Pokročilé
vyhledávání
 

Vítězí dárky „šité“ na míru

29.06.2009

Ve spolupráci s A3DR a agenturou pro výzkum trhu Ipsos Tambor provedla asociace POPAI (Point of Purchase Advertising International) v období od 8. listopadu do 11. prosince 2008 zajímavý průzkum v oblasti reklamních a dárkových předmětů.

Formou dotazníků a telefonických rozhovorů byly shromažďovány informace jak ve skupině zadavatelů (363 dotazovaných), tak i příjemců předmětů. Z nich část tvořili firemní respondenti (50) a část obdarovaní z obecné veřejnosti (100), kteří byli rozděleni podle věku a dalších kritérií. Sofistikované statistické metody poskytly směrodatné závěry i přes relativně nižší počty respondentů.

Obě strany – zadavatelé i obdarovaní – vyjádřily spokojenost s trhem a shodly se, že ideální je „ušít“ dárek na míru obdarovanému. Žádoucí je v tomto směru větší kreativita, ale stávající struktura a šíře sortimentu je v zásadě vyhovující. Vývoj dárkových předmětů by měl vést ještě více do oblasti volného času a opět – znalost obdarovaného a kreativita bude ceněna více než finanční hodnota daru. To je dobrá zpráva v čase krize, ovšem zadavatelé by tak měli více myslet na příslovečnou „přidanou hodnotu“.

Preferované je i osobní předání dárku a jak potvrzuje i článek o vánočních dárcích z Číny na jiném místě tohoto vydání e-zine, stále větší význam budou mít kvalitní a nápadité obaly dárků.

V grafu „Líbivost dárkových předmětů“ zdůrazníme velmi zajímavý fakt, že u obdarovaných z obecné veřejnosti se ve věkové kategorii do 31 roků nenašel nikdo, komu by se dárky vysloveně nelíbily. Naopak skupina středního věku (31 – 50 let) projevila věcnost – jen třem procentům se dárky líbí velmi, ale největšímu počtu z nich v rámci všech kategorií se prostě líbí. „Nadšení“ jsou z dárků nejvíce ženy, zmíněná skupina do jedenatřiceti let a lidé nad jedenapadesát let, mezi kterými je ovšem také nejvíce těch, kterým se dárky nelíbí. Kritickým, ale pozitivním duchem tak oplývá hlavně muž středního věku, zatímco stejně stará, promiňte, stejně mladá žena jen o něco méně.

Uznejte, že statistiky reklamních a dárkových předmětů jsou nejen zajímavé, ale i zábavné.

L__bivost_d__rkov__ch__p__edm__t__

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag