06.06.2011
Tyto a další údaje pro PPAI zpracovávají odborníci na Luisiana State University a Glenrich Business Studies v Corvaliss ve státě Oregon. Vývoj obratu od roku 1991 můžete sledovat v přiloženém hlavním grafu. První propad byl zjištěn v roce 2001. Jde jen o spekulace, nicméně nebude daleko od pravdy, že snížení prodejů tehdy ovlivnila tragická událost z 11. září. I v USA jsou svátky v závěru roku dárkům zaslíbené, ale celá země v té době pochopitelně měla zcela jiné starosti. Pokles pokračoval ještě v roce 2002, ovšem od následujícího obrat opět narůstal až k rekordním 19,44 miliardám dolarů v předkrizovém roce 2007.
Zajímavé je porovnání vývoje u menších firem s obratem pod 2,5 milionu USD a velkých nad touto hranicí. Ty první zaznamenaly nárůst prodejů o téměř 9 %, kdežto velké společnosti pouze o necelé 3 %. Malých firem však zároveň ubylo asi o 15 % na počet 20 800, naopak společností s tržbami nad 2,5 mil. dolarů zůstalo zhruba stejně. Silní hráči mají zkrátka vyšší šanci odolat krizi, ale statistika neinformuje, kolik menších firem se posunulo do kategorie korporací s vysokým obratem.
V tabulce vidíme, že téměř polovinu obratu obstaralo "pouhých" 859 největších společností. Více než dvacetinásobek menších firem je dále rozčleněn do čtyř skupin a druhý graf názorně ukáže, jak se jejich příjmy vyvíjely od roku 2007.
V příští statistice se podíváme, jaký sortiment v USA v oboru reklamních a dárkových předmětů "jede" a jak se jednotlivé segmenty posunuly od předloňského roku.
Vývoj prodeje 3DR v USA od roku 1991 (v miliardách USD)
Podíly prodeje podle velikosti firem (v mld USD)
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | |
méně než 250 000 | 1,33 | 1,61 | 1,45 | 1,43 |
250 001 - 500 000 | 1,68 | 1,42 | 1,14 | 1,43 |
500 001 - 1 000 000 | 2,36 | 2,48 | 1,66 | 1,95 |
1 000 001 - 2 500 000 | 4,73 | 4,53 | 3,53 | 3,67 |
2 500 001 a více | 9,34 | 8,05 | 7,86 | 8,09 |
Celkem | 19,44 | 18,10 | 15,64 | 16,56 |
Nejhledanější dotazy
Kategorie