Stejně jako kdekoliv jinde mají nejvyšší podíl oděvy pro volný čas, které se převážně vyrábějí ze stále sofistikovanějších funkčních materiálů. Jiným textilem jsou dále v grafu míněny výrobky jako ručníky, deštníky, prostírání atp.
Na stříbrném postu se v USA drží psací potřeby, které se podobně jako třetí kalendáře a diáře blíží k desetině celkového obratu reklamních a dárkových předmětů. Oba typy předmětů také proti předchozímu roku vloni zaznamenaly nárůst.
Překvapivý je vcelku lineární pokles obratu u následujících komodit. Asi překvapí potraviny a nápoje téměř na konci výčtu s pouhým jedním a půl procentem, ale možná že v „óbézních“ USA jsou takové dárky považovány za neslušnost? Posledním hodinkám s necelým jedním procentem klesl obrat proti roku 2009 o celou třetinu. Kdoví co se nehodí sdělit darováním v jejich případě?
A co vše se skrývá v kategorii „pro osobní potřebu“? Náprsní tašky, sluneční brýle, kapesní nože… Ačkoliv trh reklamních a dárkových předmětů se stále více kloní k produktům na míru a personalizaci, nízký podíl osobních předmětů zřejmě nepřekvapí, protože jde většinou o manažerské dárky.

A podobně je možné rozebírat další položky. Americký trh 3DR za tu námahu jistě stojí.

Reklamní textil

Tabulka: Prodej podle kategorií výrobků v % 

Kategorie 2009 2010
reklamní textil 31,20% 31,13%
psací potřeby 8,68% 9,04%
kalendáře a diáře 7,14% 8,37%
nápojové nádobí 6,79% 7,00%
tašky 7,61% 6,46%
kancelářské potřeby 5,23% 5,28%
ceny a šperky 3,61% 3,77%
jiný textil 2,31% 3,15%
elektronika 1,56% 3,12%
ostatní předměty 1,76% 2,91%
potřeby pro domácnost 3,22% 2,41%
obtisky a nálepky 1,99% 2,26%
sportovní potřeby 2,95% 2,06%
magnetky 1,97% 2,02%
odznaky a medaile 2,01% 1,98%
PC doplňky 2,32% 1,97%
automobilové doplňky 1,53% 1,69%
jídlo a nápoje 1,82% 1,53%
hry 3,24% 1,52%
pro osobní potřebu 1,38% 1,37%
hodin(k)y 1,67% 0,96%

 Pozn.: Součty nemusí dát 100 % kvůli statistickým chybám

Graf: 2010 Prodej podle kategorií výrobků v % (v závorkách údaje z roku 2009).  

reklamni_predmety_graf_textil2010_b

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag