Léto přeje reklamě

28.06.2022

Hezké slečny si na ulici nejde nevšimnout, za pěkným chlapem se ledasjaká žena taky ráda otočí. Tím spíš, pokud je pěkná postava obepnutá přiléhavým tričkem.

reklamni_textil

A je tady léto, naše oči se rozhodně nudit nebudou…

Ne všichni se však máme čím chlubit, nicméně není to důvod kzoufalství. I tady se nabízí řešení – prostě to zachráníme pěkným tričkem volnějšího střihu. 

A že z fádního kusu bavlny udělá parádní tričko nápaditý potisk není žádné tajemství.

Ale nejen trička patří k létu. Své zastane i frajerská kšiltovka nebo zajímavá nákupní či plážová taška. Prostě oblečení a textilní doplňky sluníčko milují a ne nadarmo se až 15 % dotazovaných přiznává, že ve svém šatníku mají a rádi nosí nějaké tričko reklamní. Jakou práci pak takové tričko (čepice, taška...) odvede pro Vaše logo, výrobek nebo slogan, asi nemusíme zdůrazňovat. Podle průzkumů PPAI si až 79 % spotřebitelů vyhledá více informací o společnosti, od které dostalo nějakou pozornost. A zrovna oblečení a textilní doplňky patří k nejoblíbenějším kategoriím reklamních předmětů. Kromě toho nám průzkumy říkají, že pouze 20 % lidí vyhodí nebo odloží obdržený reklamní předmět (na rozdíl od ignorace všech mediálních reklam, která se pohybuje kolem 50%!). Ale mluvíme tu obecně o kategorii reklamních předmětů. Dovedete si představit, že někdo vyhodí jakýkoliv nepoužitý kus oblečení? Sice takový průzkum nemáme, ale tušíme, že v těch dvaceti procentech zrovna trička moc velkou roli hrát nebudou.

Protože není tričko jako tričko.

Známe triko běžné, které už více jak před sto lety v USA dostalo název T-shirt jednoduše proto, že vypadá jako písmeno T. Ale i to fajnovější s límečkem a pár knoflíčky, kterému se ze záhadných důvodů říká polo. Což takhle podívat se trochu do historie na pár příběhů našich letních oblíbenců?

Jak už jsme naznačili, ještě před sto lety byste na ulici v tričku nikoho nepotkali. Sice již v devatenáctém století bylo pracovním oděvem horníků nebo přístavních dělníků. Pozornost ale vzbudilo až někdy kolem roku 1913, kdy se stalo standardní součástí americké námořnické uniformy. Do té doby pouze spodní prádlo se ukázalo jako pohodlné a dostatečné oblečení v horkých oblastech. Navíc jednodušší a levnější než košile se spoustou knoflíků.

Tipy na reklamní trička:

Ale jak je to s tím polem, které přeci žádnou POLOvinou celého trička není? Musíme se vydat opět na západ. Tentokrát do Británie, kam se někdy koncem 19. století z koloniální Indie dostal mezi vyšší vrstvy jezdecký sport s názvem pólo. Bohatým hráčům ale nevyhovovaly tradiční hutně protkané košile s volnými límečky, a tak si je začali různě vylepšovat. A vzniklo polo-tričko nebo-li tričko na pólo, které se začalo šířit i v jiných sportech. V novém triku místo tradiční košile se v roce 1926 objevil na kurtu i slavný tenista René Lacoste. Okamžitě získaná polularita nového outfitu jej velmi rychle přiměla k myšlence založit s kamarádem André Gillierem firmu s logem krokodýla. A že jim dokázal prokousat cestu k megaúspěchu, asi není nutné připomínat.

brooklyn_excelsiorsNo a s kšiltovkou to je velmi podobné. Jsou tací, kteří jí ani v češtině nenazvou jinak než „bejsbolka“. Podobnost s baseballem tu jistě nebude náhodná. Už v roce 1860 tým Brooklyn Excelsiors nastoupil v podivných čepicích. Sice ještě nepříliš podobných těm dnešním, ale nový trend byl na světě. Označení logem příslušného sportovního klubu bylo už tehdy samozřejmostí.

Nové módní trendy se šířily světem především ve sportu a mezi mladými lidmi. Nápad využít oblečení jako informační a reklamní plochu prostě musel přijít. O prvenství mezi reklamními tričky se jich sice pere hned několik - od jisté vojenské školy, přes společnost Disney až po Coca Colu někdy ve čtyřicátých letech minulého století. Nebudeme dělat soudce a rovnou přiznáme největší zásluhu hudební skupině Rolling Stones, která v letech šedesátých svým vyplazeným jazykem spustila opravdovou mánii a odstartovala éru reklamních triček.

Inu pěkně potištěné tričko upoutá pozornost, ať už je jeho nositel hodný naší pozornosti nebo ne. Protože je prostě vidět a v tom lepším případě pěkně dlouho. A nevyužít takový nosič reklamy by byl jeden z největších letních hříchů. Proto jestli ještě nemáte vybráno podívejte se sem – a pomalu začněte přemýšlet o potisku a nebojte se pustit svou kreativitu ze řetězů. Technologie Magicprint totiž zvládne i ty nejšílenější nápady.

Mimochodem, taky vám vrtá hlavou, proč na zádech triček najdete tak akorát nápisy typu POLICIE, SECURITY, ZÁCHRANNÁ SLUŽBA nebo PYROTECHHNIK a to mnohem zajímavější se odehrává vždycky vepředu? My tak trochu tušíme ☺