Rozhovor #10 s vedoucím online marketingu Lukášem Radou

22.10.2025

V našem dalším rozhovoru vám představujeme vedoucího marketingu v iMi, Lukáše Radu. Ten, kdo táhne marketing, hlídá čísla, strategii i vizuál a občas dělá věci, o kterých většina lidí ani netuší. Letos si dokonce střihl i roli v našem reklamním spotu a nejen to, všechny spoty také sám vymyslel. Výrazně pomohl posunout náš e-shop i celkovou online komunikaci iMi.Portrét vedoucího marketingu iMi

Pamatuješ si moment, kdy tě marketing poprvé opravdu chytil?
Co tě na něm tehdy nejvíc zaujalo?

Ano, vybavuju si to docela jasně. Měl jsem ten typický problém, který řeší spousta studentů. V podstatě jsem nevěděl, čemu se chci v budoucnu věnovat. Po bakaláři jsem šel na přijímací řízení na magistra v logistice, ale stejně jako dřív u IT mě to nechytlo. Bylo to dobré jako všeobecné vzdělání, ale věděl jsem, že se tím živit nechci. A nechtěl jsem si přidávat další dva roky studia jen proto, abych měl titul a potom stejně nevěděl, co budu dělat dál.

Tak jsem si vytvořil myšlenkovou mapu, abych si ujasnil, jaké jsou moje silné stránky a co mě baví. Vyplavaly věci, které jsem dřív přehlížel. Už na střední jsem dělal webovky pro futsalový klub, pozvánky na zápasy na Facebooku, založil online ligu v NHL a jako samouk zvládal i jednoduchou grafiku. Na výšce jsem si pak jako brigádník přivydělával u e-shopu s elektrem, psal jsem popisky produktů. To je za mě úplně ta nejnižší pozice v marketingu, kterou zvládne i juniorní copywriter. Dnes to často dělá AI a firmy na to nemusí najímat deset brigádníků.

Tehdy mi ale vůbec nedocházelo, že to všechno je vlastně marketing a že se tím dá v budoucnu uživit. Postupně jsem do toho pronikal víc a nakonec jsem dostal šanci na stáži v agentuře. Začátky byly těžké. Bez praxe o vás nikdo moc nestojí, ale postupně jsem se do toho dostal a zjistil, že marketing mě opravdu baví a chci se mu věnovat dál.

Prošel jsi agenturou, e-shopem i velkou firmou. Která z těchto zkušeností tě nejvíc profesně „vychovala“ a proč?

V agentuře na mě neměl nikdo moc čas, takže jsem dělal spíš rutinní činnosti. Dostal jsem se ale i na pár placených školení. Připadalo mi to vlastně docela jednoduché. V praxi jsem pak narazil. Pořád jsem se ale vzdělával i ve volném čase.

Dostal jsem práci pro malý e-shop s osvětlením. Nebylo tam moc peněz, takže člověk měl v podstatě neomezený prostor, co se týká náplně práce. To mi dalo nejvíc. Postupně jsem si osvojil výkonnostní část marketingu, staral jsem se o biddování na Heurece a dalších srovnávačích jako Favi a Biano, řešil sociální sítě a naučil se kompletní správu PPC kampaní (Sklik i Google Ads). V tomhle to byla super zkušenost.

Ne všechno ale fungovalo dobře. Firma měla problémy s cashflow a člověk byl pod velkým tlakem, aby každý měsíc dosáhl co nejvyšších tržeb. Většinou se to dařilo, ale po dvou letech jsem v tom neviděl budoucnost ani rozvoj. Chtěl jsem být součástí něčeho většího, kde firma díky mým zkušenostem poroste, ne jen odvracet krach, který nakonec stejně přišel.

Jaká byla tvoje cesta do iMi Partner? Co tě na této firmě zaujalo natolik, že ses rozhodl stát její součástí?

Když mi přestaly chodit výplaty včas, začal jsem řešit, co dál, a poohlížel se, kam se posunout. Do agentury se mi moc nechtělo. Dostal jsem nabídku od firmy, kde jsem byl dřív na stáži, ale cítil jsem, že mi víc vyhovuje pracovat in-house, kde je práce pestřejší a člověk má možnost ovlivnit spoustu věcí, třeba i mimo marketing.

Přišel jsem na pohovor s tím, že jdu do reklamní agentury. Upřímně jsem úplně nepochopil, co přesně dělají, a neměl jsem ponětí o její historii. Web byl starý a nepřehledný. Hned jsem věděl, že tady bude hodně práce, ale bral jsem to jako skvělou výzvu něco dokázat.

Dnes vedeš v iMi Partner celý marketing. Jak vypadá tvůj běžný pracovní den? A existuje v marketingu vůbec něco jako „běžný den“?

Nejvíc mi vyhovuje, že si pracovní den i náplň můžu částečně určovat sám. Opravdu to není stereotyp. Činností je spousta – od strategického přemýšlení a návrhů na vylepšení e-shopu a kampaní, přes technickou podporu obchodního týmu a komunikaci s externisty (včetně zadávání práce), až po projektové řízení a testování věcí s vývojáři.

Každý si myslí, že marketing je hlavně o kreativitě, ale za mě tvoří kreativita tak deset procent běžné agendy. Člověk musí hlavně používat selský rozum, mít cit pro detail a zároveň i technické znalosti, bez kterých to dnes nejde. A průběžně se vzdělávat. S tím, jak se firmě daří a rostu, už hodně věcí deleguju a moje pozice se čím dál víc mění v manažerskou. S tím přichází i vyšší odpovědnost za rozpočty, termíny a celkové výsledky.

Spolupráce s externisty je dnes v marketingu běžná. Jaké máš zkušenosti s řízením externích specialistů? Na co si u spolupráce dáváš největší pozor?

Z mojí strany se snažím o maximum. Přesně popsat zadání a včas komunikovat. Po špatných zkušenostech se spoluprací s agenturami, ať už jsem byl kdekoliv, dáváme v iMi přednost spolupráci s jednotlivými externisty. Často nás to vyjde levněji a výstupy jsou kvalitnější. Důležité je, aby nad sebou měli seniora, který jim dá jasné zadání.

Spolupracujeme s lidmi, kteří jsou špičky ve svém oboru a zároveň mají i soft skills: umí komunikovat a dodržovat termíny. Pokud to někdo dlouhodobě nedokáže, spolupráci ukončujeme. To se prostě stane, ale momentálně máme kolem sebe vybudovanou širokou síť externistů, na které se můžeme spolehnout.

Ilustrační foto iMi marketing

Co je podle tebe největší výzvou dělat marketing pro firmu, která prodává reklamní předměty?

Největší výzvou je pro mě růst obratu. Pořád máme velký prostor k expanzi. Letos chceme překročit 300 milionů, ale osobně vidím potenciál ještě mnohem větší. Pokud budeme dál věci kontinuálně zlepšovat, budeme růst.

Chceme být první volbou pro firmy, které chtějí dělat reklamu s dopadem: udržitelně, efektivně a s lidským přístupem.

Každý marketér občas narazí na projekt, který nejde podle plánu. Máš v hlavě marketingovou lekci, na kterou nikdy nezapomeneš?

Když jsem nastoupil do iMi, měli jsme s externím dodavatelem připravený projekt Spotiskem.cz, ale vybral se špatný dodavatel a chyběla jasná strategie i zadání. Ani já už jsem to nedokázal zachránit a projekt se nikdy nedokončil.

Jinak žádný vyložený propadák jsem nezažil. Spíš jsem si na začátku myslel, že marketing je jednodušší, než ve skutečnosti je. Po přechodu do praxe přišla tvrdá realita. I když mám dnes velké znalosti a zkušenosti, pořád se vzdělávám a učím nové věci.

Jaká je podle tebe největší konkurenční výhoda iMi Partner? Co by měl zákazník poznat už při prvním kontaktu s námi?

Rozhodně individuální přístup ke klientovi. Zní to jako klišé, ale u nás je to skutečně pravda. Snažíme se udělat vždy maximum, aby byl zákazník s produktem spokojený a vracel se. Nejsme jen dodavatel – jsme partner. Mnoho obchodních zástupců má se svými klienty přátelské vztahy a pohodová atmosféra panuje i uvnitř firmy.

Dále spolehlivost – co si domluvíme, to platí.

Umělá inteligence dnes hýbe marketingem. Jak s ní pracuješ ty? Máš konkrétní způsoby, kde ti AI reálně šetří čas nebo zlepšuje výsledky?

Pořád je pro mě nejdůležitější používat hlavu a selský rozum. Zkušenosti a schopnost rozpoznat kvalitní výstup od nekvalitního jsou dovednosti, které získáte praxí. Určitě má smysl sledovat novinky a trendy a to, jak s AI pracuje konkurence.

AI používám na standardní věci, které mi šetří čas a firmě peníze. Na pomoc s programováním, textací nebo rychlé informační dotazy. V tomhle je AI velký pomocník.

V čem podle tebe nastala největší změna v marketingu za poslední roky, hlavně v B2B segmentu?

V B2B to nedokážu úplně posoudit. Dřív jsem působil spíš v B2C, ale je to hodně podobné. Dřív stačilo naklikat PPC kampaně, nebyla taková konkurence, přineslo to tržby/leady a všichni byli spokojení.

Dnes nestačí koukat jen do metrik, které nabízí Google ve svém rozhraní. Je potřeba přemýšlet víc byznysově a nad marketingem komplexně, aby vše správně fungovalo a bylo to efektivní. Příchod AI a automatizace ve firmách i v reklamních účtech navíc z velké části odbavil operativní rutinu a dal marketérům možnost věnovat víc času strategii. A právě schopnost využít tento prostor rozhodne o tom, které firmy budou růst a které zůstanou stát na místě.

Říkáš o sobě, že přemýšlíš v souvislostech. Jak se tohle nastavení projevuje v tvé každodenní práci? Je to dovednost, kterou by měl mít každý dobrý marketér?

Ano. Je to vlastnost, bez které se seniorní člověk v marketingu neobejde. Musí ve firmě držet směr, umět si prosadit názor, argumentovat a nebýt jen specialistou uzavřený ve své bublině. Rozhoduje v zájmu firmy tak, aby výsledky marketingu byly úzce propojené s byznysem.

Důležitou roli hraje i schopnost prioritizace. Někdy se stane, že konzultant má na něco názor zvenku, ale bez znalosti souvislostí z toho bývají ukvapené závěry.

Když se podíváš na reklamní předměty osobněji – máš mezi nimi nějaký svůj oblíbený?

Rád používám předměty našich značek. Na sport je super například sportovní láhev Kibo nebo chladicí ručník. Zvykl jsem si i na psaní s luxusními propiskami Pierre Cardin, které máme v nabídce.

Máš v hlavě nějaký „dream projekt“, který by sis v marketingu jednou rád vyzkoušel – ať už v iMi, nebo jinde?

Popravdě nemám. Cokoliv budovat je dlouhodobá práce, která se projeví třeba až za několik let. A hlavně na začátku to stojí nejvíc sil. Tu energii už teď nemám.

Mimo iMi občas na vedlejší činnost pomáhám být na internetu vidět menším živnostníkům, například projekty sasnybtek.cz, tstudio.cz a další. U takto malých firem se dá zvládnout nastavit správně web, SEO a placené reklamy – a mám radost, když jim to reálně pomůže v podnikání.

Do budoucna se spíš vidím v tomhle – podnikání jako OSVČ. Případně být součástí něčeho většího a řešit to už z pozice spolumajitele.

Kde nejčastěji hledáš inspiraci? Jsou to knihy, podcasty, cestování, nebo třeba úplně jiná odvětví mimo marketing?

Za mě jsou nejdůležitější networkingy. Tam se člověk dozví nejvíc. Snažím se navštěvovat akce typu SEO jako Brno, máme i uzavřenou skupinu se specialisty a jednou za čas jdeme někam posedět.

Super je i LinkedIn, asi moje nejoblíbenější sociální síť. Podcastů poslouchám hodně, poslední dobou spíš z byznysu než přímo o marketingu. Člověk se musí pořád vzdělávat, i ve volném čase.

Na závěr klasická otázka – co rád děláš ve volném čase? Jak nejraději relaxuješ?

Sportuju, člověk občas potřebuje vypnout hlavu. Jsem rád, že si po operaci kolene k pohybu zase postupně nacházím cestu.

Děkujeme, že jste si udělali čas na přečtení rozhovoru. Pokud vás povídání zaujalo, nezapomeňte se podívat na naše další rozhovory.

Další rozhovory, které by vás mohly zajímat:

Buďte s námi ve spojení na sociálních sítích.
LinkedIn iMi:
https://www.linkedin.com/company/imi-partner-a-s-/

Kategorie