V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Reklamní efekt – to je, oč tu běží (No. 3)

03.07.2013

V předchozí statistice jsme sice uvedli, kolik reklamních a dárkových předmětů vlastní muži a ženy v USA, Kanadě, VB a Francii, ale nedozvěděli jsme se, o které druhy jde. Jednotlivým kategoriím 3DR předmětů se v uvedených zemích budeme věnovat v rámci reklamních účinků, jak je uvádí studie ASI z roku 2012.

Titulek správně uvádí číslovku 3, protože v průběhu dubna roku 2012 jsme ze starších zdrojů Advertising Specialty Institute čerpali pro dva články se stejným tématem. První ukázal, jak jsou na tom s reklamními účinky předměty opatřené komerčními informacemi v USA, prostřednictvím druhého jsme se na totéž podívali v metropolích Kanady, Velké Británie a Austrálie a ještě jsme si porovnali vývoj v letech 2008 a 2010. Je tedy na co navazovat, ačkoliv Austrálii jsme vyměnili za Francii. Nevadí, celkových téměř 5000 tisíc respondentů nám dá i tak velmi uspokojující výsledky.

Jak se píše ve zprávě studie, počty reklamních účinků vycházejí z kombinace délky vlastnění předmětů a počtu účinků na okolí během jednoho měsíce, jak je uvedli respondenti. Nezbývá nám než výsledným číslům upřesněným na jednotky a statistikům ASI věřit. Už víme, že v severní části amerického kontinentu vládnou co do počtu účinků reklamní tašky a čepice a tento stav nadále trvá. Výzkum dospěl k závěru, že vítězem mezi předměty v rámci všech čtyř zemí jsou reklamní tašky v USA s téměř šesti tisíci reklamními účinky za celou dobu používání, která v průměru činí něco přes půl roku. Je zcela jisté, že tašky jsou s cenou za jeden účinek ještě hluboko pod průměrem všech reklamních předmětů v USA. Ten činí 0,6 centu, což v porovnání s trojnásobnými náklady na jeden reklamní účinek v případě televizního spotu či inzerátu v celonárodních magazínech dělá z reklamních předmětů opravdu jedinečný marketingový nástroj.
Kanada „je na tašky“ méně jen o tisícovku účinků, i zde však mají všechny možné druhy zavazadel první místo a na stříbrné pozici se v obou zemích skví reklamní čepice.
Třetí reklamní psací potřeby jsou bronzové i ve Velké Británii, zatímco ve Francii se tato stálice 3D reklamy dostala až místo páté. Jedinou větou jsme tedy přelétli Atlantik, a co tedy ve zmíněných evropských velmocích najdeme před psadly všeho druhu? V obou na prvním místě září reklamní oděvy pro venkovní nošení, o kterých jsme se v jedné z předchozích statistik navíc dozvěděli, že mají nejvyšší míru identifikace obdarovaných s dárci! Severoamerická jednička taška je na obou stranách průlivu La Manche dvojkou a protože trojku ve Velké Británii známe, zbývá ještě uvést druh reklamních předmětů na tomto místě ve Francii. Jde o reklamní kalendáře a diáře a je zajímavé, že zatímco ve Velké Británii obsadily místo čtvrté, v TOP 5 severní Ameriky se vůbec neobjevily. Naopak v obou evropských zemích v pětici s nejvyšším reklamním efektem nenajdeme čepice.
Existuje naopak nějaký druh reklamních a dárkových předmětů, který se v této pětce vyskytuje všude? Existuje, jsou to samozřejmě reklamní trička.

TOP 5 reklamních předmětů podle počtu reklamních účinků (USA, Kanada, Velká Británie a Francie)

legenda

usakanadavbfrancie


I kontrola grafu nám ukáže, že jsme vyjmenovali všechny druhy reklamních a dárkových předmětů, které jsou na špici reklamní efektivity. Pokud průměrná doba vlastnění těchto předmětů je v uvedených zemích 5,8 měsíců, můžeme jistě tvrdit, že i u nás je tomu podobně a skutečně se tak u mnoha položek z TOP 5 můžeme pohybovat v haléřových nákladech za jeden reklamní účinek.

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag