Pokročilé
vyhledávání
 

USA - tři roky nárůstu prodejů reklamních předmětů

12.03.2013

Data z výzkumů Advertising Specialty Institute dlouhodobě využíváme k argumentaci ve prospěch účinnosti reklamních a dárkových předmětů. Aktuální zpráva ASI říká, že v USA již po tři roky setrvale roste jejich prodej. Kolik USD do nich investovali odběratelé v roce 2012?

Vraťme se nejdříve o zmíněné tři roky zpátky. V červnu 2011 jsme vás informovali, že po dvou letech propadu severoamerický trh v roce 2010 zaregistroval nárůst prodejů reklamních a dárkových předmětů o celých 5,89 % na 16,56 miliard dolarů proti 15,64 miliardám v roce 2009!

A jak to tedy bylo vloni? Podle výzkumu ASI vzrostly prodeje proti roku 2011 od 5,2 % na skvělých 19,4 miliard USD. Redakce e-zinu si zahrála na detektivní kancelář – stručně vysvětlíme na první pohled nezřetelnou disproporci ve vývoji. Jakou? Zpětným výpočtem by totiž obrat v roce 2011 vyšel na 18,44 miliard USD, což by znamenalo nárůst proti roku 2010 o více než 11 %! Ale: první výzkum prováděla asociace PPAI s rozdělením firem podle tržeb pod 2,5 milionu USD a nad tuto hranici, zatímco ASI zkoumala firmy ve třech skupinách - pod 250 tisíc, do 1 milionu a nad 1 milion dolarů. Lze předpokládat, že tímto postupem mohla započítat rozsáhlejší vzorek firem.

V každém případě není prorůstový trend nijak zpochybněn, protože je „z rukou“ ASI pravděpodobně ještě zpřesněn. Při pohledu na grafy si všimneme, že na průměrném 66% podílu firem, kterým vloni vzrostl obrat, se více účastní velké společnosti než malé. Firmám s obratem nad jeden milion USD vzrostly tržby v téměř 73 %, zatímco u firem do obratu 250 tisíc se to podařilo „jen“ 60 % z nich. Silné subjekty spíše než malé i v době krize nabízejí stabilitu a spolehlivost dodávek.

Zpráva ASI dále uvádí, že trh reklamních a dárkových předmětů měl v roce 2012 více než dvojnásobný nárůst v porovnání s celou ekonomikou USA. Vzápětí seriózně vysvětluje, že část (údajně asi polovina) z oněch 5,2 % padá na bedra prezidentských voleb v loňském roce a tedy nákup reklamních předmětů na podporu prezidentských kandidátů. Zajímavé by byly podobné údaje z našich voleb, ale bohužel nejsou k dispozici. Alespoň tedy zmíníme sortiment, který je u nás při volebních kampaních nejvíce využívaný jako reklamní předměty: jde hlavně o propisovačky a balónky s logem strany, případně zápalky nebo přívěsky na klíče, ovšem i politické subjekty se občas snaží s ohledem na komunikaci a její cíle být ve výběru originální.

Advertising Specialty Institute nabízí na svých webových stránkách bezplatně mnoho informací z oboru reklamních a dárkových předmětů. S těmi nejzajímavějšími vás i nadále budeme seznamovat.

graf1 graf2

Facebook
Facebook

VŠE O IMI
Obchodní podmínky
Kariéra
Reference
Kontakty
Sponzoring

RYCHLÉ ODKAZY
Potisk reklamních předmětů Brno
Reklamní předměty s vlastním potiskem
Výroba reklamních předmětů Brno
Reklamní propisky s potiskem
Reklamní hrnky
Reklamní deštníky


Reklamní čepice
Reklamní mikiny
Reklamní bundy

Další weby
Schwarzwolf.cz
KatalogMagic.cz
iMiTrade.sk

Různé
Mapa stránek
RSS
FAQ

ippag