Pokročilé
vyhledávání
 

Starý dobrý sítotisk

21.02.2019

Teprve s aplikací loga a dalších motivů se předmět stává reklamním. V novém seriálu se blíže podíváme na tiskové technologie a začneme superstar jménem sítotisk.

Sítotisk je jednou z nejpoužívanějších tiskových služeb. Jedná se o samostatnou techniku, protože nejde o tisk z plochy jako u většiny ostatních. Vychází z jednoduchého, tedy geniálního způsobu nanášení barev na předměty protlačováním přes sítotiskovou šablonu. Jeho výhodou je, že jím lze potisknout i materiály, u kterých to jinými technikami jde obtížně a navíc – jde o velké plochy, u nás o rozměrech až 450 x 350 mm! Škála materiálů vhodných pro sítotisk je široká: plasty, sklo, keramika, kov, kůže, dřevo, papír a v největší míře tradičně textil, kterým to kdysi vše začalo.

Původ technologie hledejme před stovkami let v Japonsku, kde tamní barvíři řešili, jak zdobit císařská hedvábná kimona. Motivy zvířat či květin rozpracovali do několika papírových šablon a jejich postupným přikládáním na látky a nanášením jednotlivých barev štětci vytvořili konečný, stylizovaný obraz. Potřeba umístění a stabilizace vnitřních papírových prvků vedla od nevystřižených můstků až k síti řídké tkaniny, na kterou byly šablony nalepeny. Důležitý posun sítotisk zaznamenal v Evropě, kde tkanina začala být napínána na dřevěné rámy. Dnes jde většinou o rámy hliníkové, síťovina je z polyesteru či polyamidu, a zatímco dříve byl sítotisk řemeslem, nyní je i s výrobou speciálních barev, vykrývacích hmot a samozřejmě strojů doslova průmyslem. Ten se k nám dostal oklikou z USA, kde vznikl v roce 1929 a nepřivezl ho nikdo menší než mág moderního průmyslu a obchodu Tomáš Baťa.

Ze dvou tisíc položek, které lze potisknout sítotiskem, vybíráme několik kategorií:

Reklamní textil – bezmála 600 produktů od ponožek až po čepice bez započítání násobků barevných variant, a naprostá většina z nich je pro aplikaci motivů sítotiskem prostě jako stvořená.

Tašky – s ohledem na materiály, z nichž se tašky vyrábějí – textil tkaný i netkaný, papír, plasty, juta atd. – a rovné velké plochy, je pro ně sítotisk první volbou aplikace motivů. Vzhledem k venkovnímu používání tašek je jejich reklamní efekt podobně jako u reklamních oděvů maximální.

Hrnky – ne všechny se pro aplikaci motivů sítotiskem hodí, proto jsme provedli jejich výběr. Jedná se o rotační sítotisk, který lze využít i na další válcové předměty, ovšem bez nepravidelností povrchu. V případě hrnků s uchy sloužícími jako aretace je možný postupný tisk více barev. Hrnky jsou z materiálů jako keramika, porcelán, plasty či sklo.

Deštníky – 250 položek deštníků na sítotisk přímo čeká! Jestliže je tato tisková technika vhodná pro potisk rovných ploch, pak totéž platí i pro plochy plynule zakřivené, deštníku vlastní. Důležitou pozici projevu příslušnosti k vyšší vrstvě měl prostředek ochrany před venkovní nepohodou ještě jako slunečník ve staré Číně, kde ve 3. století n. l. vyvinuli i skládací systém. Takže opět Dálný východ.

Nafukovačky – léto je ještě daleko, ale až se pro plážové a sportovní nafukovací předměty v rámci svých komunikačních kampaní budete rozhodovat, můžete do nákladů započítat i aplikaci motivů cenově výhodným sítotiskem.

Příště se podíváme na další legendu mezi tiskovými technologiemi – tampontisk.

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Pracovní příležitosti
Reference
Jsme Vám na blízku

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag