V celém webu
Pokročilé
vyhledávání
 

Statistiky ASI po dvou letech

18.11.2011

Advertising Specialty Institute se sídlem v USA po dvou letech opět zpracoval svoji analýzu, jak jsou na tom 3DR předměty ve vztahu k dalším nástrojům reklamy. V roce 2009 jsme v e-zine zveřejnili data z výzkumu provedeného ve čtyřech velkých městech USA v polovině roku 2008. Vloni byly tazatelské akce a panelové diskuze provedeny navíc v Londýně, Sydney, Torontu a v Montrealu. Porovnání dat tedy bude možné pouze v rámci USA.

Statistikami Advertising Specialty Institute (ASI) uvedeme druhy předmětů, nejčastěji používanými v anglosaském světě (a ve frankofonním Montrealu). Ještě doplňme, že čtyřmi zkoumanými městy v USA byly stejně jako v roce 2008 New York, Chicago, Los Angeles a Philadelphia.
Výsledný dokument výzkumu je samozřejmě uveden obecnějšími daty. Tak jako v roce 2009 můžeme prohlásit, že reklamní a dárkové předměty obsahují silné osobní poselství, protože 83 % respondentů z USA si vzpomnělo na jejich dárce. Sdělení předané s předmětem působí, kdykoliv jej majitel potřebuje a používá, proto mu je poselství blíž než je tomu u jiných reklamních nástrojů. Že v roce 2008 bylo číslo o jeden procentní bod vyšší? Zřejmě statistickou chybou neztrácejme čas.
41 % dotazovaných z USA uvedlo, že jejich názor na inzerenta byl příznivější po obdržení 3DR předmětu, v předchozím výzkumu to bylo 42 %. Máme se mírným poklesem již znepokojovat? Náladu nám zvedne Kanada, kde je to 47 %! Výzkum nenabízí odpověď, proč tato čísla nejsou vyšší, když darovaný předmět může být tak osobní záležitostí. Odpověď je právě zde: Může být, ale je potřeba poznat zájmy a vkus cílových skupin a podle toho zvolit 3DR předmět i způsob reklamního sdělení.
Mluvíme-li o cílových skupinách, těmi základními jsou muži a ženy a zvláště v USA etnika. Výzkum bohužel kombinaci oblíbenosti předmětů podle pohlaví a etnického původu neřešil. U Afroameričanek si můžeme být jisti, že jako příslušnice svého etnika i jako ženy rády dostávají tašky a Hispánky ze stejného hlediska psací potřeby. Ženy ještě preferují psací náčiní, kalendáře a hygienické potřeby, zatímco muži mají nejraději košile, trička a čepice. Afroameričany tedy čepice či jiné pokrývky hlavy potěší jako muže i jako etnikum.
Jak vidět, už jen identifikace podle těchto zásadních hledisek může zvýšit návratnost investice do 3D reklamy.
Pokud jde o čepice, podle geografického původu je mají nejraději v Kanadě (22 %) a v Austrálii (24 %). A to už jsme u naší první statistiky, která při podrobnějším studiu leccos napoví o kulturních tradicích v jednotlivých zemích. Kategorie jsou více rozčleněny než v roce 2008, ale naopak se vytratily šperky. Že by důsledek korektnosti v době krize?

Na závěr textu jen dodáme „drobnost“: průměrná hodnota reklamního účinku jednoho 3DR předmětu zůstala prakticky stejná a činí pouhých 0,005 USD!

graf_druhy_predmetu_imi_partner

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag