Sluneční brýle – módní, účelná a zdravá 3DR

20.04.2015

Podobně jako jiné fenomény současnosti, i sluneční brýle zažily složitý zrod a dokonce odpor veřejnosti. V současnosti jsou rovnocenně módním i účelným průvodcem po většinu roku téměř každého z nás. 

Dnes běžné sluneční brýle s UV filtrem nejsou záležitostí posledních desetiletí, jak by si mnozí s ohledem na problematiku ozonových děr medializovanou od 80. let mohli myslet. První brýle s UV filtrem byly vyrobeny dokonce v roce 1937, nicméně už několik let po skončení I. světové války byly sluneční brýle módním hitem tehdejšího civilizovaného světa.

Podívejme se ještě hlouběji do historie. První zdokumentovaný případ ochrany očí před slunečním světlem souvisí se samotným císařem Nerem, který si ve starém Římě na počátku letopočtu při sledování gladiátorských bojů clonil zrak smaragdem. Vznik brýlí (tedy dvou spojených očnic) k lepšímu čtení je datován do Benátek druhé poloviny 13. století, ovšem s velkými problémy s jejich udržením na obličeji. Dalším zlomem ve vývoji brýlí tedy byly přítlačné pásky vedoucí od očnic k uším v 17. století, k čemuž přispěl i „import“ takto řešených brýlí z Číny. Jak vidět, nejen v případě porcelánu k výrobě další legendy 3D reklamy, kterou jsou hrnky, řekla podstatné slovo právě tato země. Straničky londýnského optika Edwarda Scarletta s upnutím za ušima z roku 1730 pak o 22 let později do nám známé skládací podoby zdokonalil James Ayscough. A byl to právě on, kdo začal čiré čočky nahrazovat zabarvenými skly pro ochranu před slunečním zářením. A také v těchto dobách byly brýle považovány za ošklivou zdravotnickou pomůcku a mnohými lidmi zavrhovány.

To dnes rozhodně neplatí a brýle nejen sluneční podléhají jak přísnému „diktátu“ módy, tak i zdravotním hlediskům. Sluneční brýle jsou v současnosti hlavně nezbytnou ochrannou pomůckou, protože s postupem civilizace nám oči slábnou a následkem narušené ozónosféry je pro ně slunce „agresivnější“. Sluneční brýle s UV filtrem dokážou ochránit oči před škodlivým UV zářením, a tak pomáhají předcházet vzniku zánětu spojivek. Jak ale v brýlích vypadáme, není jen tak nějaká zbytečná nadstavba. Podle jakých hledisek tedy svému obchodnímu partnerovi vybrat ty pravé sluneční brýle a učinit z nich slušivý módní doplněk, který zvýší loajalitu s dárcem?

Hlavním hlediskem je tvar obličeje. K hranatému se hodí oválné brýle či s asymetrickými obrubami, které zjemní ostré rysy tváře. Naopak ke kulatým tvářím se hodí… odpověď je jasná. K takové tváři naopak vedle oválných nesednou brýle veliké. K trojúhelníkové tváři obchodního partnera dejte stopstav brýlím s výraznými obrubami, zvláště v horní části, která by zvýraznila dominantní horní část obličeje i hlavy. A opět – u tváře s hruškovým tvarem platí opak. Majitelům oválné, tzv. královské tváře vlastně sluší vše.

Barevné provedení je vhodné volit v závislosti na barevné typologii nositele, ovšem jednoznačně tvrdit, že ke světlému typu se vždy hodí světlé obroučky a straničky, by s ohledem na osobní vkus bylo zavádějící.

Rozhodující je nabídka. Mít v sortimentu položky od rozdávacích dárků v obchodních centrech či na veletrzích po značkové varianty pro klíčové obchodní partnery ve tvarech, barvách a materiálech pro všechny typy lidí je povinností profesionálního dodavatele. 

Přehled nejnovějších článků

Nejoblíbenější produkty

Důvěřuje nám spousta známých značek.

Spolehlivé služby provádíme i pro tisíce středních i malých zákazníků.
Staňte se dalším spokojeným klientem.

Kategorie