Uživatel nepřihlášen
Přihlásit Registrovat
21.02.2019
Teprve s aplikací loga a dalších motivů se předmět stává reklamním. V novém seriálu se blíže podíváme na tiskové technologie a začneme superstar jménem sítotisk.
Sítotisk
je jednou z nejpoužívanějších tiskových služeb. Jedná se o samostatnou
techniku, protože nejde o tisk z plochy jako u většiny ostatních. Vychází
z jednoduchého, tedy geniálního způsobu nanášení barev na předměty protlačováním
přes sítotiskovou šablonu. Jeho výhodou je, že jím lze potisknout i materiály,
u kterých to jinými technikami jde obtížně a navíc – jde o velké plochy, u nás
o rozměrech až 450 x 350 mm! Škála materiálů vhodných pro sítotisk je široká: plasty,
sklo, keramika, kov, kůže, dřevo, papír a
v největší míře tradičně textil,
kterým to kdysi vše začalo.
Původ
technologie hledejme před stovkami let v Japonsku, kde tamní barvíři řešili, jak zdobit císařská hedvábná kimona.
Motivy zvířat či květin rozpracovali do několika papírových šablon a jejich
postupným přikládáním na látky a nanášením jednotlivých barev štětci vytvořili
konečný, stylizovaný obraz. Potřeba umístění a stabilizace vnitřních papírových
prvků vedla od nevystřižených můstků až k síti řídké tkaniny, na kterou
byly šablony nalepeny. Důležitý posun sítotisk zaznamenal v Evropě, kde tkanina začala být napínána
na dřevěné rámy. Dnes jde většinou o rámy hliníkové, síťovina je
z polyesteru či polyamidu, a zatímco dříve byl sítotisk řemeslem, nyní je i s výrobou speciálních barev,
vykrývacích hmot a samozřejmě strojů doslova průmyslem. Ten se k nám dostal oklikou z USA, kde vznikl v roce 1929 a
nepřivezl ho nikdo menší než mág moderního průmyslu a obchodu Tomáš Baťa.
Ze
dvou tisíc položek, které lze potisknout sítotiskem, vybíráme několik
kategorií:
Reklamní
textil – bezmála 600 produktů od ponožek až po čepice bez
započítání násobků barevných variant,
a naprostá většina z nich je pro aplikaci motivů sítotiskem prostě jako stvořená.
Tašky
– s ohledem na materiály, z nichž se tašky vyrábějí – textil tkaný i netkaný, papír, plasty, juta atd. – a
rovné velké plochy, je pro ně sítotisk první volbou aplikace motivů. Vzhledem
k venkovnímu používání tašek je
jejich reklamní efekt podobně jako u reklamních
oděvů maximální.
Hrnky
– ne všechny se pro aplikaci motivů sítotiskem hodí, proto jsme provedli jejich
výběr. Jedná se o rotační sítotisk,
který lze využít i na další válcové předměty, ovšem bez nepravidelností
povrchu. V případě hrnků
s uchy sloužícími jako aretace je možný postupný tisk více barev. Hrnky
jsou z materiálů jako keramika, porcelán, plasty či sklo.
Deštníky
– 250 položek deštníků na sítotisk přímo čeká! Jestliže je tato tisková
technika vhodná pro potisk rovných ploch,
pak totéž platí i pro plochy plynule
zakřivené, deštníku vlastní. Důležitou
pozici projevu příslušnosti k vyšší vrstvě měl prostředek ochrany před
venkovní nepohodou ještě jako slunečník ve staré Číně, kde ve 3. století n. l. vyvinuli i skládací systém. Takže
opět Dálný východ.
Nafukovačky
– léto je ještě daleko, ale až se pro plážové a sportovní nafukovací předměty
v rámci svých komunikačních kampaní
budete rozhodovat, můžete do nákladů započítat i aplikaci motivů cenově výhodným
sítotiskem.
Příště
se podíváme na další legendu mezi tiskovými technologiemi – tampontisk.
VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Na co jsme hrdí
Pracovní příležitosti
Jsme Vám na blízku
RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Potisk reklamních předmětů - rozmanité reklamní předměty s potiskem
Výroba a potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky
Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy
Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk
Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ
© 2021 iMi Partner, a.s. – Velkoobchod s reklamními předměty. Potisk reklamních předmětů (např. reklamní deštníky, hrnky, propisky, čepice, mikiny, bundy a jiný textil). Luxusní reklamní předměty. Rozmanité reklamní předměty s potiskem v řadě variant. In-house grafické přípravné práce, veškerý tisk, gravírování, ražba, výšivka, laser.