Pokročilé
vyhledávání
 

Víno je víc než reklamní předmět

09.10.2009

Není málo těch, kteří jdou a koupí nějaké víno, když si nevědí rady s dárkem. Na první pohled to jakoby deklasuje nápoj samotný i obdarovací rituál. Pravý opak však bývá pravdou, zvláště poradí-li s výběrem sommelier.

ILUSTRACNI_flaska2Že je víno jako nadmíru ušlechtilý nápoj oblíbeným dárkovým či reklamním předmětem, o tom není pochyb. Sommeliéři, tedy skuteční odborníci na vše, co s vínem souvisí, se na ně takto nedívají právě rádi. Jistě bude zajímavé zjistit, jak uvedený rozpor řeší ti z nich, kteří jsou zároveň account manažery ve společnosti, pro níž je nabídka dárkových a reklamních předmětů hlavním oborem činnosti.
Tomáš Šeďa z brněnské pobočky iMi Partner a Marek Ivica z ostravské s vínem nejraději pracují v rámci setkávání s klienty, která se tak často mění v přátelská posezení. Koneckonců to odpovídá firemní filozofii – být zákazníkům co nejblíže.
Dejme tedy slovo oběma pánům siMilierům – pardon, sommelierům. Řeč bude samozřejmě i o aktuální, hlavně předvánoční nabídce vín společnosti.

T. Šeďa: Sommelierství je obor zabývající se správnou prezentací vína, ale také spojením jeho různých druhů s vhodnými pokrmy a příležitostmi. Radí, jak nápoj učinit součástí kultivovaného společenského prostředí.
M. Ivica: Víno opravdu není běžný reklamní předmět. Obsahuje historii, příběhy a pocity a je na nás, zda je v něm najdeme. Nedá se prodávat jako trička či přívěsky, i když některé agentury tak k němu přistupují. Je to chyba, a proto jsme se o víně rozhodli přemýšlet jinak a více.


e-zine: Jaký byl proces zavedení této náročné, ale správné praxe do iMi Partner?

T. Š.: Letos na jaře mě inspiroval jeden ze zákazníků, který sám prošel v minulém roce sommelierským kurzem. Rozhodnutí ze strany vedení iMi Partner jít cestou opravdu profesionální práce s vínem ve spojení s obchodem pak bylo otázkou pouhých dvou týdnů. Cílem je mít sommeliera na každé pobočce společnosti, na pražské se například na tuto činnost chystá její ředitel Martin Kyjovský.
M. I.: Vystudoval jsem hotelovou školu v Opavě, a tak pro mě absolvování kurzu bylo dalším rozšířením znalostí v profesi, která mě baví. Talent degustátora je vrozená záležitost a žádné školení ho nenahradí, ale pro vše ostatní včetně pochopení vína je takový kurz velkým přínosem. Osobně jsem byl mile překvapen úrovní a nadšením přednášejících, kterými byly skutečné kapacity. Profesor Vilém Kraus nám brilantně vyložil historii vína, s Ing. Josefem Balíkem jsme probrali vady a nemoci, profesor Fedor Malík nám objasnil krajové speciality a sekty, poznali jsme vhodné kombinace vína a jídla, díky exkurzím v závodech a přímo u vinařů spojených s degustacemi jsme pochopili rozdíly ve zpracování a výsledném produktu atd.
T. Š.: Snad jsme pronikli do tajemství, proč je každé víno originál. Že záleží jak na půdních a hydrogeologických podmínkách, na prostorové dispozici vinice, ale i na tom, čím nás obdaruje příroda v daném roce a také na citu vinaře, který reguluje své výnosy, pokud chce dosáhnout výborné kvality vína.

e-zine: Jak tedy vaše práce sommelierů v rámci firmy obchodující s reklamními a dárkovými předměty vypadá?
M. I.: Co se týká prodeje vína, zveme klienty do našich vzorkoven na všech pobočkách, kde máme vybraný sortiment prověřený degustací. Pokud zákazníci vzorkovny navštěvují kvůli jinému sortimentu, jako příjemné zpestření jim nabízíme malou ochutnávku. Možné jsou i návštěvy sklepů a poznávání místních vín, které využíváme spíše jako akce pro klienty. Například v Ostravě jsme pro zákazníky uspořádali posezení s herečkou a malířkou Ivou Hüttnerovou spojené s degustací.

e-zine: Víno pro iMi Partner tedy není pouze obchodní položkou v sortimentu, ale přece jen bychom měli představit nabídku…
T. Š.:
Ta je velmi rozsáhlá, ale pro aktuální vánoční trh jsme připravili top z nabídky našich dodavatelů. To nejlepší je představeno ve vánočním katalogu tak, aby každá moravská vinařská podoblast byla zastoupena pěti odrůdami pro ně typickými. Slováckou reprezentují vína z její východní části, která jim dává vysokou chuťovou plnost a extraktivnost. Znojemsko je typické výraznými denními a nočními teplotními rozdíly v čase dozrávání hroznů, a tak i námi vybraná vína se vyznačují zvláštností v plnosti a chuti. V mikulovské oblasti se v 1. století našeho letopočtu vinařská tradice u nás zrodila, a tomu významu jsme podřídili i náš výběr. Červeným vínům se daří na Velkopavlovicku a jejich nabídka převažuje také v našem výběru pro tuto podoblast. Typování nebylo vůbec snadné, vždyť pro tvorbu vánoční nabídky jsme otevřeli téměř šedesát lahví. Degustovali jsme a vybírali v sestavě kompletní hodnotící komise, aby se předešlo jakémukoliv plýtvání cenných vzorků. S katalogovým prodejem vína začínáme a pracujeme na tom, abychom i v této oblasti dárků byli pro naše zákazníky dobrým partnerem. Pokud ovšem projeví zájem také o jiná vína, vyjdeme jim vstříc už nyní. (pozn.: sortiment vín vánočního katalogu je v odkazech uveden za rozhovorem)

e-zine: Co říci na závěr?
T. Š: V poslední době jsou trendem vína růžová a svěží, mladá s nižším obsahem alkoholu. Nicméně platí, že každý člověk má jinou chuť a ani pro sommeliera nebývá snadné ji odhadnout. Podstatné je mít sortiment v dostatečné šíři. Myslím, že to se nám podařilo a nyní máme na vzorkovnách ucelený sortiment různých vín ze všech podoblastí Moravy.
M. I.: Je pro nás důležité degustací pomoci klientům nejen vybrat vhodné víno, ale celkově se snažit rozšiřovat kulturu vína u nás. Jinak hodnotit vliv sommelierství na prodej vína u firmy je brzy, protože jsme s ním začali před půlrokem a jde o dlouhodobou záležitost. Hlavní sezóna, tedy předvánoční období, teprve začíná.

Pro vysvětlení ještě uveďme, že slovo sommelier prý vzniklo ze starého provensálského slova „saumier“, což býval muž zodpovědný za potah přepravující víno.

Vánoční nabídka vín                                                                                                        
Vinařská podoblast slovácká
Rulandské šedé 2008 pozdní sběr
Cabernet Sauvignon 2008 pozdní sběr
Merlot 2008 výběr z hroznů                                                           
Rulandské modré 2008 pozdní sběr, barrique
Sylvánské zelené kabinet

Vinařská podoblast znojemská 
Rulandské bílé 2008 pozdní sběr
Ryzlink rýnský 2008 pozdní sběr
Chardonnay pozdní sběr 2007
Cuvée Sauvignon - Ryzlink rýnský 2008 VOC
Sauvignon 2008 pozdní sběr0080030BK1_FRANKOVKA_20070080040SY1_Modry_Portugal_Rose0080030VQ1_Merlot0080010VW10080040BK1_Zweigeltrebe_Rose_2008

Vinařská podoblast mikulovská
Ryzlink vlašský 2007 pozdní sběr
Modrý portugal rosé 2007 pozdní sběr
Sylvánské zelené 2007 pozdní sběr 
Muškát moravský 2007 pozdní sběr
Müller Thurgau 2008

Vinařská podoblast velkopavlovická
Rulandské bílé 2007 výběr z hroznů
Zweigeltrebe rosé 2008 kabinet
Sauvignon 2008 pozdní sběr
Frankovka 2007 pozdní sběr
André 2006 výběr z bobulí

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag