V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Účel světí kreativitu

17.05.2011

Pozměněné staré úsloví má v případě 3D reklamy své oprávnění. Kreativita v ní není cílem, ale jedním z prostředků, jak správně reklamními a dárkovými předměty zasáhnout cílové skupiny.

reklamni_predmety_kreslo_400pxPozitivní zprávou je, že pro každý segment zákazníků lze pořídit vhodný předmět, a to včetně účinně vyřešeného reklamního poselství. Ze zkušenosti velkého dodavatele produktů 3D reklamy je na místě uvést, že v loňském roce bylo nutné pro zachování obratu provést více menších zakázek, ve většině případů s vyššími nároky na kvalitu, vhodnost a také kreativní řešení reklamních a dárkových předmětů.

Náš zákazník náš partner

Bez ohledu na velikost dodavatele však platí, že v oboru 3D reklamy nejde pouze o prodej zboží, ale o službu s důležitým komunikačním poselstvím a patřičnou úrovní kreativity. Tou nemusí být vždy míněn byť velmi originální nápad v samotném předmětu, ale například zasazení vcelku obyčejného produktu zajímavým a inspirativním způsobem do celého projektu komunikace odběratele. Vhodně vybraná drobnost přibalená k prodávanému výrobku nebo předávaná na zajímavém eventu, ať již pořádaném pro zaměstnance, zákazníky či obchodní partnery, může mít naprosto jedinečný efekt. Pokud je netradičně a kreativně řešen také samotný předmět včetně potisku, případně i jeho zabalení, hodnota poselství výrazně narůstá.
Dodavatel 3D reklamy tedy spíše než obchodník musí být poradenskou agenturou, která by měla průběžně provádět analýzy využívání možností 3D reklamy zákazníka a nabízet mu co nejúčinnější řešení. Takovému modelu spolupráce přispívá i trend započatý v loňském roce, kdy stále více zadavatelů poptává předměty přímo u dodavatelských firem bez využití služeb reklamních agentur. S tím ovšem souvisí i vyšší časové náklady na kreativní řešení, které zatím ne vždy jsou zadavatelé ochotni akceptovat.

Vývoj na straně 3DR

Důležitost reklamních a dárkových předmětů v komunikaci jistě bude narůstat, což vyplývá i z průzkumů mezinárodních institucí. Asociace PPAI se mimo jiné zabývala identifikací obdrženého předmětu s dárcem a uvedla, že více než 80 procent amerických příjemců nějakého produktu 3D reklamy si vybaví společnost, která je obdarovala, kdežto TV spot má tuto schopnost o celých 15 procent nižší.
Kdo měl možnost se zúčastnit vyhlašování výsledků soutěže Hvězda 3D reklamy na veletrhu Reklama Polygraf, případně tamtéž shlédnout výstavu soutěžních prací, jistě zaregistroval jeden důležitý moment: u většiny předmětů byl patrný vyšší podíl nápadu v menším množství materiálu než tomu bylo v minulých ročnících.
Není pochyb o tom, že vhodně vybraný předmět, jehož účinek je zprostředkován nejen sluchem a zrakem jako je tomu u jiných médií, ale také hmatem a v mnohých případech i chutí a vůní, vždy bude na straně příjemce všech cílových skupin vítaným komunikačním nástrojem.

Dodavatel 3D reklamy i jeho zákazníci však musí její řešení vždy přizpůsobit účelu. Má sloužit k práci, ke hře, jako ozdoba nebo praktická pomůcka v domácnosti? Vybrat mezi desítkami tisíc katalogových položek, inspirovat se jimi k zakázkové výrobě nebo připravit zcela unikátní tailor made? Prostor ke kreativitě nikdy nebyl větší.

Martin Kyjovský
ředitel marketingu iMi Partner

(vyšlo v týdeníku Marketing&Media) 

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag